۷ نکته طلایی در شیک شدن چیدمان منزل

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای داشتن یک چیدمان جذاب نیازی نیست حتما خانه‌ای بزرگ با وسایل گران قیمت داشته باشید. با چند اصول ساده و آسان می‌توانید چیدمانی شیک و مدرن را در خانه خود تجربه کنید.
چیدمان شیک و مدرن منزل

برای داشتن چیدمان شیک و مدرن منزل قوانین ساده‌ای وجود دارد که وقتی با خلاقیت همراه می‌شود تبدیل می‌شود ‌‌به‌یک ایده ناب که مخصوص تفکر و سلیقه شما است. با این مطلب از مجله دلتا همراه باشید.

ایجاد بافت مناسب در چیدمان

برای داشتن چیدمان شیک و مدرن منزل از تمام مواد مانند: چوب، سرامیک، پارچه، شیشه، شمع و … استفاده کنید تا با تشکیل یک بافت منسجم، تبدیل ‌‌به‌طرحی زیبا شود. این بافت باید یک زمینه رنگی خنثی داشته باشد تا رنگ‌های موجود در دکوراسیون بیشتر دیده شوند. ‌‌به‌طور مثال؛ بهتر است رنگ فرش خنثی باشد تا تناسب رنگ‌ها در بخش‌های دیگر راحت‌تر انتخاب شود.

چیدمان شیک و مدرن منزل

رعایت مقیاس و اندازه وسایل نسبت ‌‌به‌فضای قرارگیری آن‌ها

تناسب اندازه‌ها نسبت ‌‌به‌فضای قرارگیری آن‌ها بسیار مهم است. ممکن است وسیله‌ای در فروشگاه بسیار زیبا باشد ولی وقتی آن را برای خانه خود خریداری ‌می‌کنید اصلا آن جلوه قبلی را نداشته باشد.

به عنوان مثال اندازه طول قاب عکس بالای کاناپه باید دو سوم طول کاناپه باشد. یعنی اگر طول کاناپه شما ۲.۵ متر باشد، طول قاب را حدود ۱.۵ انتخاب کنید. اگر چنین اندازه‌ای در بازار پیدا نکردید از ۲ قاب عکس استفاده کنید.

چیدمان شیک و مدرن منزل

وسایل اضافی را کنار بگذارید

اگر ‌می‌خواهید وسایل مورد علاقه شما بیشتر ‌‌به‌چشم بیایند، پس دور و بر آن را خلوت کنید تا فضای بیشتری برای مانور آن وجود داشته باشد. لازم نیست تمام فضای خانه پر از وسایل شود، با این کار وسایل کمتری خریداری ‌می‌شود و هزینه‌های مربوط ‌‌به‌وسایل اضافی صرف خرید وسایل با کیفیت ‌می‌شود.

چیدمان شیک وسایل

نصب پوستر‌ها و عکس‌ها در ارتفاع مناسب

پوستر‌ها و عکس‌ها را در ارتفاع درست بیاویزید. در گالری‌ها و موزه‌ها پوستر‌ها در ارتفاع مرکزی دیوار و ‌‌به‌اندازه حدود ۱.۵ متری نصب ‌می‌شوند.

نصب پوستر‌ها و عکس‌ها

اندازه فرش را با دقت انتخاب کنید

شما ‌می‌توانید برای فرش کردن مکان مورد نظر، یکی از این ۳ روش را انتخاب کنید.

  • فرش تمام قسمت مورد نظر را بپوشاند: این طوری خانه اشرافی‌‌تر به‌نظر ‌می‌رسد ولی پایه‌های میز و صندلی ‌‌به‌فرش آسیب ‌می‌زنند.
  • خالی بودن کناره‌های فرش: اگر ‌می‌خواهید فرش‌ها از دیوار فاصله داشته باشند این فاصله را حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر انتخاب کنید.
  • اگر مدل پهن کردن فرش را با فاصله از دیوار انتخاب کردید ۲ حالت برای قرار گیری مبل‌ها مناسب است:

۱. فقط پایه‌های جلویی روی فرش قرار گیرد (یا با لبه‌فرش مماس شود). ۲. هر چهار پایه مبل‌ها کاملا روی فرش قرار گیرند.

فرش مناسب در چیدمان

وسایل خانه با هم تطبیق داشته باشند

برای برای داشتن چیدمان شیک و مدرن منزل وسایل خانه را بار دیگر بررسی کنید. اگر وسیله‌ای هست که ‌‌با دیگر وسایل خانه هماهنگ نیست از آن‌ها استفاده نکنید. آن‌ها را نگه‌دارید تا شاید هنگا‌می‌که ‌‌به‌خانه دیگر نقل مکان کردید از آن‌ها استفاده شود.

زیبایی وسایل خانه

اهمیت نورپردازی و انتخاب نور مناسب

تنوع در نوع نورپردازی بسیار زیاد است. انتخاب رنگ نور متناسب با محیط، نوع وسایل (لامپ، لوستر، آباژور و …) مکان مورد نظر (اتاق خواب، اتاق نشینمن، آشپزخانه و …) در زیبایی و شیکی چیدمان خانه بسیار موثر است.

انتخاب نور مناسب

پیشنهاد مطالعه: مطلب چطور فضای خانه را بزرگ‌تر نشان دهیم؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۰:۰۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…