چند ترکیب طبیعی برای پاکسازی روده

3
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از اعضای مهم دستگاه گوارش کلون یا روده بزرگ است و سلامت دستگاه گوارش تا حد زیادی به سلامت آن وابسته است.

زایدات جمع شده در روده بزرگ ممکن است در بلند مدت تبدیل به ترکیبات سمی شوند و به سلامتی بدن آسیب برسانند. پاکسازی روده فرایندی است که به سم‌زدایی بدن و افزایش سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند. می‌توانید از روش‌های خانگی برای پاکسازی روده خود استفاده کنید. در مقاله‌ای که امروز در دلتامگ برای شما آماده‌ کرده‌ایم، قصد داریم روش‌های پاکسازی روده بزرگ با مواد طبیعی را در اختیارتان قرار دهیم.

پاکسازی روده چیست؟

پاکسازی روده یک روش مفید برای سم‌زدایی کردن بدن به روش طبیعی است. هدف این کار برطرف کردن هرگونه مدفوع و ترکیب سمی جمع شده در روده بزرگ است. به پاکسازی روده «کولون‌تراپی» هم گفته می‌شود.

پاکسازی روده چیست؟

فواید پاکسازی روده چیست؟

  • به کاهش وزن کمک می‌کند.
  • سلامت عمومی جسم و ذهن را بهبود می‌بخشد.
  • عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌دهد.
  • خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

چند روش برای پاکسازی روده بزرگ با مواد طبیعی

آب سیب

پکتین (فیبر) موجود در سیب در پاکسازی روده مفید است. این نوع فیبر به مدفوع حجم می‌دهد و حرکت مدفوع در روده را آسان می‌کند. این موضوع به کاهش وزن کمک می‌کند. علاوه بر این سیب ممکن است از رشد سلول‌های سرطان روده بزرگ هم پیشگیری کند‌.

چند ترکیب طبیعی برای پاکسازی روده

ماست

ماست منبع سرشار آنتی‌اکسیدان‌ها به شمار می‌رود. مصرف روزانه ماست به حفظ سطح پروبیوتیک‌ها در بدن کمک می‌کند که این موضوع در پاکسازی روده اثرگذار است.

سرکه سیب

سرکه سیب خواص آنتی‌اکسیدانی و آنتی‌بیوتیکی دارد و به همین علت می‌تواند در افزایش سلامت روده بزرگ اثرگذار باشد. این ترکیب فرایند هضم و عملکرد روده را بهبود می‌بخشد. طبیعت اسیدی سرکه سیب اسید معده را افزایش می‌دهد، سموم را از بدن خارج می‌کند و می‌تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

آب سبزیجات خام

نوشیدن آب سبزیجات خام در پاکسازی روده و سم‌زدایی بدن مفید است. علاوه بر این به مدیریت وزن کمک می‌کند.

آب نمک

مصرف آب نمک حرکت روده را افزایش می‌دهد و به خارج کردن سموم، باکتری‌ها و مدفوع جمع شده در روده از بدن کمک می‌کند. سدیم موجود در نمک آب را به بافت‌های روده‌ها می‌رساند. استفاده از آب نمک برای پاکسازی روده کاملا بی‌خطر است.

مطلب پیشنهادی:  چرا همیشه یک طرف ماه را می‌بینیم؟

پاکسازی روده بزرگ

زنجبیل

معمولا از زنجبیل برای درمان مشکلات گوارشی و کاهش وزن استفاده می‌شود. احتمالا شنیده‌اید که زنجبیل حالت تهوع را درمان می‌کند. این ترکیب همچنین سلامت روده بزرگ را افزایش می‌دهد و به بهبود فرایند هضم کمک می‌کند.

تخم کتان

تخم کتان منبع سرشار اسیدهای چرب امگا ۳ به شمار می‌رود. مصرف روزانه‌ تخم کتان یک روش قطعی برای پاکسازی روده محسوب می‌شود، چون مسهل است و به مدفوع حجم می‌دهد. تخم کتان حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است و می‌تواند به افزایش حرکات روده کمک کند.

جوش‌شیرین

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که جوش‌شیرین مسهل است و به درمان سوءهاضمه و پاکسازی روده کمک می‌کند. در مصرف جوش‌شیرین زیاده‌روی نکنید، چون می‌تواند منجر به بواسیر و مشکلات دیگر شود.

روغن نارگیل

بعضی از متخصصان باور دارند خواص آنتی اکسیدانی روغن نارگیل در پاکسازی روده اثرگذار است. هرچند باید در نظر داشته باشید که تحقیقات کمی در این زمینه انجام شده است.

روغن کرچک

روغن کرچک یک ترکیب مسهل قوی است که می‌تواند در افزایش و سرعت بخشیدن به حرکات روده مفید باشد. این ترکیب می‌تواند از طریق خارج کردن سموم از بدن به پاکسازی روده کمک کند.

چای سبز

چای سبز یک ترکیب خانگی است که می‌تواند روده‌ها را به روش طبیعی پاکسازی کند. بعضی از متخصصان باور دارند که چای سبز ممکن است به تحریک حرکات روده کمک کند. با این حال باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.

عوارض جانبی پاکسازی روده‌ها

اگر تصمیم دارید روده‌های خود را پاکسازی کنید، حتما باید عوارض جانبی احتمالی آن را هم در نظر داشته باشید. پاکسازی روده‌ها خواص متعددی دارد؛ با این حال ممکن است منجر به بعضی عوارض جانبی شود.

روش پاکسازی روده بزرگ با مواد طبیعی

3 دیدگاه

  1. سام

    27 بهمن 1402 در 2:47 ب.ظ

    جالب بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    29 بهمن 1402 در 10:33 ق.ظ

    سپاسگزارم مفید بود پاکسازی روده بزرگ

    پاسخ

  3. ناشناس

    4 اسفند 1402 در 11:43 ق.ظ

    بسیار مفید است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

خشم والدین چه تأثیری بر کودکان دارد؟

عصبانیت و خشم والدین می تواند تأثیرات شدیدی بر فرزندان داشته باشد. گاهی اوقات، والدین خشم …