انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون منزل شما

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ترکیب رنگ مناسب بر فضای آپارتمان و همچنین خلق و خوی شما نیز تاثیر می‌گذارد. ولی انتخاب رنگ برای دکوراسیون منزل باید درست و اصولی باشد.
انتخاب رنگ برای دکوراسیون منزل

ترکیب رنگ مناسب بر فضای آپارتمان و همچنین خلق و خوی شما نیز تاثیر می‌گذارد. در این مطلب از مجله دلتا رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد هنگام انتخاب رنگ برای دکوراسیون منزل خود مرتکب می‌شوند را با شما ‌به‌اشتراک می‌گذاریم.

انتخاب رنگ سفید روشن

فضای داخلی کاملا سفید بسیار کسل کننده ‌به‌نظر خواهد رسید و ‌به‌همین دلیل بهتر است چند رنگ روشن را ‌به‌فضای خانه اضافه کنید. رنگ سفید با هر رنگی مطابقت دارد، پس چرا این رنگ را با رنگ‌هایی دیگر ترکیب نکنید؟

انتخاب رنگ برای دکوراسیون منزل

انتخاب رنگ‌های نادرست برای تفکیک کردن فضا‌ها

در یک آپارتمان پلان باز، بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند از طیف رنگی مختلف برای تفکیک فضا (زون بندی) استفاده کنند. یعنی دیوارها را با استفاده از رنگ‌های مختلف تفکیک می‌کنند. گاهی اوقات یک آپارتمان واقعا نیازی ‌به‌این تقسیم بندی ندارد. اگر تصمیم دارید آپارتمان خود را با رنگ‌های مختلف تقسیم بندی کنید، مطمئن شوید که واقعاً ‌به‌آن احتیاج دارید و این کار را ‌به‌درستی انجام می‌دهید.

انتخاب رنگ برای دکوراسیون منزل

انتخاب رنگ ‌به‌خاطر مد بودن آن

زمان پیروی از مدها (یا ترند) مختلف، ما اغلب قوانین اساسی ‌آن‌ها را نقض می‌کنیم. ‌به‌عنوان مثال، عدم وجود کنتراست (تناسب نور پردازی روشنایی و تاریکی) در یک اتاق بژ می‌تواند احساس زندگی در یک جع‌به‌را ایجاد کند و کسل کننده ‌به‌نظر خواهد رسید.

انتخاب رنگ ‌به‌خاطر مد بودن آن

تغییر رنگ‌ها ‌به‌خاطر نور

لازم ‌به‌یادآوری است که نور طبیعی در طول روز و نور مصنوعی در طول شب بر رنگ اتاق تاثیر می‌گذارد. ‌به‌همین دلیل ظاهر کلی رنگ اتاق تغییر می‌کند. هنگام انتخاب رنگ‌ها  ‌بخصوص اگر رنگ‌های تیره را انتخاب می‌کنید نورپردازی را فراموش نکنید.

انتخاب رنگ کف

رنگ و جنس کف اتاق را همراه با رنگ و طرح اتاق انتخاب کنید. کف از نظر بصری توجه زیادی را ‌به‌خود جلب می‌کند و رنگ آن بر کل نمای داخلی و همچنین فضای اتاق تاثیر می‌گذارد. این موضوع در مورد رنگ سقف هم همین‌طور است.

پخش کردن نادرست رنگ‌ها

اگر می‌خواهید چندین رنگ را با هم ترکیب کنید ، سعی نکنید از ‌آن‌ها ‌به‌نسبت مساوی استفاده کنید. شما باید ‌به‌یکی از ‌آن‌ها اولویت دهید و بقیه رنگ‌ها را برای برجسته سازی فضای داخلی استفاده کنید. رنگ اصلی باید حداقل ۶۰٪ از فضا را پر کند.

پخش کردن نادرست رنگ‌ها

طراحی خانه فقط با یک رنگ

بهتر است از فضای داخلی تک رنگ فاصله بگیرید. از سایه رنگ‌های مورد علاقه خود برای برجسته سازی دیوارها، مبلمان و سایر آیتم‌های طراحی داخلی استفاده کنید. برخی از رنگ‌های روشنی که در این طراحی‌ها قرار گرفته اند ، احساس بهتری نسبت ‌به‌تک رنگ بودن کل اتاق ایجاد خواهند کرد.

طراحی خانه فقط با یک رنگ

انتخاب رنگ‌های بیش از حد روشن

انتخاب رنگ برای دکوراسیون منزل استفاده از رنگ‌های بیش از حد روشن توصیه نمی‌شود، زیرا باعث تحریک چشم می‌شوند. اگر می‌خواهید طیف‌های رنگی روشن در اتاق خود داشته باشید ، فقط ‌به‌یاد داشته باشید که نباید تعداد ‌آن‌ها زیاد باشد. رنگ‌ها را با اعتدال نگه دارید با این کار فضای فوق العاده‌ای را در آپارتمان ایجاد خواهید کرد.

رنگ‌های بیش از حد روشن

پیشنهاد مطالعه: مطلب این فرش‌ها خانه شما را زیبا و شیک می‌کنند را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…