چگونه چیدمان پذیرایی را به بهترین شکل تغییر دهیم؟

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتاق پذیرایی که به‌عنوان متصل‌کننده‌ اتاق‌خواب‌ها به آشپزخانه بوده و بیشترین تردد و رفت و آمد را نیز به خود اختصاص می‌دهد، از جهت دکوراسیون ‌و ‌نما بسیار مهم و حیاتی است.
دکوراسیون و چیدمان اتاق پذیرایی

می‌توان گفت که چیدمان و دکوراسیون اتاق پذیرایی به‌عنوان مهم‌ترین قسمت در هر خانه بسیار حائز اهمیت خواهد بود. بر اساس معماری بسیاری از خانه‌های امروزی که درب ورودی منزل به اتاق پذیرایی باز می‌شوند، باعث شده است تا این قسمت از خانه بیش از پیش مورد اهمیت واقع شود. با مجله دلتا همراه باشید.

از تغییر چیدمان مبلمان شروع کنید

اگر تا به حال از سبک بخصوصی در چیدمان و یا نوع خاصی از مبلمان استفاه می‌کردید، شاید وقت آن رسیده باشد تا تغییری در آن ایجاد کنید. به‌عنوان مثال اگر تا به حال مبلمان را نزدیک به دیوار اصلی اتاق در کنار هم قرار می‌دادید؛ یک نقطه کانونی در نظر بگیرید و برای مدتی هم مدل دایره‌ای یاگرد، حول یک جلو مبلی را امتحان کنید.

دکوراسیون و چیدمان اتاق پذیرایی

اگر از آن دست افرادی هستید که بیشتر از مبل راحتی یا مبل ال در منزل استفاده می‌کنید، بهتر است سبک‌های دیگر مبلمان مانند مبل کلاسیک و یا مبل استیل را نیز امتحان کنید و بالعکس. شاید با دیدن مدل‌های متنوع هر کدام از انواع مبلمان نظر شما نسبت به آن تغییر پیدا کند.

فرش‌ها را تغییر دهید

یکی دیگر از عناصر تغییر پذیر در چیدمان منزل و بخصوص اتاق پذیرایی فرش‌ها هستند. فرش با داشتن دو قابلیت تاثیرگذار می‌تواند نقش بسیار مهمی در دکوراسیون اتاق پذیرایی داشته باشد.

دکوراسیون و چیدمان اتاق پذیرایی

رنگ و سبک فرش در چیدمان و دکوراسیون اتاق پذیرایی

گاهی برای تنوع فرش‌های به اصطلاح ساده‌تر را نیز امتحان کنید و بالعکس اگر از سادگی و کم نقش بودن فرش بیشتر لذت می‌برید، در یک فرصت مناسب حتما یک فرش پر نقش را نیز امتحان کنید.

رنگ و سبک فرش

از سوی دیگر اگر برای ترکیب رنگی عناصر دکوراسیون منزل از رنگ‌های مکمل یا متضاد استفاده می‌کنید، شاید همرنگ کردن وسایل اعم از مبلمان، فرش، دیوار‌ها و… یک گزینه‌ی عالی برای ایجاد تنوع و تغییر باشد. ست کردن مبل و فرش نیز ایده هوشمندانه‌ای است. حتی تغییر کفپوش‌ منزل نیز به‌عنوان یک راهکار خوب قابل تامل خواهد بود.

از دیوارها غافل نشوید

گاهی شروع تغییر چیدمان منزل با رنگ کردن خانه آغاز می‌شود، اما آیا بجای رنگ کردن تا بحال به کاغذ دیواری به عنوان یک گزینه مناسب و جذاب برای پوشاندن دیوارها فکر کرده‌اید؟

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری‌ها با انواع و اقسام طرح و رنگ، تقریبا نیاز تمام افراد با هر سلیقه‌ای را پاسخگو است. علاوه بر آن اگر عادت به آن دارید که دیوار‌ها را خالی بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم که نصب تابلو‌ بر روی دیوار‌ها را دست کم نگیرید. حتی نصب شلف‌های دیواری و قرار دادن دکور‌های مورد علاقه‌ خود بر روی آن، در ایجاد یک حال و هوای جدید موثر خواهد بود.

کاغذ دیواری

دکور دیواری تلویزیون در چیدمان و دکوراسیون اتاق پذیرایی

اگر شما نیز مانند اکثر افراد از تلویزیون به همراه میز آن استفاده می‌کنید؛ شاید بهتر باشد میز تلویزیون را حذف کرده و با نصب تلویزیون بر روی دیوار، یک تغییر جذاب جدیدی را تجربه کنید. می‌توانید مدل‌های دکوراسیون تلویزیون دیواری را مشاهده کنید. و در آخر این که حتما چیدمان را به نحوی انجام دهید که حداکثر نور طبیعی را در خانه داشته باشید. همچنین می‌توانید با نورپردازی مناسب این مسئله را حل کنید، که استفاده از لوستر‌های مناسب نمونه‌ای از آن خواهد بود.

دکور دیواری تلویزیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب جدیدترین پرده‌هایی که دکور منزل را به‌روز می‌کنند را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۴۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…