۶ راهکار برای بهبود سلامت روان

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بی آنکه متوجه شویم ترافیک، محیط کار، فشار درس‌‌ها و صد‌‌ها مورد دیگر ذهن ما را به خود درگیر ‌‌می‌کند و باعث ‌‌می‌شود تا نتوانیم از روزهای خود لذتی که باید و شاید را ببریم.
راهکارهایی برای روان سالم

استرس‌هایی که در طول روز تجربه ‌‌می‌کنیم، به مرور زندگی را به کام ما تلخ ‌‌می‌کند. روزهای زندگی به هر حال در زندگی محدود هستند و زمانی به پایان ‌‌می‌رسند. و چه غمگین است لحظه پایان، وقتی که با خود عمر رفته را مرور کنیم و به این نتیجه برسیم که لذتی را از زندگی نبرده‌ایم. در این مطلب از مجله دلتا با راهکارهایی برای روان سالم و آرام‌تر آشنا می‌شویم.

در محیط باز پیاده روی کنید

باشگاه ورزشی را فراموش کنید. آنچه که طبیعت به شما ‌‌می‌بخشد را هیچ دستگاهی نمی‌تواند با خود به همراه بیاورد. به محیط‌‌های باز روید و گره‌‌های ذهنی خود را با دویدن و پیاده روی آزاد کنید. طبیعت انرژی خود را انتقال ‌‌می‌دهد و آرامش عجیبی را در شما به وجود ‌‌می‌آورد.

راهکارهایی برای روان سالم

ویتامین B12 بخورید از راهکارهایی برای روان سالم

قطعا ‌‌می‌دانید که ویتامین‌‌ها تا چه حد برای بدن مفید هستند، اما آیا درباره فواید ویتامین B12 نیز اطلاعی داشتید؟ تحقیقات نشان داده که کمبود B12 ‌‌می‌تواند منجر به بروز افسردگی، خستگی، بدگمانی و ده‌‌ها مشکل مضر دیگر شود. B12 را ‌‌می‌توانید از طریق قرص و یا غذاهایی همچون تخم مرغ، گوشت مرغ و لبنیاتی همچون شیر به بدن خود انتقال دهید.

گوش دادن به موسیقی آرامش بخش

تحقیقات متعددی نشان داده که گوش دادن به موسیقی کلاسیک در حین کار ‌‌می‌تواند راندمان را بسیار بالا ببرد. موسیقی کلاسیک در واقع این قدرت را دارد تا ذهن شما را نوازش کند و از شدت دلواپسی و تشویش بکاهد. اما اگر اهل موسیقی کلاسیک نیستید، باز هم توصیه ‌‌می‌کنیم تا آهنگ‌‌هایی آرام را برگزینید تا ذهن شما لطافت را تجربه کند.

از اسطوخودوس استفاده کنید

تحقیقات علمی‌نشان داده که گیاه ‌‌اسطوخودوس ‌‌می‌تواند کیفیت خواب را بالا ببرد و با بی خوابی مباره کند. برای همین توصیه ‌‌می‌شود مقداری روغن اسطوخودوس را بر روی بالش خود بمالید و یا اگر خیلی وسواسی هستید، قبل از خواب دمنوش این گیاه رو بنوشید.

راهکارهایی برای روان سالم

اهمیت خواب مناسب را فراموش نکنید

اگر زندگی شلوغی دارید، میزان خواب خود را بررسی کنید. خواب مناسب در سلامت روان شما نقش بسیار مهمی دارد و کم‌خوابی به طرز عجیبی در افزایش استرس، تند خویی، کمبود انرژی تاثیرگزار است و کمبود آن در طولانی مدت نیز سلامت کلی بدن شما را نشانه می‌گیرد.

انجام مدیتیشن

یوگا و انجام سایر حرکت‌‌هایی که منجر به مدیتیشن ‌‌می‌شود، آرامش را به ذهن شما ‌‌می‌آورد. مدیتیشن حکم تنظیم کننده احساسات ذهن را دارد و ‌‌می‌تواند در جنگ با افسردگی، استرس، بی خوابی، تشویش و مواردی مشابه به کمک شما بیاید. مدیتیشن را با انجام تمریناتی کوتاه به مدت ۳ تا ۵ دقیقه در روز آغاز کنید و از تغییراتی که در درون شما به‌وجود ‌‌می‌آید، لذت ببرید.

انجام مدیتیشن

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه به جنگ پیری پوست برویم؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…