کویر مرنجاب، هم‌نشینی بی‌نظیر بیابان و آسمان

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کویر زیبای مرنجاب یکی از پرطرفدارترین نقاط کویری ایران است که در میان کویرگردان محبوبیت بالایی دارد.
کویر مرنجاب در استان اصفهان

این کویر یکی از بهترین نقاطی است که می‌توانید برای سفرهای بیابانی انتخاب کنید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با کویر مرنجاب در استان اصفهان آشنا شوید.

کویر مرنجاب در استان اصفهان

کویر مرنجاب در استان اصفهان

این کویر یکی از کویرهای استان اصفهان است و در شمال شهرستان آران و بیدگل از توابع کاشان قرار دارد. کویر مرنجاب از شمال به «دریاچه نمک مسیله» در آران و بیدگل، از غرب به بیابان مسیله و کویر آب شیرین، از شرق به بیابان پشت ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به بیابان بند ریگ می‌رسد.

het کویر مرنجاب، هم‌نشینی بی‌نظیر بیابان و آسمان

نام مرنجاب از کاروان‌سرا و قناتی تاریخی در این منطقه متعلق به دوران صفویه گرفته شده است. کویر مرنجاب از بهترین گزینه‌های کویرنوردی برای گردشگران و علاقه‌مندان به بیابان‌گردی به شمار می‌رود. در واقع یکی از قطب‌های اصلی کویرگردی ایران است.

پیاده‌روی در میان تپه‌های شنی بلند و محصور میان جنگل‌های تاغ و دریاچه نمک، از جذابیت‌های برجسته کویر مرنجاب به شمار می‌رود. لفظ دریاچه در محیط کویر با تصور ما از این کلمه متفاوت است. دریاچه‌های کویری محوطه‌های فراخ و گود در کویرها هستند که به‌جای آب، نمک سراسر آن‌ها را می‌پوشاند. با این وجود در بعضی از سال‌ها بارش مناسب باران باعث تجمع آب تا چند سانتی‌متر در دریاچه‌های کویری می‌شود.

تفریحات کویر مرنجاب

در کویر مرنجاب می‌توانید از تفریحاتی مانند سافاری، شتر سواری، موتور چهار چرخ، رصد ستارگان در شب و شب‌گردی در کویر لذت ببرید. اگر به ایرانگردی علاقه دارید، گذر از تالاب به دریا، روی پل چوبی کیاشهر را بخوانید.

dbsed کویر مرنجاب، هم‌نشینی بی‌نظیر بیابان و آسمان

بهترین زمان سفر به کویر مرنجاب

نیمه دوم سال بهترین زمان جهت سفر به مناطق کویری است زیرا وضعیت آب‌وهوا در مناطق کویری از جمله مرنجاب متعادل است. البته در فصل زمستان، به‌ویژه در شب‌ باید احتیاط کنید و لباس‌های گرم‌ به‌اندازه کافی به همراه داشته باشید، چون هوا به شدت سرد می‌شود. در نیمه اول سال نیز ابتدای فروردین بهترین زمان سفر به کویر محسوب می‌شود؛ زیرا در ادامه این فصل هوا رو به گرمی رفته و آفتاب سوزان، تعرق بالا و تشنگی بیش از حد چندان خوشایند نخواهد بود.

fdsvg کویر مرنجاب، هم‌نشینی بی‌نظیر بیابان و آسمان

پیشنهاد مطالعه: اگر به مطالب گردشگری علاقه دارید، غار ۳ مرد برهنه، عجیب‌ترین جاذبه ایران را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…