۳ مورد فرار از زندان‌های تاریخ که باورشان دشوار است

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زندان‌ها برای کسانی ساخته شده‌اند که محدودیت‌های قانونی را نادیده می‌گیرند، با این وجود فرار بخشی از این زندانیان امری اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.
فرارهای عجیب از زندان

اگر چه در فیلم‌هایی که موضوع فرار از زندان ساخته شده‌اند همواره شاهد نقشه‌های بی نقص و عجیب بوده‌ایم، اما در دنیای واقعی نیز بوده‌اند زندانیانی که دست به کار‌های باورنکردنی برای فرار زده‌اند. با مجله دلتا همراه باشید تا با فرارهای عجیب از زندان آشنا شوید.

فرارهای عجیب از زندان

این زندانیان فراری از تمام قدرت فیزیکی و ذهنی خود برای فرار از زندان استفاده کرده‌اند.

۱. فرار به کمک یک شلیل

یک زندانی به نام میشل ووژور، شلیلی را رنگ کرده و به شکل نارنجک درآورد تا با استفاده از آن خود را به سقف زندان برساند، جایی که همسرش، در یک هلیکوپتر انتظار او را می‌کشید. همسر او به طور ویژه‌ای برای کمک به فرار میشل آموزش دیده بود. او بعد از رسیدن به پشت بام، به همسر خود پیوست که با یک هلیکوپتر اجاره‌ای روی سقف فرود آمده بود.

همسر او از مرکز پاریس تا روی سقف زندان، هلیکوپتر را هدایت کرده و بعد از سوار کردن شوهرش، در یک زمین فوتبال به زمین نشسته و پس از آن با پای پیاده به فرار خود ادامه دادند. ووژور‌ها نتوانستند برای مدت زیادی پنهان شوند. نادین خیلی زود در جنوب غرب فرانسه دستگیر شده و میشل نیز در هنگام سرقت از یک بانک از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت، اما زنده ماند.

۲. فرار به کمک بیماری ایدز

استیون راسل با مصرف مقادیر زیادی مواد ملین وانمود کرد که به بیماری ایدز مبتلاست و توانست از زندان فرار کند. نکته جالب اینکه او به یک مرکز درمانی فرستاده شد. وی از هما‌ن‌جا با جا زدن خود به عنوان پزشکش با زندان تماس گرفته و درخواست کرد که از این زندانی در یک برنامه درمانی جدید استفاده کند. او حتی چند هفته بعد با زندان تماس گرفته و اعلام کرد که استیون مرده است. این موضوع را  مقامات زندان باور کردند. استیون برای اجرای این نقشه تلاش‌های جدی و طولانی انجام داد. در طی ۱۰ ماه، استیون به ندرت چیزی غیر از غذا‌های ملین می‌خورد برای اینکه تا سر حد ممکن لاغر و نحیف شود. استیون به کمک ماشین تایپ کتابخانه بیمارستان یک مدرک جعلی در مورد سابقه پزشکی خود تهیه کرده و به بخش مربوطه زندان ارسال کرد.

۳. فرار از طریق بخش رخت شویی زندان

خواکین ال چاپو گوزمان یک قاچاقچی مشهور مواد مخدر بود که با پنهان کردن خود در گاری رخت شویی زندان فرار کرد. او ۲.۵ میلیون دلار صرف رشوه دادن به نگهبانان زندان کرد که شامل رئیس زندان نیز می‌شد. حتی وقتی که گوزمان پشت میله‌های زندان بود، کار قاچاق مواد مخدر تحت رهبری خود گوزمان و دستیاران خود حتی همسرش همچنان ادامه داشت.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب موسیقی قبل از خواب چه بلایی سرتان می‌آورد؟ را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۰۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۳۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۰۴ ب٫ظ

    چقدر جالب

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۹ ق٫ظ

      سپاس

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…