سفر به بهشت ایران، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حتما تاکنون نام کلاچای و باغ‌های مرکبات و مزارع برنج و سواحل زیبای آن به گوشتان خورده است. واجارگاه، یکی از شهرهای زیبای شرق استان گیلان در کلاچای است.

این منطقه با طبیعتی سرسبز و زیبا، هر سال گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند. با ما در مجله دلتا همراه شوید تا با واجارگاه در گیلان آشنا شوید.

واجارگاه در گیلان

ارتفاعات واجارگاه از جاهای دیدنی رودسر محسوب می‌شود و مقصدی خارق‌العاده در استان گیلان برای تعطیلات مختلف است. این منطقه با مساحت ۲۰۰ هکتار و وجود چشم‌اندازهای تماشایی و چشم‌نواز، جاده کوهپایه‌ای و کارخانه‌های چای‌، به راستی لایق لقب «بهشت ایران» است.

واجارگاه در استان گیلان

موقعیت جغرافیایی واجارگاه

واجارگاه یکی از شهرهای کوچک شرق گیلان است که در بخش کلاچای شهرستان رودسر قرار دارد. واجارگاه در حال حاضر، یکی از توابع اطاقور لنگرود به شمار می‌آید که بالاتر از روستای لیل و روستای خرما واقع شده است. فاصله این شهر زیبا از رشت، حدود ۹۰ کیلومتر و از تهران، ۲۶۰ کیلومتر است.

00000000000000 1 سفر به بهشت ایران، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی

جا‌ذبه‌های گردشگری واجارگاه

ارتفاعات و جنگل‌های شهر واجارگاه

ارتفاعات شهر واجارگاه به‌خصوص جاده کوهپایه‌ای مسیر بزکویه، یکی از چشم‌نوازترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه به حساب می‌آید. در این ارتفاعات، می‌توان در بالای ابرها و در جنگل‌هایی سرسبز و متراکم قدم زد و خاطره‌ای به‌یادماندنی خلق کرد.

مطلب پیشنهادی:  این شلوار وحشتناک را از پوست انسان ساخته‌اند!

واجارگاه کجاست

باغ مهستان واجارگاه

باغ مهستان در فاصله ۲۵ دقیقه‌ای چابکسر، ۳۰ دقیقه‌ای تله‌کابین رامسر و ۱۵ دقیقه‌ای دریا قرار دارد. هدف اصلی احداث این باغ زیبا و تماشایی، حفظ فرهنگ و اصالت مردم شرق گیلان با استفاده از مجسمه‌ها و بناهایی است که چگونگی امرار معاش مردم این منطقه را نشان می‌دهند. این باغ، محیطی مناسب برای تورهای گردشگری است.

jbksdf سفر به بهشت ایران، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی

اقامت در واجارگاه

برای اقامت در شهر زیبای واجارگاه، می‌توان در جنگل‌ها کمپ کرد. گزینه اجاره ویلا و خانه‌های روستایی نیز در این منطقه در دسترس شما هستند. یک اقامتگاه بومگردی نیز در نزدیکی این منطقه وجود دارد که اقامتی آرامش‌بخش را با فضای دوست‌داشتنی و گرم خود به شما پیشنهاد می‌کند.

جاذبه های گیلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

درمان فوری سردرد شدید با 4 راهکار ساده

درمان فوری سردرد شدید در بسیاری از مواقع بسیار راحت و آسان است و حتی نیاز به استفاده از دا…