شکردشت، عروس زیبای ایران‌زمین

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شکردشت، از ییلاق‌های منحصربه‌فرد و بکر شمال ایران و از جاذبه‌های دیدنی تالش به حساب می‌آید.
شکردشت در تالش

این منطقه را جنگل‌های زیبای راش و افرا، پوشش گیاهی فوق‌العاده جذاب، دشت‌ گل‌ها، سکونتگاه‌های منحصربه‌فرد و زندگی روستایی و مناظر چشم‌نواز تشکیل داده‌ است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با شکردشت در تالش آشنا شوید.

شکردشت در تالش

به‌دلیل ارتفاع زیاد این منطقه از سطح دریا، توده‌ابرها در ارتفاعات سرسبز آن شکل می‌گیرد و هنگام قدم‌زدن و رانندگی در شکردشت احساس می‌کنید در حال حرکت روی ابرها هستید. دشت شقایق‌های تالش نیز از زیباترین اتفاقات این منطقه به شمار می‌رود که با خلق منظره‌ای زیبا، هوش از سر هر بیننده‌ای می‌برد.

ییلاق شکردست تالش

شکردشت کجاست؟

ییلاق شکردشت تالش در مرکز کوه‌های تالش، در ۲۹ کیلومتری شهر تالش، ۱۳۰ کیلومتری شهر رشت و حد فاصل استان‌های گیلان و اردبیل واقع شده است و در نزدیکی ییلاق‌ معروف سوباتان قرار دارد.

 جاذبه گردشگری تالش

معرفی شکردشت تالش

شکردشت که به شکردشت سوباتان نیز شهرت دارد، یکی از جذاب‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی و جاذبه‌های دیدنی استان گیلان است. از این منطقه در گذشته به‌عنوان ییلاق پادشاهان استفاده می‌شد و با توجه به حاصلخیزی خاک و آب‌وهوای مطبوع، برای پرورش محصولات مناسب بوده است و به همین دلیل به آن شکردشت می‌گویند. این منطقه در زمان‌های دور زیر سطح دریا قرار داشت و به مرور که دریا عقب‌نشینی می‌کند، کوهستان و جلگه سرسبز تالش به وجود می‌آید و سکونتگاه‌ها از کوهستان به‌طرف جلگه‌ منتقل می‌شود. از ویژگی‌های شکردشت، نزدیکی به جنگل است؛ هرچند که پراکندگی کلبه‌ها، وجود دشت‌های شقایق و طبیعت ییلاق شکردشت نیز در نوع خود جذاب به نظر می‌رسند.

بهترین زمان سفر به ییلاق شکردشت

منطقه شکردشت در هر فصل از سال، چشم‌اندازی فوق‌العاده پیدا می‌کند که در نوع خود کم‌نظیر است و به همین دلیل به آن لقب «عروس تالش» را داده‌اند.

شکردشت در تالش

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند بهشت ۴۰ میلیون ساله مازندران.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۴۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۱۹ ب٫ظ

    چه خوشگله

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۰۲ ق٫ظ

      بله واقعا زیباست.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…