بهترین روش مراقبت از موهای رنگ شده

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اکثر خانم‌ها رنگ کردن مو را دوست دارند. اگرچه اغلب افراد ترس از آسیب دیدن موی خود را دارند ولی مطمئنا همه خانم‌ها این روش زیبایی را تجربه می‌کنند.
مو رنگ شده

نگرانی از آسیب‌دیدگی موها با رنگ کردن آن‌ها کاملا درست است زیرا بسیاری از مواد شیمیایی که رنگ مو را تغییر می‌دهند باعث آسیب مو می‌شود، اما راه‌هایی برای حفظ سلامت مو رنگ شده وجود دارد که در این مطلب از مجله دلتا به چند سری از فاکتورهای مهم اشاره می‌کنیم.

از موهای رنگ شده خود مراقبت کنید

آماده سازی مو

اگر می‌خواهید بعد از رنگ، مو‌هایی سالم داشته باشید، باید قبل از رنگ کردن آماده سازی را شروع کنید. در ابتدا از مغذی بودن و رطوبت مو مطمئن شوید و سپس به فاکتورهایی همچون ماسک مو و روغن‌های مو  از جمله روغن‌های طبیعی توجه نمایید. همچنین برای داشتن مویی سالم می‌بایست به‌طور منظم موها را کوتاه نموده و تا حد امکان از سشوار نیز استفاده نکرد.

انتخاب رنگ مناسب

بسیار مهم است بعد از رنگ کردن، مو دچار آسیب نشود. به همین دلیل اگر از دکلره برای سفید کردن مو استفاده می‌کنید حتما مطمئن شوید که از اکسیدان مناسب در رنگ مو استفاده کرده‌اید.
با استفاده از محصولات مراقبتی همچون رنگ موهای بدون آمونیاک می‌توانید آسیب موهای خود را به حداقل برسانید. از این‌رو اگر به‌دنبال زیبایی و سلامت موهای خود هستید به استفاده از رنگ‌های بدون مواد شیمیایی خطرناک مثل آمونیاک بپردازید. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید، مطلب ساده‌ترین روش‌های افزایش رشد مو را بخوانید.
مو رنگ شده

فهمیدن دستورالعمل بسیار حائز اهمیت است

یکی از مواردی که در سلامت موی رنگ شده شما تاثیر دارد نحوه استفاده از رنگ مو است. برای اطمینان از اینکه نحوه رنگ کردن مو به موی شما آسیب نزند در انتخاب آرایشگر دقت کنید.

قبل از شامپو زدن منتظر بمانید

بعد از اینکه موهای خود را رنگ کردید، سعی کنید حداقل سه روز منتظر بمانید. این کار به ثابت ماندن رنگ مو کمک می‌کند همچنین چربی مو قبل از رنگ کردن مثل یک لایه محافظتی ریشه مو عمل و از آسیب مو جلوگیری می‌کند.

خرید محصولات درست برای مو رنگ شده

رنگ موهای جدید آسیب‌زا هستند. برای اینکه از سلامت مو خود مطمئن شوید بهتر است از محصولاتی مناسب برای موهای رنگ شده که با نوع موی شما همخوانی دارد استفاده کنید.
مو رنگ شده

کم کردن شست‌وشو

وقتی موهای خود را ۳ یا ۴ بار در هفته می‌شویید رنگ مو تدریجی تغییر می‌کند. بنابراین برای اینکه رنگ مو و چربی سر ثابت شود شست‌وشوی مو را بین ۲ تا ۳ بار در هفته کاهش دهید.

شست‌وشو مو رنگ شده با آب سرد

شست‌وشوی مو با آب داغ باعث می‌شود کوتیکول‌های لایه خارجی مو بلند شوند که رطوبت را کاهش می‌دهد و مو فر و مجعد می‌شود، بنابراین مو بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد به همین خاطر موثرترین راه، شست‌وشوی مو با آب سرد است.
مو رنگ شده
پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب مشابه ترفندهایی که شما را از شر جوش‌ها خلاص می‌کنند! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۴۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۱:۴۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ در ۲:۰۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۰:۵۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۲۹ ب٫ظ

    خیلی خوب بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…