کافه نادری، پاتوقی برای شهرزادهای دوران

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کافه نادری، بخشی از تاریخ معاصر ایران و یکی از قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین کافه های تهران است.
کافه نادری در تهران

این مکان دنج که نام آن با مشاهیر و علم و ادب پارسی گره خورده، از دیرباز میعادگاه اهالی فرهیخته و روشنفکران تهرانی بوده است و هنوز نیز همچون ماشین زمان، مشتریان و علاقه‌مندان را به سفری دور و دراز، لابه‌لای تاریخی مسکوت و فراموش شده می‌برد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با کافه نادری در تهران آشنا شوید.

کافه سریال شهرزاد

کافه نادری در تهران

کافه و هتل نادری یکی از قدیمی‌ترین پاتوق‌های شهر تهران است که قریب به یک قرن قدمت دارد. این کافه خاطره‌انگیز از سالیان دور، از مشتریان خود که عمدتا قشر خاصی از جامعه را تشکیل می‌دهند، پذیرایی می‌کند. نادری از بدو فعالیت در سال‌های ابتدایی قرن حاضر، طرفداران خاص خود را داشته و همین موضوع، دال بر دوام و اعتبار آن تا به امروز بوده است.

این کافه هنوز با حال و هوای نوستالژیک خود، سال‌های دور را در ذهن مشتریان تداعی می‌کند و علاوه‌بر خاطره‌بازان، علاقه‌مندان به ادب و فرهنگ نیز هنوز طبع و قریحه گمشده خود را در این مکان باز می‌یابند یا به محضر پیشگامان قلم به‌دست، عرض ارادتی می‌کنند. آن‌چنان به‌نظر می‌‌رسد که صدای خوش شاملو از این کافه رخت بر نبسته و هنوز تاریکی خیابان را به فنجانی از بامداد دعوت می‌کند.

کافه های تهران

کافه نادری کجاست؟

کافه نادری تهران در خیابان جمهوری و در یکی از مناطق تاریخی و قدیمی تهران واقع شده است. خیابان جمهوری در گذشته، خیابان نادری نام داشت و یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های پایتخت محسوب می‌شد. طبعا وجه تسمیه کافه نادری نیز به‌علت قرارگیری در این خیابان بوده است.

واقع شدن کافه نادری در یکی از محله‌های قدیمی سبب می‌شود که این مکان، در مجاورت با بسیاری دیگر از مراکز تاریخی و فرهنگی قرار بگیرد.

گشت‌وگذار در خیابان سی تیر فرصت سفر به قلب تاریخ را به شما می‌دهد. موزه بانک ملی، موزه جواهرات ملی و کوچه برلن نیز در حوالی کافه نادری واقع شده‌اند. بی‌تردید پس از تاریخ‌گردی در این مناطق دل‌انگیز، نوشیدن فنجانی قهوه با طعم سال‌های دور، عیش شما را تکمیل خواهد کرد.

کافه های خوب تهران

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خانه بهنام، گنجینه‌ای ارزشمند در تبریز.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ بهمن ۱۴۰۰ در ۷:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…