چگونه ۱۲ سال به طول عمر خود بیفزایید؟

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به نظر می‌رسد هر چند سال یک‌بار با انبوهی از اطلاعات گوناگون و نوین درباره‌ سلامتی و رژیم غذایی روبه‌رو می‌‌شویم که دانسته‌های پیشین را زیر سوال می‌برند و خبر از ترفندها و راهکارهای جدید برای داشتن یک زندگی سالم و دور از بیماری می‌دهند.
به عمر خود بیفزایید

سالیان سال می‌گفتند که غذاهای کم‌چرب یا حتی بدون چربی بخورید و تلاش کنید بیشتر به سراغ روغن‌ها و کره‌های گیاهی بروید. ولی امروزه می‌دانیم که چربی‌های سالم برای بدن بسیار ضروری هستند و روغن‌های گیاهی هم ممکن است به بدن آسیب بزنند. بنابراین، بسیاری از مردم نمی‌دانند دقیقا چه کاری انجام دهند تا زندگی‌شان را در مسیر تندرستی و سلامتی قرار دهند. با مجله دلتا همراه باشید تا ۱۲ سال به عمر خود بیفزایید.

۴ راهکار تا به عمر خود بیفزایید

۱. داشتن یک رژیم غذایی سالم

از روزگاران کهن پیوندی میان رژیم‌های غذایی سالم که سرشار از میوه و سبزیجات هستند و افزایش عمر و امید به زندگی وجود داشته است. برای نمونه، ژاپنی‌هایی که به طور منظم و سالیان سال از رژیم اوکیناوا (Okinawa) استفاده می‌کنند، معمولا تا ۱۰۰ سالگی زنده هستند و عمری دراز دارند.

خوردن غذاهای فرآوری‌شده که ارزش غذایی پایینی دارند، منجر به التهاب در بدن می‌شود که ریشه‌ بیشتر بیماری‌ها به شمار می‌رود. همچنین اگر ویتامین و مواد معدنی لازم برای کارکرد بدن خود دریافت نکنید، با مشکلاتی مانند ضعف، چاقی و بیمار شدن روبه‌رو خواهید شد.

۲. سیگار نکشیدن

امروزه همه می‌دانند که سیگار کشیدن برای سلامتی خطرناک است و مشکلات گوناگونی به دنبال دارد. دخانیات، عامل بنیادین بیشتر بیماری‌ها و مرگ‌ومیر در سراسر جهان هستند و می‌توانند خطر ابتلا به مشکلات قلبی، ریوی و گونه‌های خاصی از سرطان و دیابت را افزایش دهند. بنابراین، ترک سیگار یکی از ضروری‌ترین کارها برای بهبود سلامت بدن به شمار می‌رود.

۳. داشتن یک برنامه‌ ورزشی منظم

هیچ جای شکی وجود ندارد که ورزش یکی از بهترین راهکارها برای افزایش سلامتی و طول عمر است. پژوهش‌ها نشان داده‌اند ورزش کردن با فشار متوسط تا شدید به مدت ۳۰ دقیقه در روز می‌تواند برای فرار از مرگ‌ومیر کافی و مناسب باشد. جدا از این، حتما هم نباید به باشگاه بروید و از وقت و پولتان مایه بگذارید. حتی دویدن یا گام برداشتن با سرعت بالا هم می‌تواند به کمک شما بیاید.

۴. حفظ کردن وزن متناسب بدن

داشتن وزنی مناسب و حفظ آن، یکی دیگر از راهکارهای افزایش عمر است. این هم چیز عجیبی نیست و همه می‌دانند وزن بدن تاثیر زیادی روی سلامتی دارد. چاق بودن یا اضافه وزن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگون، برخی سرطان‌ها و مشکلات دیگری را افزایش دهد.

داشتن وزنی که با جنسیت، قد، قومیت و… تناسب دارد، بسیار مهم است. ولی بهتر است تنها به شاخص ‌های وزنی بسنده نکنید و حواستان به چربی‌های موجود در پیرامون بخش میانی بدن مانند شکم و پهلو هم باشد. افزون بر این، تلاش کنید از چیزهایی مانند فشار خون و کلسترول بالا دوری کرده و غذاهای فرآوری‌شده و همچنین استرس را از زندگی‌تان بیرون کنید.

به عمر خود بیفزایید

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب موسیقی قبل از خواب چه بلایی سرتان می‌آورد؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…