روزانه چقدر ویتامین C مصرف کنیم؟

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مصرف مکمل ویتامین C زمانی برای بسیاری از آدم‌ها اهمیت پیدا می‌کند که احساس بیماری کنند، یا زمانی که در آستانه ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا قرار داشته باشند.
فواید فراوان ویتامین C

بسیاری از افراد در فصول سرد سال سراغ مکمل‌ها و ویتامین‌ها می‌روند تا سیستم ایمنی‌شان را تقویت کنند. یکی از رایج‌ترین مکمل‌ها، ویتامین C است. هر چند در فواید فراوان ویتامین C تردیدی نیست و از لحاظ علمی ثابت شده است، ضروری است بدانید به چه میزان از این ویتامین باید دریافت کنید، زیرا در غیر این‌ صورت می‌تواند برای بدن مضر باشد. با مجله دلتا همراه باشید.

محققان توصیه می‌کنند از مصرف مکمل‌هایی با دوز بسیار بالای ویتامین C بپرهیزید. میزان ویتامین C در قرص‌ها یا کپسول‌ها باید بین ۲۵ تا ۱۵۰۰ میلی‌گرم در هر واحد باشد و میزان ویتامین C مصرفی در روز نباید از ۲۰۰۰ میلی‌گرم بیشتر شود.

فواید ویتامین ث

بیشتر افراد هنگام بیماری، مقادیر زیادی ویتامین C مصرف می‌کنند و متوجه نیستند که بدنشان نمی‌تواند این میزان ویتامین را جذب کند. به‌رغم فواید ویتامین‌ها، مصرف مقادیر زیاد آن‌ها ممکن است عوارضی جدی در پی داشته باشد.

فواید فراوان ویتامین C

به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند

افراد بالای ۵۰ سال می‌توانند از مصرف مکمل‌های ویتامین C به دلیل اثرات آنتی‌اکسیدانی آن سود ببرند.

ویتامین ث

به کاهش چین و چروک کمک می‌کند

همچنین یک مکمل عالی برای کمک به بهبود تشکیل کلاژن با افزایش سن است.

به محافظت از چشم‌ها کمک می‌کند

اگرچه باید مطالعات بیشتری در این مورد (کمک به محافظت چشم) انجام شود. اما تحقیقات رو به رشدی در مورد ارتباط بین ویتامین C و محافظت در برابر بیماری‌های چشمی مرتبط با افزایش سن مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد) وجود دارد.

چگونه ویتامین C کافی دریافت کنیم؟

مقدار توصیه شده ویتامین C در رژیم غذایی برای مردان بالغ حدود ۹۰ میلی گرم و برای زنان بالغ ۷۵ میلی گرم است. توصیه می‌شود که مصرف ویتامین C بیشتر از ۲۰۰۰ میلی‌گرم در روز تجاوز نکند. به خصوص اگر نمی‌خواهید ناراحتی معده یا مشکلات سوءهاضمه داشته باشید. بیشتر مکمل‌های ویتامین C بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم در هر کپسول هستند. قبل از اینکه از این مقدار بیشتر مصرف کنید با پزشک خود صحبت کنید. پیشنهاد می‌کنیم مطلب ویتامین‌های مورد نیاز بدن برای افراد میانسال را برای حفظ سلامتی اعضای خانواده خود حتما بخوانید.

چقدر ویتامین ث مصرف کنیم

پیشنهاد مطالعه: مطلب کدام مواد غذایی باعث سردرد می شوند؟ را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. امیر

    ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در ۲:۵۴ ق٫ظ

    زحمت کشیدید. فقط کاش می گفتید روزی چند عدد پرتقال بخوریم ؟

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۰:۲۷ ق٫ظ

  3. حسین صاحبی

    ۸ آبان ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۶ ق٫ظ

    سلام خدا قوت دهد

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۸ آبان ۱۴۰۱ در ۴:۲۹ ب٫ظ

      ممنونیم از همراهی ارزشمند شما دوست عزیز🌹

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۰۰ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…