طرز تهیه نان تابه ای

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نان تابه‌ای یک نان ساده است که بدون مخمر تهیه می‌شود. این نان بسیار لطیف و سبک است و در تابه نچسب بدون روغن زیاد پخته می‌شود. این نان را می‌توان در کنار پنیر به عنوان صبحانه و عصرانه و یا در کنار خوراک و سوپ‌های مختلف، سرو نمود.
نان تابه ای

نان تابه ای یکی از انواع نان‌ها است که بدون خمیر مایه تهیه می‌شود و خیلی سریع و راحت و بدون داشتن وسیله خاصی می‌توانید آن را در خانه تهیه کنید. همچنین برای صبحانه و عصرانه یا شام‌هایی که نانی هستند می‌توانید آن را استفاده نمایید. این نان نیازی به استراحت زیادی ندارد و خیلی زود آماده می‌شود و بافت و طعم بی‌نظیر ولی ماندگاری نسبتا کمی دارد، چون مواد نگهدارنده در آن استفاده نمی‌شود. اما مهم‌ترین مزیت این نان استفاده از چند قلم مواد است که به راحتی در همه خانه‌ها در دسترس و مقرون به صرفه است. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم

  • آرد سفید ۴.۵ پیمانه
  • آب ولرم ۲ پیمانه
  • نمک ۱‌ قاشق چای‌خوری
  • کره ۱۰۰ گرم
  • روغن مایع نصف پیمانه
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم

طرز تهیه نان تابه ای

طرز تهیه نان تابه ای

مرحله اول

داخل یک کاسه آرد و نمک را ریخته و هم بزنید. سپس شروع به اضافه کردن آرد کنید. بسته به نوع آرد مصرفی ممکن است کمتر یا بیشتر آرد مصرف شود. پس باید کم‌کم آب ولرم را بریزید تا خمیر کم‌کم جمع شود. سپس خمیر را با دست حدود ۱۰ دقیقه ورز دهید تا نرم و لطیف شود.

مرحله دوم

کره را به همراه روغن مایع مخلوط کنید و کنار بگذارید. خمیر را به ۱۰ چانه مساوی تقسیم کنید. سپس هر چانه خمیر را با کف دست فشار دهید تا کمی از گردی دربیاید. سپس داخل مخلوط کره و روغن بزنید و داخل یک کاسه قرار دهید و ۲۰ دقیقه استراحت دهید.

مرحله سوم

حالا یکی از چانه‌های چرب‌شده را روی سطحی قرار دهید که چرب کردید و با وردنه یا دست باز کنید. باید به شکل یک مستطیل خمیر را باز کنید. وسط خمیر را به دلخواه پنیر پیتزا بریزید و مانند پاکت نامه تا بزنید. سپس یک چانه دیگر از خمیر را برداشته و باز کنید و حالا نان قبلی را که پنیر زدید در مرکز این خمیر قرار دهید و تا بزنید و بعد با وردنه کمی باز کنید.

مرحله چهارم

برای پخت نان داخل یک تابه نچسب را کمی چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا داغ داغ شود. سپس خمیر باز شده را داخل تابه قرار دهید و صبر کنید تا شروع به پف کردن و پختن کند. بعد برگردانید و طرف دیگر را نیز بپزید.

طرز تهیه نان بدون فر

نکات کلیدی در تهیه نان تابه‌‌ای بدون فر

  •  افزودن پنیر به این نان دلخواه و قابل تغییر است.
  • می‌توانید موقعی که داخل تابه هست مجدد روی نان‌ها کمی کره ذوب شده بزنید.
  • دست‌های خود را برای باز کردن خمیر حتما چرب کنید.
  • می‌توانید به صورت ساده و گرد این نان را تهیه نمایید.

پیشنهاد مطالعهطرز تهیه کیک پسته و هل ، ساده و خوشمزه را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…