۱۲ درمان خانگی رفع خشکی دست

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مشکلاتی که در فصل پاییز و زمستان تشدید می‌شود، خشکی پوست دست است. این مشکل، هم آزاردهنده است و هم ظاهر دست شما را ناخوشایند می‌کند.
Untitled 1 137 ۱۲ درمان خانگی رفع خشکی دست

حقیقت این است که پیشگیری از خشکی دست و درمان آن، آنقدرها که فکر می‌کنید دشوار نیست. پس، کمی بیشتر هوای خود را داشته باشید و به نکاتی که در این مطلب از مجله دلتا آماده کرده‌ایم، عمل کنید.

چگونه خشکی دست را به صورت خانگی درمان کنیم؟

برای درمان خشکی دست از مرطوب‌کننده استفاده کنید

بسیاری از مرطوب‌کننده‌های مخصوص دست در بازار موجودند که می‌توانید آن‌ها را بخرید. باید پس از هر بار شست‌وشو، کرم مرطوب‌کننده را روی دست خود بمالید. کرم مرطوب‌کننده به بازگرداندن رطوبت طبیعی پوست کمک می‌کند. روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل نیز نتایج مشابهی دارند.

خشکی دست

پوست خود را از آفتاب بپوشانید

اگر در برابر خورشید از خود محافظت نکنید، پوست شما خشک و آفتاب سوخته می‌شود. حتی ممکن است مشکلات شدیدتری را تجربه کنید. در واقع، هچ قسمتی از بدن شما نباید برای مدتی طولانی در معرض آفتاب باشد. دست‌های شما از این قاعده مستثنا نیستند. محافظت دست با کرم ضدآفتاب با کیفیت از خشکی ناشی از نور خورشید جلوگیری می‌کند.

خشکی دست

درمان های شبانه را امتحان کنید

اگر دست‌های شما بسیار خشک است، درمان‌های شبانه را امتحان کنید. به این منظور، باید مقدار زیادی لوسیون یا کرم مرطوب‌کننده مناسب را به کار ببرید. پس از اینکه کرم زیادی را به پوست خود زدید، باید جوراب یا دستکشی بپوشید که انگشت شست را از چهار انگشت دیگر جدا می‌کند.

از آلوئه‌ورا برای درمان خشکی دست استفاده کنید

آلوئه‌ورا به دلیل داشتن خاصیت آنتی بیوتیک و ضد التهاب، جزیی رایج در بسیاری از محصولات مراقبت پوست است. آلوئه‌ورا را می‌توانید بدون نسخه بخرید و از آن به عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی و بی‌خطر برای پوست خود استفاده کنید.

خشکی دست

پوست خود را با صابون نشویید

مواد شیمیایی بیشتر صابون‌ها، دست‌های شما را خشک می‌کنند. به همین دلیل بهتر است از شوینده‌های غیر صابونی مانند پاک‌کننده مناسب استفاده کنید. همچنین، باید از شستشوی بیش از حد دست‌ها بپرهیزید تا از خشکی پوست دست جلوگیری کنید.

خشکی دست و پا

از دستگاه های دست خشک کن بپرهیزید

دست خشک‌کن‌هایی که باد گرم دارند، پوست شما را خشک می‌کنند. هوای گرم و خشک ممکن است دست‌های شما را بیش از حد خشک کند. بهتر است دست‌های خود را با دستمال کاغذی یا حوله خشک کنید.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب روتین مراقبت از پوست جوش‌دار که مثل یک معجزه عمل می‌کند را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۱۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۵۶ ق٫ظ

    عالیییییی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۲۳ ق٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۳۵ ب٫ظ

    ممنون از مطلبتون

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      ممنون از نظر و همرای شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…