ضد آفتاب را بعد از آرایش بزنیم یا قبل از آن؟

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بعضی از خانم‌ها در زمان انجام آرایش و روتین‌های پوستی روزانه خود یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبت و نگهداری از پوست صورت که زدن ضد آفتاب است را جا می‌اندازند.
Untitled 2 26 ضد آفتاب را بعد از آرایش بزنیم یا قبل از آن؟

در هنگام آرایش صورت با وجود لایه‌های مختلفی از مرطوب‌کننده، کر‌م‌پودر، های‌لایتر و کانسیلرها به‌نظر می‌رسد که استفاده از کرم‎‌ها و محصولات ضد آفتاب کاری دشوار و سخت باشد، اما چگونگی استفاده از ضد آفتاب با آرایش را می‌دانید؟ با ما در مجله دلتا همراه باشید.

ترفند‌هایی برای استفاده از ضد آفتاب زیر آرایش

به‌خاطر داشته باشید که جذب کامل محصولات ضد آفتاب توسط پوست اهمیت بسیاری دارد، هم از این جهت که با جذب کامل ضد آفتاب‌ها، پوست به خوبی در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌شود. هم از این جهت که اگر این مواد به خوبی توسط پوست صورت شما جذب شوند، آرایش شیک‌تر و زیباتری خواهید داشت.

ضد آفتاب با آرایش

پوست خود را آماده کنید

قبل از این که آرایش را شروع کنید، باید پوست صورت خود را برای محافظت بیشتر آماده کنید. ضد آفتاب را روی تمام صورت و گردن خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید.

استفاده از پرایمر

استفاده از پرایمر بستگی به سلیقه و موقعیت شما دارد. چنانچه بخواهید می‌توانید از این مرحله صرف نظر کنید. اما به‌خصوص در فصل‌های گرم سال، برای ماندگاری بیشتر آرایش صورت استفاده از پرایمر توصیه می‌شود.

استفاده از مرطوب‌کننده‌ رنگی دارای SPF

در هنگام استفاده از ضد آفتاب با آرایش اگر پوست حساسی دارید بهتر است سراغ مرطوب‌کننده‌های رنگی دارای SPF بروید. کرم‌های BB هم می‌توانند انتخاب مناسبی برای پوست شما باشند. کرم‌های BB نوعی کرم‌های ترکیبی آرایشی هستند که هم دارای SPF هستند و هم خاصیت پوشانندگی مناسبی را برای پوست ایجاد می‌کنند.

استفاده از کر‌م‌پودر

اگر از مرطوب‌کننده‌ رنگی یا کرم BB استفاده نمی‌کنید، کر‌م‌پودر را روی تمام صورت و گردن خود بمالید و پس از آن دیگر مراحل آرایش صورت مانند استفاده از کانسیلر، هایلایتر و رژگونه را انجام دهید.

استفاده از اسپری‌های تثبیت‌کننده آرایش دارای SPF

استفاده از ضد آفتاب با اسپری‌های تثبیت‌کننده آرایش SPFدار، نه تنها جلوی ریزش مواد آرایشی را می‌گیرد، بلکه در برابر اشعه‌های مضر خورشید هم محافظ خوبی به حساب می‌آید. برای این کار کافی است تا در حین زیرسازی یا پس از پایان آرایش، از این اسپری‌ها استفاده کنید.

ضد آفتاب با آرایش

چطور روی آرایش صورت از محصولات ضد آفتاب استفاده کنیم؟

به طور میانگین شما باید هر ۲ تا نهایتا ۳ ساعت یک بار، ضد آفتاب خود را تجدید کنید. اما چطور باید روی آرایش صورت از ضد آفتاب استفاده کنیم؟ از طرفی اگر بر روی صورت آرایش شده از کرم یا لوسیون ضد آفتاب استفاده کنیم، آرایشمان خراب خواهد شد اما روش‌هایی برای تجدید ضد آفتاب بر روی آرایش وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

استفاده از پنکیک‌های دارای SPF برای استفاده از ضد آفتاب با آرایش

با استفاده از پنکیک‌هایی که دارای ترکیبات SPF هستند می‌توانید ضد آفتاب خود را تجدید کنید. این محصولات در کنار محافظت نسبی از پوست در برابر پرتو‌های خورشید، آرایش شما را مات و جذاب‌تر می‌کنند.

ضد آفتاب با آرایش

استفاده از اسپری ضدآفتاب

با توجه به اینکه این اسپری‌ها به اندازه لوسیون‌ها و کرم‌های ضد آفتاب پوشش ندارند، باید در حین استفاده، حجم بیشتری را اسپری کنید. در این صورت تمام قسمت‌های پوست، پوشش لازم را پیدا می‌کنند. دقت کنید تا زمانی که اسپری خشک نشده است نباید صورت را لمس کنید.

مجله دلتا

استفاده از پودرهای فیکس‌کننده آرایش دارای SPF برای استفاده از ضد آفتاب با آرایش

استفاده از پودرهای فیکس آرایشی که دارای ترکیبات SPF هستند گزینه‌ دیگری است که برای تجدید ضد آفتاب بر روی آرایش صورت در اختیار دارید. این پودرها بسیار سبک هستند و آرایش صورت حالتی طبیعی و یک‌دست خواهد داشت.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب ۶ نکته مهم درباره استفاده از ضد آفتاب را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۴۴ ق٫ظ

    خیلی عالی بود

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۴ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…