۵ منبع غذایی برای داشتن پوستی سالم و جوان

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با مصرف برخی از مواد غذایی می‌توانید کلاژن سازی پوست خود را بهبود ببخشید و از پیر شدن آن جلوگیری کنید.
جوان سازی پوست

کلاژن پروتئینی است که برای پوست و سلامتی بدن فواید زیادی دارد. مواد غذایی سرشار از کلاژن می‌توانند برای پوست و مو، همچنین عضلات و مفاصل معجزه کنند. در این مطلب از مجله دلتا قرار است شما را با مواد غذایی سرشار از کلاژن و فواید آن در جوان سازی پوست آشنا کنیم. تا پایان مطلب در کنار ما باشید.

کلاژن و تاثیر آن در جوان سازی پوست

کلاژن یکی از مهم‌ترین پروتئین‌هایی است که بدن آن را تولید می‌کند. پوست، مو، استخوان‌ها، ناخن‌ها، مفاصل، عضلات، رگ‌های خونی، غصروف‌ها، سلول‌ها و سایر اندام در خود کلاژن دارند.

اگر سطح کلاژن در بدن پایین باشد، چه اتفاقی میفتد؟

  • پیری پوست
  • درد مفصلی
  • ضعیف شدن استخوان‌ها
  • گرفتگی در رباط‌ها و تاندون‌ها

منابع غذایی غنی از کلاژن

اگر نمی‌خواهید از راه مکمل و تزریق کلاژن دریافت کنید، می‌توانید از طریق مصرف بعضی از مواد غذایی کلاژن دریافتی خود را افزایش دهید. می‌توانید به روش‌های مختلف مواد غذایی غنی از کلاژن را به برنامه‌ غذایی خود اضافه کنید.

مواد غذایی سرشار از کلاژن

می‌توانید برای افزایش سلامت پوست، مو، استخوان‌ها و روده‌ خود مواد غذایی حاوی کلاژن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. کلاژنی که دریافت می‌کنید، به اسید آمینه تجزیه می‌شود‌. بیشتر محصولات حیوانی منبع خوبی از کلاژن به شمار می‌روند.

گوشت گاو

گوشت گاو یکی از بهترین منابع اسید آمینه‌ها محسوب می‌شود. علاوه بر این منبع کلاژن است و از آن در فرآیند تولید پپتیدهای کلاژن استفاده می‌شود.

ماهی با پوست

پوست ماهی، به‌ویژه ماهی دریایی سرشار از کلاژن است. به غیر از این ماهی منبع عالی اسیدهای چرب امگا ۳ به شمار می‌رود که سلامت پوست را افزایش می‌دهند.

مرغ

مرغ حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی متنوع است که به روش‌های مختلف سلامتی بدن را افزایش می‌دهند. گردن و غضروف مرغ به‌طرز استثنائی سرشار از کلاژن هستند. بنابراین از خوردن آن‌ها غفلت نکنید.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ یک ماده‌ غذایی بسیار سالم است که به بدن پروتئین‌های زیادی می‌دهد. مرغ حاوی اسید آمینه‌هایی است که کلاژن تولید می‌کنند. می‌توانید مرغ را به روش‌های مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کرده و از آن در تهیه‌ سالادها، سوپ‌ها، مرغ‌ها و غذاهای متنوع استفاده کنید.

آب استخوان

آب استخوان یکی دیگر از بهترین منابع کلاژن به شمار می‌رود. بهتر است آب استخوان را در خانه درست کنید.

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟ را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۱۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۵۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۴۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…