بهشت ۴۰ میلیون ساله مازندران

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جنگل لفور بخشی از جنگل‌های هیرکانی است که چهل میلیون سال قدمت دارد. این جنگل از گزینه‌های فوق‌العاده برای طبیعت‌گردی به حساب می‌آید.
جنگل لفور در مازندران

جنگل‌ لفور به‌خاطر پوشش گیاهی متنوع، هوای پاک و آبشارهای متعدد، بهترین گزینه برای دور شدن از هیاهوی زندگی شهری و تجربه آرامش و سکوت در دل طبیعت به شمار می‌رود. با ما در دلتامگ همراه باشید تا با جنگل لفور در مازندران آشنا شوید.

خرید ویلا در شمال

جنگل لفور در مازندران

جنگل لفور نه‌ تنها فرصت یک طبیعت‌گردی متفاوت را برای شما فراهم می‌کند، بلکه جاذبه‌های زیادی را در دل خود جای داده است که از آن جمله می‌توان به آبشارهای متعددی نظیر هفت آبشار، گزو، پلنگ‌دره، آبشار آهکی اسکلیم و … اشاره کرد. برای دسترسی به آنها باید چند ساعتی در این جنگل پیاده‌روی کنید.

منطقه لفور قدمت زیادی دارد و کشفیاتی همچون قالب‌های سنگی، خمره‌های مواد غذایی و زیرسازی خانه‌های قدیمی خود گواه این ادعا هستند. براساس مستندات و شواهد، بخشی از این جنگل در گذشته گورستان بوده‌ است.

خرید ویلا در شیرگاه

ماجراجویی در جنگل

اهمیت جنگل لفور فقط به پوشش گیاهی آن مربوط نمی‌شود و وجود چشمه‌ها، آبشارها، پرندگان و گونه‌های جانوری در کنار هم، باعث جذابیت این منطقه شده است. عاشقان طبیعت‌گردی و جنگل‌نوردی قطعا از ماجراجویی در این جنگل دست نخورده نهایت لذت را خواهند برد.

مطلب پیشنهادی:  دسر ۵ دقیقه‌ای با بیسکویت پتی بور

علاوه‌بر این، در جنگل لفور با بازارهای زنان محلی مواجه خواهید شد که محصولاتی نظیر آلوچه و دیگر میوه‌ها، دوغ، رب و… را می‌فروشند که با خرید از آنها هم به کسب‌وکار مردم بومی رونق می‌دهید و هم محصولاتی ارگانیک خواهید داشت. در این جنگل می‌توانید تفریح‌های مختلفی مثل جنگل‌نوردی، آب‌تنی، ماهیگیری، دیدن آبشارهای پرآب، کمپینگ، عکاسی و … را تجربه کنید.

جنگل لفور در مازندران

آدرس جنگل لفور

اگر از تهران عازم جنگل لفور هستید، مسیر جاده فیروزکوه و گذر از شهرهای فیروزکوه، پل سفید و شیرگاه، شما را به این جنگل زیبا می‌رساند و با توجه به اینکه فاصله چندانی با پایتخت ندارد، می‌تواند گزینه‌ای عالی برای تعطیلات آخر هفته باشد تا برای ساعاتی هم که شده از شلوغی و ترافیک شهر به دل طبیعت زیبا و بکر جنگل لفور پناه ببرید. همچنین، اگر قصد خرید ویلای جنگلی در شمال را دارید می‌توانید به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

فواید و مضرات عجیب باقالی که نمی‌دانید!

باقالی یکی از غنی‌ترین گیاهانی است. این گیاه با سویا و لوبیا سبز از یک خانواده است. اگر تا…