بازمانده دوران پهلوی با آوازه‌ جهانی

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای هر ایرانی، نام شیراز یادآور باغ‌های زیبا، بناهای تاریخی و جاذبه‌های دیدنی متعدد است. عمارت شاپوری یکی از آن جاذبه‌هاست که آوازه آن در جهان پیچیده است.
عمارت شاپوری در شیراز

همین موضوع این شهر را به یکی از مقاصد ارزشمند گردشگری و تورهای شیراز را به یکی از پرترددترین تورها تبدیل کرده است. در بین جاذبه‌های بسیار شیراز، عمارت شاپوری یکی از جذاب‌ترین‌ها محسوب می‌شود. این عمارت مجلل از یادگارهای دوره پهلوی است. همراه ما در مجله دلتا باشید تا با عمارت شاپوری در شیراز آشنا شوید.

معرفی عمارت شاپوری در شیراز

عمارت شاپوری از زیباترین باغ‌عمارت‌ها و مکان‌های دیدنی شیراز است. این عمارت به دوره پهلوی اول تعلق دارد و در آن می‌توان تلفیقی از معماری ایرانی و اروپایی را مشاهده کرد. در این مجموعه جلوه‌های طبیعی باغ و معماری زیبای بنا در کنار یک‌دیگر چشم‌اندازی منحصر‌به‌فرد را خلق کرده‌‌اند.

عمارت های شیراز

تاریخچه عمارت شاپوری

این عمارت از سال ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۵ زیر نظر معمار معروف، ابوالقاسم مهندسی، ساخته شد و  به عبدالصاحب شاپوری، یکی از بزرگ‌ترین تجار شیراز، تعلق داشت. تا اوایل دهه ۷۰ هجری شمسی، خانواده شاپوری در این باغ عمارت سکونت داشتند؛ اما چند سال پس از اوایل این دهه، خانه به‌صورت متروکه درآمد.

جاذبه های گردشگری شیراز

نهایتا سازمان میراث فرهنگی استان فارس این عمارت مجلل را از خانواده شاپوری خریداری و در لیست میراث فرهنگی ایران ثبت کرد.

معماری عمارت شاپوری

عمارت شاپوری دو طبقه دارد و زیربنای آن ۸۴۰ متر مربع و مساحت اصلی زمین آن ۴۶۳۵ متر مربع است. بنا به سبک معماری قاجاریه ساخته شده است و در لیست اولین بناهایی قرار دارد که با رویکرد معماری آزادانه طراحی و ساخته‌ شده‌اند.

عمارت شاپوری کجاست؟

عمارت شاپوری در خیابان کریم‌خان زند، خیابان انوری، تقاطع اهلی قرار دارد. برای دسترسی به این مکان می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی یا خودروی شخصی استفاده کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به عمارت شاپوری، ایستگاه زندیه است که با پیاده‌ شدن در آن و اندکی پیاده‌روی، می‌توانید از خیابان‌های توحید و انوری به مقصد برسید. اگر هم قصد استفاده از اتوبوس را دارید، سوار سرویس‌های خط پایانه ولیعصر-پایانه نمازی شوید.

nklkndsr بازمانده دوران پهلوی با آوازه‌ جهانی

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند این برج شگفت‌انگیز فصل‌ها را تعیین می‌کند

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۲۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…