۵ قانون طلایی برای گرم ماندن در هوای سرد

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حالا که در نیمه‌ پاییز هستیم می‌دانیم که هوا تا ماه‌های آینده گرم نخواهد شد و حتی روزهای سردتری را هم در پیش خواهیم داشت. پس باید به فکر گرم ماندن در این روزهای سرد باشیم. فرقی ندارد شما عاشق فصل گرم هستید یا سرد، سرمای زمستان می‌تواند آزاردهنده باشد.
گرم ماندن در روزهای سرد

امروز در مجله دلتا می‌خواهیم ۵ روش مفید برای گرم ماندن در روزهای سرد سال را با هم مرور کنیم. پس این مطلب را تا آخر بخوانید تا حسابی گرم بمانید.

گرم ماندن در روزهای سرد سال

۱. لباس‌های گرم بپوشید

اولین قانون طلایی برای جان سالم به در بردن از هوای سرد این است که لباس‌های گرم بپوشید. متاسفانه بعضی از افراد برای حفظ استایل از لباس‌های گرم استفاده نمی‌کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید توصیه می‌کنیم به سراغ لباس‌های گرمی بروید که با استایلتان هم‌خوانی دارد و شما را گرم نگه می‌دارد.

برای شروع به سراغ لباس‌های پشمی بروید. یک لباس پشمی نازک را زیر همه‌ لباس‌های خود پوشید تا گرمای بدن را حفظ کرده و از شما در برابر سرما محافظت کند.

گرم ماندن در روزهای سرد

۲. محیط زندگی‌تان را گرم نگه دارید

آخرین چیزی که برای پایان یک روز کاری انتظار دارید برگشتن به یک خانه‌ سرد است. پس باید خانه را دنج و گرم کنید تا بعد از بازگشت بتوانید خستگی و سرما را یک‌جا از بدنتان بیرون کنید. اگر شوفاژ دارید صبح قبل از بیرون رفتن آن را روی درجه‌ کم تنظیم کنید، تمام در و پنجره‌ها را ببندید و اجازه دهید در طول روز خانه گرم بماند. اگر از بخاری استفاده می‌کنید صبح شعله‌ آن را روی کم‌ترین درجه تنظیم کنید، یک ظرف آب روی آن بگذارید و سپس از خانه بیرون بروید. با انجام این کارها می‌توانید مطمئن باشید که عصر در یک خانه‌ گرم قدم می‌گذارید.

۳. در، دیوار و پنجره‌ها را بررسی کنید

اگر خانه‌ شما همیشه سرد است و با روشن کردن بخاری هم گرم نمی‌شود باید دیوارها را بررسی کنید. عایق کردن دیوارها یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای گرم ماندن خانه در هوای سرد است. برای پوشاندن درزها و شکاف‌های اطراف در و پنجره‌ها از درزگیر استفاده کنید. اگر هم دیوارهای خانه نازک است می‌توانید از یک متخصص بخواهید تا یک لایه عایق حرارتی به دیوارها اضافه کند.

۴. از گرمای طبیعی استفاده کنید

همیشه لازم نیست برای گرم نگه داشتن خانه از وسایل گرمایشی استفاده کنید چون این روش به دریافت قبض‌های سرسام‌آور منتهی می‌شود. استفاده از گرمای طبیعی خورشید می‌تواند به گرم ماندن خانه در طول روز کمک کند. پرده‌ها را کنار بزنید و اجازه دهید آفتاب در خانه پهن شود. نور طبیعی خورشید علاوه بر گرم کردن خانه باعث دلپذیرتر شدن فضای آن هم می‌شود و از وقت گذارندن در اتاق‌ها لذت خواهید برد. البته نباید فراموش کنید که با تاریک شدن هوا باید پرده‌ها را بکشید تا گرمای خانه هدر نرود.

گرم ماندن در روزهای سرد

۵. متابولیسم بدن را فعال نگه دارید

اغلب افراد در روزهای سرد احساس تنبلی دارند و دوست دارند فقط استراحت کنند، در صورتی که باید فعالیت بدنی بیشتری داشته باشند تا بدن بتواند به شکل طبیعی خود را گرم نگه دارد. به یاد داشته باشید که بدن در هوای سرد کالری بیشتری می‌سوزاند تا بتواند خود را گرم نگه دارد و شما می‌توانید با افزایش فعالیت بدنی در این راه به بدنتان کمک کنید.

پس برای گرم ماندن در روزهای سرد سال میزان کالری مصرفی روزانه‌ خود را افزایش دهید و فعالیت بدنی داشته باشید. همچنین مصرف نوشیدنی‌های گرم و سوپ‌های مختلف و حتی حلیم را فراموش نکنید. اگر از طرفداران سوپ هستید می‌توانید سوپ‌های زیر را امتحان کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب چرا بعضی‌ها هیچ وقت کرونا نمی‌گیرند؟ را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۳ ق٫ظ

  2. مریم

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۰۱ ب٫ظ

    من اضافه میکنم که در فصول سرد سال حتما از غذاها و تنقلات دارای طبع گرم که انرژی درونی بدن رو افزایش و موجب تولید گرما میشن استفاده کنید مثل : خرما ، گردو ، ارده ، حلواشکری ، زنجبیل ،شیره انگور ، سیب ، به ، نخود ، گوشت گوسفند ،سمنو ،عسل

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۲۳ ب٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۱۶ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۱۵ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…