خواص روغن آرگان برای پوست و مو

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زنان مراکشی معمولا از روغن آرگان برای رطوبت بخشیدن به پوست خود استفاده می‌کردند. این روغن سرشار از ویتامین E و سایر اسیدهای چرب ضروری است.
Untitled 1 115 خواص روغن آرگان برای پوست و مو

مزایای روغن آرگان بسیار زیاد است. شما می‌توانید از این روغن طبیعی برای بهبود شرایط مو و لب‌های خود استفاده کنید. در این مطلب از مجله دلتا همراه ما باشید تا برخی از کاربردهای این روغن را با هم مرور کنیم.

رطوبت مورد نیاز خود را از روغن آرگان دریافت کنید

تنها چند قطره از روغن آرگان را بر روی دست خود بریزید و به آرامی آن را روی پوست صورت، گردن و سایر بخش‌های خشک بدن بکشید. برای اینکه صبح زود به هنگام بیدار شدن از خواب صورت درخشنده‌ای داشته باشید می‌توانید قبل از رفتن به رختخواب این روغن را روی پوست خود اعمال کنید.

مزایای روغن آرگان

پیشگیری از چین و چروک صورت از مزایای روغن آرگان

صبح زود زمانی که از خواب بیدار شدید، چند قطره از روغن آرگان را روی پوست تمیز خود بریزید. دو دقیقه منتظر بمانید و سپس ضد آفتاب یا کرم مورد نظر خود را اعمال کنید. این روغن از بروز چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

مزایای روغن آرگان

موخوره را با روغن آرگان درمان کنید

برای اینکه از فواید موجود بهره‌مند شوید، مقداری روغن آرگان را روی موهای خود بریزید و اجازه دهید یک شب روی موها باقی بماند. صبح روز بعد موهای خود را به طور کامل شستشو دهید. بعد از انجام اینکار متوجه خواهید شد که موخوره و موهای مجعد شما بهبود یافته است.

مزایای روغن آرگان

روغن آرگان در برابر گرما محافظت می‌کند

یکی از مزایای روغن آرگان محافظت از مو در برابر گرما می‌باشد. قرار گرفتن در معرض گرمای زیاد می‌تواند به موهای شما آسیب وارد کند. به همین خاطر باید از موهای خود در چنین شرایطی مراقبت کنید. کافیست چند قطره روغن آرگان را قبل از سشوار کشیدن بر روی موهای خود بریزید.

مزایای روغن آرگان برای مو

جای تیغ را تسکین می‌دهد

از این روغن برای تسکین جای تیغ استفاده می‌شود. دیگر نیازی نیست به فکر کرم‌های بعد از اصلاح گران قیمت باشید. یکی از مزایای روغن آرگان تسکین جای تیغ می‌باشد.

از روغن آرگان برای تسکین سوختگی ناشی از جای تیغ استفاد کنید. کافیست چند قطره از روغن آرگان را روی پاها یا سایر قسمت‌های بدن بریزید و ماساژ دهید. سپس با تیغ موهای زائد بدن را اصلاح نمایید.

مزایای روغن آرگان برای پوست

از درخشندگی موجود لذت ببرید

خوابیدن زیر نور آفتاب را فراموش کنید. دیگر نیازی به کرم‌های غیر طبیعی نیز نخواهد بود. بهترین روش برای ایجاد درخشندگی در پوست استفاده از روغن آرگان است. شما می‌توانید از خاصیت درخشندگی، محافظت‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی این روغن نهایت استفاده را ببرید.

مجله دلتا

لب‌های زیبا و درخشنده‌ای با روغن آرگان داشته باشید

زمانی که لب‌های ترک خورده‌ای دارید، بهترین روش استفاده از روغن آرگان است. نرم‌تر شدن لب و تامین رطوبت مورد نیاز لب از مزایای روغن آرگان می‌شود.

روغن آرگان را با کمی شکر ترکیب کنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود. آن را به آرامی روی لب‌های خود بزنید تا هرگونه پوست خشک یا مرده‌ای را از بین ببرد. بعد از چند دقیقه آن را بشویید و خشک کنید.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید طرز تهیه ۳ ماسک مو معجزه‌آسا با روغن نارگیل را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۴۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۴ ب٫ظ

    🌺🌺🌺🌺🌺

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۱۹ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…