این کوسن‌ها مبلمان شما را جذاب و شیک می‌کند

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنبال این هستید که تغییرات کوچک اما تاثیرگذاری در دکوراسیون داخلی خانه‌ خود ایجاد کنید، بهترین راه اعتماد به کوسن‌ها است.
انواع کوسن در دکوراسیون داخلی

کوسن‌ها برای مبلمان نقش به‌سزایی دارند و دکوراسیون داخلی مبلمان را بسیار خاص و شکیل می‌کند به شرطی که یک کوسن مناسب برای مبلمان خود انتخاب کنید. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم انواع کوسن در دکوراسیون داخلی را به شما معرفی کنیم.

کوسن‌هایی با لبه‌های تیز

این کوسن‌ها محبوب‌ترین نوع کوسن‌ها هستند. آن‌ها فقط دو قطعه پارچه و چهار درز در اطراف خود دارند که این دو تکه پارچه می‌تواند متفاوت باشد. حتی پارچه رویی می‌تواند تزیینات بیشتری نسبت به پارچه پشتی داشته باشد. در هر صورت دوخت این کوسن‌ها خیلی ساده بوده و دست شما هم برای ایجاد تغییر در آن حسابی باز است.

انواع کوسن در دکوراسیون داخلی

کوسن‌های مکعبی از انواع کوسن در دکوراسیون داخلی

این کوسن‌ها دقیقا شبیه یک مکعب بوده و شامل دو کف و چهار تکه پارچه برای اتصال دو کف به یکدیگر است. اندازه این چهار تکه می‌تواند متغیر باشد و شما می‌توانید اندازه آن‌ها را بنابر شرایط مبلمان و دکوراسیون داخلی‌ خود تغییردهید. همچنین هر کدام از تکه‌ها می‌تواند با دیگری متفاوت باشد ولی این در صورتی است که خانه‌ شما فانتزی دکور شده باشد.

انواع کوسن در دکوراسیون داخلی

کوسن‌هایی به شکل پشتی از انواع کوسن در دکوراسیون داخلی

این کوسن‌ها کاربرد‌های زیادی دارند؛ مثلا در گوشه‌های دنج خانه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد یا حتی می‌توان برای خواندن یک کتاب طولانی به آنها اعتماد کرد و از حمایت آنها از سرو گردن مطمئن شد؛ حتی ابعاد بزرگ این کوسن‌ها می‌تواند نوعی ساختارشکنی را در دکوراسیون داخلی خانه‌ شما به وجود بیاورد و آن را تبدیل به نقطه عطفی در دکوراسیون داخلی خانه‌ شما کند.

کوسن‌هایی به شکل پشتی

کوسن‌های ترکیه‌ای

یک از انواع کوسن در دکوراسیون داخلی کوسن‌های ترکیه‌ای هستند. این کوسن‌ها نوع دیگری از کوسن‌های منگوله‌دار هستند ولی به جای آنکه در لبه‌های آن‌ها از منگوله‌ها استفاده شود از همان پارچه خود کوسن‌ها کار می‌شود و ظاهری بانمک به آن می‌بخشدکه می‌توان در برای زیبایی مبلمان از آن‌ها بهره گرفت.

کوسن‌های ترکیه‌ای

کوسن‌های گرد از انواع کوسن در دکوراسیون داخلی

این کوسن‌ها را می‌توان جزو کوسن‌های فانتزی دسته‌بندی کرد. این کوسن‌ها آن‌قدر قدرتمند هستند که در هر خانه‌ای با هر سبک دکوراسیونی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. برای آنکه جلوه این کوسن‌ها زیباتر باشد، سعی کنید از دایره‌هایی با قطر‌های مختلف برای آن استفاده کنید.

کوسن‌های گرد

کوسن‌های استوانه‌ای

این کوسن‌ها را معمولا در دو طرف مبل‌ها یا کاناپه‌ها استفاده می کنند. در دوخت این کوسن‌ها می‌توان از دو نوع پارچه مختلف استفاده کرد؛ یک پارچه برای مقطع کوسن و پارچه‌ای دیگر برای بدنه آن استفاده می‌شود.

کوسن‌های استوانه‌ای

کوسن‌های تخت

یکی از انواع کوسن در دکوراسیون داخلی کوسن‌های تخت هستند. این کوسن‌ها که به نام کوسن‌های تختی معروف هستند، عرض‌ آن‌ها نسبت به دیگر کوسن‌ها کمتر است و از آن‌ها بیشتر برای تزیین تخت‌ها و کاناپه‌ها استفاده می‌شود. معمولا این کوسن‌ها را در تعداد زیاد تهیه می‌کنند و به دلیل عرض کم، کارآیی‌ آن‌ها به نسبت دیگر کوسن‌ها کمتر است.

کوسن‌های تخت

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه رنگ فرش و مبلمان را ست کنیم؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…