مواردی که خانه شما را کوچک‌تر نشان می‌دهند

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چالش شما در خانه‌های کوچک این است که کشف کنید چطور باید آن را بچینید که از حداکثر فضا استفاده کنید.
اشتباهات چیدمان خانه کوچک

کوچک بودن خانه معمولا احساس محدودیت ایجاد می‌کند اما نباید فکر کنیم کوچکی خانه یک مشکل بزرگ است یا خانه‌های کوچک نمی‌توانند دکوراسیون قشنگی داشته باشند. در این مطلب از مجله دلتا اشتباهات چیدمان خانه کوچک را که در بین اغلب افراد رایج است آورده‌ایم تا شما بتوانید آن‌ها را برطرف کنید.

دیوار و سقف را دو رنگ نکنید

در خانه ما ایرانی‌ها هر وقت صحبت از رنگ در میان باشد، یک سطل رنگ استخوانی به دست نقاش می‌دهیم و می‌گوییم در و دیوار و سقف را یکدست کند. یکی از اشتباهات چیدمان خانه کوچک این است که دیوار و سقف رو دو رنگ متفاوت کنید.
مساله این است که در اتاق‌های کوچک یک‌دست رنگ زدن سقف و دیوارها یکی از مهم‌ترین راه‌‌های بزرگ‌نمایی است که کمتر کسی شجاعتش را پیدا می‌کند. یک دست کردن سقف و دیوار جلوی به هم ریختگی و شلوغی را می‌گیرد و اتاق را منسجم‌تر و بهتر نشان می‌دهد.

اشتباهات چیدمان خانه کوچک

پرده‌ها را بیش از حد کوتاه نکنید

برای ما در نصب پرده یک قانون وجود دارد؛ اینکه حتما پرده‌ها باید از بالای پنجره‌ها شروع شوند و به اندازه ارتفاع پنجره‌ها پایین بیایند. این قانون در اتاق‌های کوچک هیچ‌وقت صادق نیست.

در اتاق‌هایی که فضای کوچکی دارند بهترین کار آویزان کردن پرده‌ها از سقف تا روی زمین است. مهم این است که پرده‌ها از جایی در نزدیکی سقف شروع شوند و تا روی زمین بیایند و حتی دو، سه سانتی‌متری روی آن ریخته شوند. بهترین رنگ هم برای‌ آن رنگ‌های ساده، خنثی و یکدست بدون هیچ نقش و نگار اضافی است.

اشتباهات چیدمان خانه کوچک

از فضای راهرو استفاده نمی‌کنید

راهروها در خانه‌های امروزی استفاده چندانی ندارند. بیشتر اوقات صاحبخانه با انداختن یک قالی بلند و قرار دادن یک کنسول آینه همه سعی خودش را برای زیبایی این فضای بدون استفاده در خانه می‌کند. از  که نباید از پتانسیل‌ این قسمت خانه غافل شد.

پس تا جایی که می‌توانید از راهروها استفاده کنید. با نظم و ترتیب آن هم با به‌کار بردن طاقچه‌های دکوری یا کمدهای دیواری چون هیچ چیزی نمی‌تواند بدتر از یک ورودی بهم ریخته باشد.

استفاده از فضای راهرو

یک دست مبل کامل نخرید

معلوم نیست چرا خیلی از ما فکر می‌کنیم باید همیشه مبل‌ها را به صورت یکدست و کامل تهیه کنیم. غافل از اینکه هر مبلی برای نمای بهتر نیاز به فضا و مکان مناسبی دارد. در خانه‌های بیشتر ما یکدست مبل کامل شش نفره حتما پیدا می‌شود در حالی که شاید مساحت خانه بیشتر از ۸۰ متر نباشد.

این اشتباهی است که این روزها خیلی‌ها ناخواسته به آن دست می‌زنند. در حالی که یک مبل راحتی به تنهایی می‌تواند خانه را بسیار زیباتر کند. نگران مهمان‌ها نباشید؛ آن‌ها جای خودشان را پیدا می‌کنند.

مبلمان در دکور خانه کوچک

طاقچه‌ها را از یاد نبرید

خانه‌های قدیمی یک نشانه بارز داشتند؛ طاقچه‌های بالای بخاری یا طاق‌های کوتاهی که گوشه و کنار خانه ساخته می‌شدند. این طاقچه‌ها نه تنها فضای اندرونی را بزرگ‌تر نشان می‌دادند که کلی هم به طراحی داخلی کمک می‌کردند.

پس در خانه کوچک‌ خود از نصب کردن طاقچه روی دیوار یا قرار دادن میزهای گرد کوچک در کنج‌ها فرار نکنید. بدون اینکه روی آن‌ها را از قاب عکس پر کنید یا آباژور بگذارید. روی میز را خالی کنید و فقط یک دیوارکوب روی دیوار بزنید. آن‌وقت به معجزه زیبایی در خانه کوچک‌ خود پی می‌برید.

استفاده از شلف ها

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این اصول خانه خود را زیباتر چیدمان کنید را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۲۱ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۶:۱۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۰ ق٫ظ

  5. عطا احمدی

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۰۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۳۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۱۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۵ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…