سفیداب جایگزین اسکراب

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفیداب‌ همان کار اسکراب‌های گران‌قیمت را انجام می‌دهد. پس با خواص سفیداب آشنا شوید.
خواص سفیداب

بسیاری از متخصصان زیبایی بر این باورهستند که خواص سفیداب خوب باعث از بین رفتن جای جوش، لک‌ها، جوش‌های سرسیاه و شفاف شدن پوست می‌شود. می‌گویند استفاده از سفیداب و یک کیسه پشمی همان کار لایه‌بردارهای گران‌قیمت را انجام می‌دهند.
لایه‌برداری

کی و چطور از سفیداب استفاده کنیم؟

استفاده از کیسه و سفیداب یا همان اسکراب‌ها برای کسانی که پوست‌ چرب دارند، می‌تواند تا حدی مفید واقع شود. اما برای کسانی که زمینه آلرژی دارند و به‌اصطلاح پوستشان خوب است، مناسب نیست. زیرا این مواد چربی ذاتی و لازم پوست را با هر بار شست‌وشو یا استفاده از اسکراب یا کیسه و سفیداب برمی‌دارند و باعث خشکی بیش از حد پوست می‌شوند. همین می‌تواند زمینه عفونت‌ها و انواع لک‌ها را فراهم کند.

* در لایه‌برداری از پوستتان افراط و هر روز از سفیداب استفاده نکنید. چون می‌تواند پوست را نازک و خشک کند. بهترین حالت این است که هفته‌ای یک بار یا اگر پوست خیلی چربی دارید، هفته‌ای دو بار از این پاک‌کننده طبیعی استفاده کنید.
* سفیداب‌ یک محصول حیوانی است. بنابراین همان‌طور که گفتیم هنگام استفاده از آن‌ باید حواستان را جمع کنید که پوست زخمی یا خراشیده نشود؛ یا اینکه آن‌قدر سفیداب را همراه کیسه محکم به پوست نکشید که پوست را بخراشد؛ چراکه همه این‌ها می‌تواند زمینه انتقال بیماری را فراهم کند.

* پیش از استفاده از سفیداب در حمام اجازه دهید مدتی در بخار آب هم لایه‌های سطحی پوست نرم شود و هم سفیداب. حتی می‌توانید آن را زیر آب داغ بگیرید تا کمی حالت خمیری پیدا کند. بعد با انگشت به‌طور دورانی سفیداب را روی صورت ماساژ دهید تا لایه‌های سطحی مرده پوست بلند شود. فشار زیادی لازم نیست و بهتر است سراغ کیسه‌های زبر هم نروید.

مراقب عفونت‌ها باشید

* اگر صورتی پر از جوش و آکنه دارید، بهتر است اصلا سراغ سفیداب نروید؛ چرا که ممکن است جوش‌ها بدتر شوند وهم با دهان باز کردن جوش‌ها انتقال بیماری‌ها هم افزایش یابد.

* بهتر است برای جوش‌های صورت سراغ داروهای استریل بروید.

لایه بردار پوست

آداب سفیداب‌شناسی

* سفیداب نوع مرغوب را باید از جنس آن شناخت. هرچه سفیداب نرم‌تر و چرب‌تر باشد، بهتر است.
* شناختن سفیداب پاک از آلوده چندان آسان نیست. شاید راه  تهیه سفیداب مطمئن، خرید کردن از یک فروش فروشنده قابل‌اعتماد باشد.
* سفیداب خوب بافت یکنواخت دارد، همه جای قرص آن صاف و یک‌دست است و حالت گلوله گلوله در آن دیده نمی‌شود.
* رنگ سفیداب خوب تقریبا روشن است و معمولا سفیداب مراغه و یزد معروف‌تر از جاهای دیگر است.

چرا می‌گویند سفیداب مفید است

متخصصان طب سنتی عقیده دارند چربی‌های موجود در سفیداب به سلول‌های مرده پوست می‌چسبند و طی فرایند کیسه کشیدن از سطح آن جدا می‌شوند. همچنین سفیداب به لایه‌های درونی پوست نفوذ می‌کند و بافت‌های چربی اضافه را به سطح پوست می‌آورد. این چربی‌های اضافه هستند که سبب ایجاد جوش می‌شوند. سفیداب با خارج کردن آن از منافذ پوست، روکش یا همان لایه سطحی بدن را در برابر این تهدید مصون نگاه می‌دارد. از طرفی سفیداب با پاک کردن روزنه‌های پوست از چربی‌ها و ناخالصی‌ها اجازه می‌دهد مقدار بیشتری از اکسیژن به پوست برسد تا روکش یا همان لایه‌های سطحی بدن به‌اصطلاح نفس بکشند. چربی سفیداب هم پوست را نرم و ارتجاعی  و از خشکی و چروک شدن آن جلوگیری می‌کند.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره‌ی سلامتی از مجله دلتا بازدید کنید.

منتشر شده در همشهری تندرستی، شماره ۲۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…