کدام رانر یا رومیزی مناسب میز شماست؟

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زیبایی محیط خانه ‌به‌عوامل متعددی بستگی دارد. چیدمان منزل، رنگ دیوارها و خرید لوازم دکوری از مهم‌ترین عواملی هستند که در زیبایی و دکوراسیون خانه‌های ما نقش دارند.
رومیزی شیک برای میز ناهارخوری

گاهی اوقات بدون آنکه تصور کنیم با انتخاب یک رومیزی برای میز ناهارخوری باعث تغییر چیدمان و حال‌وهوای خانه می‌شویم. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم نکات طلایی در انتخاب رومیزی شیک برای میز ناهارخوری را با شما در میان بگذاریم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

تفاوت رومیزی و رانر

همانطور که گفته شد استفاده از پارچه یا هر پوششی بر روی میز مرسوم بوده که با ساخت میزهایی با طرح‌های زیبا سازندگان رومیزی به این فکر افتادند که این رومیزی‌ها را به شکلی بهینه کنند تا زیبایی سطح میز هم نمایش داده شود.

بنابراین این خلاقیت در جهتی پیش رفت که از زیبایی سطح میز نیز استفاده شود. بنابراین رومیزی را باریک‌تر دوختند تا در دو طرف آن سطح میز نیز خودنمایی کند.به این شکل دوخت رومیزی رانر می‌گویند. گفته می‌شود که ابعاد تقریبی رانر ۵۰*۱۷۰ است ولی بنا بر نیاز و سطوح مورد نظر می‌تواند متغیر باشد.

رومیزی شیک برای میز ناهارخوری

انتخاب جنس پارچه رومیزی بر اساس فصل‌ها

از پارچه‌های متفاوتی برای دوخت رومیزی ناهارخوری استفاده می‌شود. هر کدام از این پارچه‌ها نما و ظاهری متفاوت ‌به‌میز و دکوراسیون خانه می‌بخشند. رومیزی‌هایی با پارچه‌های کتان و ضخیم را برای فصل‌های سرد و رومیزی‌های گیپور یا نخی را برای فصل‌های گرم در نظر می‌گیرند. پر طرفدارترین پارچه‌های رومیزی را در ادامه معرفی می‌کنیم.

رومیزی مخمل

استفاده از پارچه‌ها مخمل برای رومیزی ناهارخوری تاثیر قابل توجهی در دکوراسیون دارد چون پارچه‌‌ای شیک و کلاسیک است. رومیزی‌های مخمل را بیشتر برای فصل‌های سرد استفاده می‌کنند.

رومیزی شیک برای میز ناهارخوری

رومیزی قلاب بافی شده

رومیزی‌ قلاب بافی یکی از رومیزی‌های نوستالژیک و کلاسیک ‌به‌شمار می‌رود که هنوز هم زیبا و قابل استفاده‌ است. اگر خودتان ‌به‌هنر قلاب بافی آشنایی داشته باشید ‌به‌راحتی می‌توانید در خانه برای میزهای مختلف رومیزی ببافید.

رومیزی قلاب بافی شده

رومیزی کتان

اگر قصد تعویض رومیزی براساس تغییرات آب‌وهوایی را دارید یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای فصل‌های سرد رومیزی کتان است. رومیزی ناهارخوری کتان از پارچه‌های ضخیمی دوخته می‌شوند و در مدل‌های طرح‌دار و ساده قابل خریداری‌ هستند.

رومیزی کتان

رومیزی ساتن

رومیزی‌ ناهارخوری ساتن از خاص‌ترین مدل‌های رومیزی ‌به‌شمار می‌رود. اگر شما دکوراسیون مجللی دارید حتما از رومیزی‌های ساتن برای میزهای ناهارخوری استفاده کنید. رومیزی‌ ساتن ‌به‌دلیل ظرافت و بافت براق و درخشانی که دارد جلوه‌ای بی‌نظیر ‌به‌میز می‌دهد.

رومیزی ساتن

انتخاب و خرید رومیزی شیک مطابق با ابعاد و مدل میز

میز ناهارخوری شما گرد است یا میز مربع و مستطیلی دارید؟ مدل و ابعاد رومیزی اهمیت بسیاری در خرید یک رومیزی شیک ناهارخوری دارد. بهتر است ابعاد میز را از لبه‌های مختلف اندازه بگیرد. اندازه رومیزی مناسب ‌به‌این صورت است که باید ‌به‌مقدار ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر از اطراف میز آویزان باشد. برای خرید رومیزی ناهارخوری گرد هم باید ابعاد میز را ‌به‌درستی اندازه‌گیری کنید.

هماهنگ کردن رنگ رومیزی با دکوراسیون خانه

اگر رنگ صندلی‌های ناهارخوری و مبلمان شما از رنگ‌ها سرد است باید رومیزی را از رنگ‌های گرم انتخاب کنید. این تضاد رنگ چشم‌ها را خیره می‌کند و زیبایی وسایل را به‌صورت باورنکردنی متفاوت نشان می‌دهد. اگر کمی ‌به‌رنگ‌های مکمل آشنایی داشته باشید ‌به‌سادگی می‌توانید با یک ترکیب رنگی و انتخاب رومیزی خوش رنگ خانه‌ای زیبا بچینید. ‌ هماهنگ کردن رنگ رومیزی

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۶ قانونی که باید در دکور خانه خود رعایت کنید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…