۳ ترفند برای اینکه مغز خود را گول بزنید و کمتر غذا بخورید

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پزشکان و کارشناسان بر این باورند که دلایل فراوانی برای افزایش وزن و چاقی در مردم سراسر جهان وجود دارند، ولی یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در این مشکل، افزایش حجم وعده‌های غذایی است. فرقی ندارد در خانه غذا بخورید یا رستوران، در هر صورت اندازه‌ هر پرس غذا می‌تواند تاثیر فراوانی روی کالری مصرفی و افزایش وزن داشته باشد.
گول زدن مغز

مردم بیشتر کشورهای مدرن و پیشرفته معمولا بیشتر اوقات شکم خود را با غذاهای بیرون سیر می‌کنند و این غذاها هم همواره سرشار از کالری و انرژی هستند. از محبوب‌ترین غذاهای رستوران‌ها می‌توان به فست فود، خوراک‌های سرخ‌شده، غذاهای مملو از کالری محض، نوشابه، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، نان سفید و پاستا اشاره کرد. با مجله دلتا همراه باشید تا با ۳ ترفند گول زدن مغز برای غذای کمتر آشنا شوید.

۳ ترفند گول زدن مغز برای غذای کمتر

۱. حواستان به اندازه‌ غذا باشد

بدون شک، نخستین راهکار برای کمتر غذا خوردن، این است که کمتر بخورید. تا جای ممکن باید از سلف‌سرویس‌ها و غذاهای رایگان دوری کنید و همچنین حواستان به مقدار غذایی که در بشقابتان می‌ریزید باشد.

جدا از این، روی برچسب بیشتر خوراکی‌ها اندازه‌ سهم و وعده‌ خوراکی و ارزش غذایی آن را نوشته‌اند. شما باید به این سهم خوراکی دقت داشته باشید و تلاش کنید در هر وعده بیشتر از این میزان مصرف نکنید. برای نمونه، ممکن است گاهی بخواهید کمی چیپس بخورید. اگر هر سهم خوراکی برابر با یک سوم بسته‌ چیپس است، تلاش کنید بیشتر از این مقدار نخورید و باقی را برای زمان دیگری نگه دارید.

کودکان و بزرگسالان اگر غذای بیشتری در اختیارشان قرار بگیرد، به طور معمول بیشتر غذا می‌خورند. این موضوع حتی اگر غذا آن‌قدرها هم خوشمزه نباشد، رخ می‌دهد. بنابراین، تا جای ممکن تلاش کنید غذای کمتری بخرید، آن را به وعده‌های کوچک‌تری بخش‌بندی کنید و به طور کلی حواستان به اندازه‌ غذایتان باشد.

گول زدن مغز

۲. در مکان‌های روشن و نورانی غذا بخورید

غذا خوردن در رستوران‌ها و کافه‌‌هایی که شمع روشن کرده و فضا را رمانتیک می‌کنند، می‌تواند لذت‌بخش و به‌یادماندنی باشد، ولی احتمالا وزن شما را هم افزایش خواهد داد. در یک پژوهش، از افراد خواسته شد در تاریکی مطلق غذا بخورند. این افراد در مقایسه با کسانی که در روشنایی غذا خوردند، ۳۶ درصد غذای بیشتر مصرف کردند و هیچ احساس سیری کاملی هم نداشتند و باز هم می‌توانستند به سراغ غذا و دسر بروند.

به جای آنکه شب‌ها در یک اتاق تاریک و جلوی تلویزیون بنشینید و غذا بخورید، تلاش کنید در یک اتاق نورانی و پشت میز بنشینید و به خوردن غذای خود مشغول شوید. تلویزیون و فیلم و سریال را برای زمان دیگری در نظر بگیرید و همه‌ تمرکز خود را روی غذایتان بگذارید تا آن را حس کنید، ببینید چه مقدار می‌خورید و متوجه‌ سیر شدن خود شوید. اگر هم روزی سر از رستوران‌های تاریک و عاشقانه درآوردید، حواستان به اندازه‌ غذا باشد و اجازه ندهید این فضای رمانتیک هوش و حواس شما را از میان ببرد.

۳. پیش از بیرون رفتن از خانه، یک خوراکی سرشار از پروتئین بخورید

پیش‌غذاها آن‌قدرها هم فکر بدی نیستند. هنگامی که پیش از وعده‌ اصلی، یک وعده‌ کوچک می‌خورید، می‌توانید اشتهای خود و حجم وعده اصلی را به طور چشمگیری کاهش دهید. این موضوع زمانی اهمیت خود را نشان می‌دهد که پیش‌غذاهای سرشار از پروتئین را مصرف کنید.

پروتئین می‌تواند احساس سیری بیشتری به شما دهد. بنابراین، بهترین کار این است که پیش از رفتن به رستوران یا سفارش فست‌فود، یک خوراکی پرکالری مصرف کنید.

گول زدن مغز

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب نوشابه‌های رژیمی خطر سکته‌ مغزی را افزایش می‌دهند را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۲۶ ب٫ظ

    عالی بود 👍

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۸ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۴۷ ب٫ظ

      سپاس

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۱۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…