نکاتی که باید در مورد مدل فرش آشپزخانه بدانید

۷
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای چیدمان آشپزخانه از اجزای مختلفی استفاده می‌شود که هرکدام تاثیر به‌سزایی در زیبایی این فضا دارند. وجود فرش‌ها می‌تواند یکی از مهم‌ترین فاکتورهای جذاب در این فضا باشد.
بهترین مدل فرش آشپزخانه

وقتی صحبت از آشپزخانه می شود، اغلب مردم تصور می کنند که کف آن باید با سرامیک کفپوش شود؛ اما این یک تصور اشتباه است. شما می‌توانید یک مدل فرش آشپزخانه مناسب سبک خود را انتخاب کنید و نمای جدیدی به فضای خود ببخشید. در این مطلب از مجله دلتا به شما کمک می‌کنیم تا بهترین مدل فرش آشپزخانه خود را انتخاب کنید.

چگونه فرش آشپزخانه خود را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب فرش مناسب آشپزخانه، شما باید فضای خود را به خوبی بشناسید و از سبک دکوراسیون آشپزخانه خود به خوبی مطلع باشید.

بهترین مدل فرش آشپزخانه

سایز فرش آشپزخانه

ابعاد فرش‌های آشپزخانه را می‌توانیم بر اساس نوع فرش تقسیم‌بندی کنیم.

ابعاد فرش‌های راهرویی

فرش‌های راهرویی یا کناره از عرض کمی برخوردار بوده و مناسب آشپزخانه‌هایی هستند که سطح کف آن باریک است. یکی از بهترین سایزهای فرش راهرویی، فرشی است که تمام آشپزخانه را بپوشاند و در حد چند سانتیمتر در اطراف فرش خالی بماند.

بهترین مدل فرش آشپزخانه

 

ابعاد فرش‌های منطقه‌ای

فرش‌ها ابعاد متنوعی دارند و نمی‌توان یک سایز یا الگوی یکسانی را برای آن‌ها به‌کار برد، برای داشتن انتخابی مناسب کافی است به چند نکته توجه کنید.

  • برای افزایش طول عمر و جلوگیری از پوسیدگی فرش‌ها بهتر است از گاز و سینک و ظرفشویی مقداری فاصله داشته باشد.
  • اگر در آشپزخانه میز ناهارخوری وجود دارد، ابعاد فرش باید به‌گونه‌ای باشد که از فضای اطراف میز و صندلی کمی فاصله داشته و بزرگ‌تر باشد.
  • در صورت وجود جزیره در آشپزخانه در قسمتی که سینک و گاز وجود ندارند از فرش استفاده کنید.
  • برای کنار سینک و گاز می‌توانید از پادری یا فرش‌های کوچکی استفاده کنید که جنسی مقاوم در برابر رطوبت دارند، قابل شست‌وشو هستند و از تراکم بالایی نیز برخوردار هستند.

فرش‌های منطقه‌ای

انواع مدل فرش

فرش‌های آشپزخانه از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و در شکل‌هایی چون مستطیل، مربع، دایره یا نقوش فانتزی می‌توان آن‌ها را یافت.

مت آشپزخانه

مت‌های مخصوص آشپزخانه یکی از محبوب‌ترین اقلام آشپزخانه محسوب می‌شوند. به‌طور معمول در لایه پشتی این مت‌ها موادی به کار رفته است که مانع حرکت آن می‌شوند و بسیار مناسب جلوی سینک ظرفشویی هستند.

مت آشپزخانه

فرش آشپزخانه قابل شست‌وشو

همان‌طور که می‌دانید یکی از مزیت‌های فرش آشپزخانه قابل شست وشو بودن آن است، اینگونه شما می‌توانید به راحتی در صورت کثیفی فرش آن را در ماشین لباسشویی تمیز کنید. فرش‌هایی که از الیاف طبیعی ساخته شده‌اند همانند فرش‌های مخصوص آشپزخانه قابل شست‌وشو هستند.

جنس و متریال فرش های مناسب آشپزخانه

نایلون

نایلون یک ماده مصنوعی است و برای آشپزخانه متریالی ایده‌آل محسوب می‌شود؛ نایلون در برابر رطوبت و لک شدن بسیار مقاوم و از دوام بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین، فرش نایلونی در دسته بهترین مدل فرش آشپزخانه قرار می‌گیرد.

فرش نایلون آشپزخانه

بامبو

فرش‌های بامبو یکی دیگر از الیاف طبیعی بادوام است هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. سطح آن‌ها بسیار سخت و بادوام است وزیبایی خیره کننده‌ای به آشپزخانه می‌دهند.

پلی استر

پلی استر در برابر از بین رفتن بسیار مقاوم است و همچنین بسیار راحت و سریع خشک می‌شود. در برابر لکه‌های بر پایه آب مقاوم است زیرا سطح آن جذب کمی دارد، اما حذف لکه‌های روغن از روی فرش‌های پلی استر بسیار دشوار است. این الیاف مصنوعی معمولا با الیاف دیگری ترکیب می‌شوند، اما از لحاظ ظاهری و احساسی نزدیک‌ترین ماده به پشم هستند.

فرش پلی استر آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب نکات مهم در مورد انتخاب پرده آشپزخانه که نمی‌دانید را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۳:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۴۰۰ در ۳:۵۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۴۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۱ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۱۶ ب٫ظ

    خیلی جالب بود👏

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۳۱ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…