برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بدن به ویتامین‌های مختلفی احتیاج دارد. به همین دلیل ما خوراکی‌های متنوعی می‌خوریم تا بتوانیم تا جای ممکن ویتامین‌های مختلف را به بدنمان برسانیم.
ویتامین هایی برای جلوگیری از ریزش مو

خیلی از افراد موهای سالم را نشانه سلامتی و زیبایی می‌دانند. مو هم مانند اعضای دیگر بدن برای سلامت به مواد مغذی گوناگونی احتیاج دارد. برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟ آیا می‌دانید چه ویتامینی برای ریزش مو خوب است؟ در واقع کمبود مواد مغذی مورد نیاز رابطه مستقیمی با ریزش مو دارد. در این مطلب از مجله دلتا شما را با ویتامین هایی برای جلوگیری از ریزش مو آشنا می‌کنیم.

ویتامین هایی برای جلوگیری از ریزش مو

ویتامین آ (Vitamin A)

تمام سلول‌ها برای رشد خود به ویتامین A احتیاج دارند که شامل مو هم می‌شود. علاوه بر‌این، ویتامین A به غدد چربی پوست برای تولید چربی طبیعی (Sebum) کمک می‌کند. سبوم، پوست سر را مرطوب کرده و با این کار به سلامت مو کمک می‌کند. رژیم غذایی که به اندازه کافی ویتامین آ در آن وجود نداشته باشد، ممکن است منجر به مشکلات زیادی از جمله ریزش مو شود.

سیب زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی، اسفناج و کلم کالی (کلم پیچ) میزان زیادی ویتامین A در کنار ویتامین‌های دیگر دارند.

جلوگیری از ریزش مو

ویتامین ب (Vitamin B)

یکی از بهترین ویتامین‌ها برای رشد مو ویتامین ب است که به آن بیوتین (Biotin) می‌گویند. تحقیقات مختلفی کمبود ویتامین B را با ریزش مو در انسان مرتبط دانسته‌اند. مصرف بیوتین به عنوان روشی برای درمان ریزش مو شناخته شده و استفاده می‌شود. هرچند که کمبود ویتامین ب به ندرت اتفاق می‌افتد چرا که این ویتامین در غذاهای مختلفی وجود دارد. همچنین انواع دیگر ویتامین‌ ب سلول‌های خون را می‌سازند که وظیفه انتقال اکسیژن و مواد غذایی به پوست سر و فولیکول‌های مو را بر عهده دارند. این فرایند برای رشد مو بسیار حیاتی و مهم است.

شما می‌توانید میزان زیادی از این ویتامین را از غذاهایی بر پایه گندم، بادام، گوشت، ماهی و غذاهای دریایی دیگر و سبزیجاتی که برگ‌های سبز تیره دارند به دست بیاورید.

کاهش ریزش مو

ویتامین ث (Vitamin C)

رادیکال‌های آزاد می‌توانند مانع رشد و باعث پیری مو شوند. ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی در خنثی کردن تاثیر این رادیکال‌های آزاد موثر است. علاوه بر این بدن شما به ویتامین C برای تولید پروتئینی به نام کلاژن که ماده بسیار مهمی در ساختار مو است، احتیاج دارد. همچنین بدن برای جذب آهن نیز به ویتامین سی احتیاج دارد.

توت فرنگی، فلفل‌ها، مرکبات و کیوی همگی منابع اصلی ویتامین C هستند.

ویتامین ای (Vitamin E)

این ویتامین هم مانند ویتامین سی، آنتی‌اکسیدانی است که از عوارض رادیکال‌های آزاد و عوامل اکسیداتیو دیگر پیشگیری می‌کند. در یکی از تحقیقات، افرادی که ریزش مو داشتند با مصرف مکمل‌های ویتامین E بعد از ۸ ماه، ۳۴.۵ درصد افزایش رشد مو را شاهد بودند.

مغز تخمه آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو از منابع خوب ویتامین E هستند.

ljsfvs برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید ۹خوراکی سالم برای کاهش چربی خون را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۵۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۳۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…