تجربه‌ای هیجان‌انگیز در پل شیشه‌ای ایران

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پل هیر، پلی شیشه‌ای و معلق است که از روی رودخانه پرآب هیرچایی در شهر هیر می‌گذرد. این پل زیبا بسیار هیجان‌انگیز است.
پل معلق هیر در اردبیل

استان اردبیل با آب‌وهوای خنک و مطبوعی که دارد، میزبان گردشگران و مسافران زیادی است. این استان از جاذبه‌های طبیعی زیبا و منحصربه‌فرد و آثار تاریخی تماشایی متعددی برخوردار است. اگر شما هم این منطقه را برای سفر و تفریح انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌دهیم از یکی از پل‌های تماشایی اردبیل به نام پل معلق هیر بازدید کنید که اولین پل تمام شیشه‌ای و قوسی شکل ایران است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با پل معلق هیر در اردبیل آشنا شوید.

پل معلق هیر در اردبیل

پل‌ها شکل‌های مختلفی دارند؛ از پل‌های چوبی گرفته تا پل‌های آهنی، فلزی و شیشه‌ای. خیلی از آن‌ها را هم در شهرها و روستاها دیده‌ایم و از روی بعضی‌ از آن‌ها هم عبور کرده‌ایم؛ گاهی با خوردو و گاهی با پای پیاده و قدم‌زنان از روی آن‌ها رد شده‌ایم. اما برخی از پل‌ها وجود دارند که راه رفتن بر روی آن‌ها پر از هیجان است؛ مثل پل‌های معلقی که روی دره‌های عمیق و یا رودخانه‌های خروشان ساخته شده‌اند و ما را یاد صحنه‌های فیلم‌ها می‌اندازد. حال می‌خواهیم به سراغ یکی از همین پل‌های معلق، تمام شیشه‌ای و قوسی شکل در دربند هیر اردبیل برویم. پس اگر به دنبال هیجان و بالا بردن آدرنالین خونتان هستید، در ادامه همراه با ما باشید.

پل شیشه ای در اردبیل

پل معلق هیر کجاست؟

هیر یکی از شهرهای خوش آب‌هوای استان اردبیل است که در جنوب اردبیل قرار دارد. این شهر به‌دلیل داشتن باغ‌های فراوان میوه‌ همچون آلبالو و گیلاس، به شهر شکوفه‌های گیلاس و باغشهر استان اردبیل معروف است و دارای طبیعت منحصربه‌فرد و تماشایی است. از جاذبه‌های دیدنی هیر پل معلق و شیشه‌ای هیر است که در منطقه‌ بی‌نظیر هیر و روی دره و رودخانه‌ پر آب هیر چایی ساخته شده است.

پس برای تماشای پل شگفت‌انگیز و معلق دربند هیر، باید مسافر شهر هیر شوید.

مشخصات پل معلق هیر

پل معلق هیر در دل طبیعت تماشایی و زیبای دربند هیر جای گرفته است. در حالی که روی این پل قدم می‌زنید، از یک سوی، کوه سبلان را که محکم و با صلابت از دور پیدا است و از سویی دیگر، کوه‌های باغرو و باغ‌های میوه‌ هیر را می‌بینید. در زیر پایتان رود پر آب هیر چایی در دل دره‌ دربند هیر جریان دارد.

جاذبه های گردشگری اردبیل

امکانات تفریحی پل معلق هیر

در کنار پل معلق هیر امکانات تفریحی و رفاهی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. همچون استخر، فواره‌ موزیکال، زیپ لاین، بگ‌جامپ، ترامپولین، صخره‌نوردی  و مجتمع بازی ادوین جای. در فاز دوم این پل، رستوران شیشه‌ای، هتل و واحدهای اقامتی و تجاری نیز افتتاح شده است.

اردبیل

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ۵ مورد از شگفتی‌های زیر زمین که شما رو شوکه می‌کنند.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۱۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۱ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۴۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۳۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۰۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…