فواید و معایب پیش خرید آپارتمان

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به افزایش قیمت آپارتمان در سال‌های اخیر در کنار کاهش قدرت خرید مشتریان قراردادهای پیش فروش ساختمان از رونق بسیاری برخوردار شدند.
فواید و معایب پیش خرید

وقتی به آمار حداقل یک دهه گذشته بازار مسکن توجه شود، می‌توان به این نکته رسید که همراه با افزایش قراردادهای پیش خرید مسکن، دعواهای حقوقی مرتبط با آن نیز رشد چشمگیری داشته است. پیش خرید آپارتمان و پیش فروش آن مکمل یکدیگرند و از سوی سایر افراد جامعه برای این صورت می‌گیرد تا بازار خرید و فروش املاک بتواند داغ بماند. در این نوشتار از مجله دلتا به موضوع فواید و معایب پیش خرید می‌پردازیم.

فواید پیش خرید آپارتمان

  • می‌توان پیش خرید آپارتمان‌ها را به‌صورت کلی به افرادی پیشنهاد کرد که پول لازم را برای خرید خانه ندارند.
  • از جمله فواید پیش خرید آپارتمان‌ها این است که این خانه‌ها قیمت کم‌تری را نسبت به خانه‌های آماده دارند. این میزان بین ۱۰ تا ۳۰ درصد است.
  • کسی که قصد دارد این خانه‌ها را خریداری کند می‌تواند قرارداد قسطی ببندد و پول خرید مسکن را به‌صورت قسطی پرداخت کند. این گونه پرداخت برای خریدار بسیار راحت است و بهتر از این است که همه پول را یک‌جا پرداخت کند.
  • چون خانه هنوز به‌صورت کامل تکمیل نشده است خریدار می‌تواند حتی در روند ساخت خانه نظرات خود را هم اعمال کند. از وسایلی در ساخت خانه استفاده کند که به دلخواه خود وی استفاده شده است.

پیش خرید آپارتمان

معایب پیش خرید آپارتمان

درست است که در بالا برای پیش خرید آپارتمان‌ها فواید بسیار زیادی وجود دارد اما بهتر است قبل از این که تصمیمی درمورد پیش خرید آپارتمان بگیرید با معایب آن نیز در ادامه آشنا شوید:

  • در خریدن آپارتمان‌ها معمولا خریدار و فروشنده به اختلافات زیادی خواهند رسید.
  • در زمان پیش خرید آپارتمان‌ها هنوز به‌صورت کامل ساخته نشده‌اند و بنابراین همه معایب آن‌ها در زمان ساخت به چشم نمی‌آید.
  • ممکن است در پایان یافتن زمان ساخت ملک خریدار نسبت به آن رضایتی نداشته باشد. هم‌چنین ممکن است خانه آن‌طور که خریدار تصور می‌کرده است نشود.
  • شاید فروشنده توانایی این را نداشته باشد تا خانه‌ها را به اتمام برساند و به همین دلیل هم همان‌طور آن را رها کند و فرار کند. این مورد بسیار در زمان پیش خرید آپارتمان‌ها دیده می‌شود. در این‌جا خریدار تنها یک خانه نیمه کاره دارد که نمی‌تواند در آن سکونت کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی قانونی که معامله را به نفع مستاجر تمام می‌کند مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …