طراحی دیوار پشت تلویزیون با ایده‌های شیک و جذاب

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از تغییرات کوچک و مقرون به صرفه که باعث تغییر و تحول بزرگ در فضای داخلی شما می‌شود، تغییر دیوار پشت تلویزیون است.
انواع دکوراسیون دیوار تلویزیون

در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم شما را با انواع دکوراسیون دیوار تلویزیون آشنا کنیم. همچنین یک سری ایده‌های جالبی را که می‌شود با متریال‌های مختلف آن‌ها را پیاده سازی کرد را معرفی می‌کنیم. بعد از خواندن این مطلب می‌توانید متناسب با سلیقه خود، یکی از طرح‌های موجود را برای طراحی دیوار پشت تلویزیون انتخاب کنید.

رنگ متفاوت

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جذابیت بخشیدن به فضای پشت تلویزیون استفاده از یک رنگ متفاوت است. رنگی که در طراحی دیوار پشت تلویزیون مورد استفاد قرار می‌گیرد، بهتر است با رنگ سایر بخش‌ها کنتراست کافی و مناسبی ایجاد کند. در این صورت این فضا به خوبی از دیگر بخش‌ها مجزا می‌شود.

انواع دکوراسیون دیوار تلویزیون

تغییر مصالح

یک راهکار دیگر در طراحی دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون، استفاده از یک متریال متفاوت است. این شیوه در صورت انتخاب گزینه مناسب و ایجاد یک ترکیب خوب می‌تواند از روش قبلی تاثیر گذارتر باشد. متریالی که در طراحی دیوار پشت تلویزیون استفاده می‌کنید، بهتر است با سایر متریال‌های به‌کار رفته در فضا هماهنگی داشته باشد.

انواع دکوراسیون دیوار تلویزیون

کاغذ دیواری

یکی دیگر از راه‌های تفکیک کردن فضای پشت تلویزیون از سایر بخش‌ها استفاده از کاغذ دیواری است. این روش مثل تغییر رنگ راحت و به اندازه تغییر متریال تاثیر گذار است.

در صورتی که در کل فضای منزل از کاغذ دیواری استفاده شده باشد، بهتر است نوع کاغذ دیواری پشت تلویزیون متناسب با دیگر بخش‌ها انتخاب شود.

کاغذ دیواری

اختلاف سطح در دکوراسیون دیوار تلویزیون

روش دیگر در طراحی دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون استفاده از تکنیک ایجاد اختلاف سطح است. به کمک این روش می‌توان تنها با ایجاد بیرون زدگی یا فرو رفتگی در قسمت مورد نظر، آن را از سطوح مجاور تفکیک و مجزا کرد. این ایده معمولا به کمک استفاده از دیوارهای کاذب صورت می‌گیرد. به همین دلیل بهتر است طراحی آن در مراحل مقدماتی دکوراسیون انجام شود.

اختلاف سطح

شلف دکوری

یک روش جذاب و کاربردی برای تعریف فضای قرارگیری تلویزیون استفاده از شلف‌های دکوری است. شلف‌های دکوری مخصوص فضای تلویزیون به شکل یک قاب در اطراف تلویزیون قرار می‌گیرند. این شلف‌ها می‌توانند در عین ایجاد زیبایی در فضای مورد نظر، کاربردی نیز باشند. استفاده از شلف‌ها مزیت خاصی نسبت به دیگر روش‌های گفته شده دارند.

شلف دکوری

اجرای نورپردازی در دکوراسیون دیوار تلویزیون

اجرای نورپردازی یکی از انواع دکوراسیون دیوار تلویزیون است. نورپردازی می‌تواند در کنار روش‌های دیگر استفاده شود. یک نورپردازی طراحی شده و زیبا می‌تواند به خوبی فضای تلویزیون را تعریف کند. همچنین به مراتب زیبایی بیشتری نسبت به بسیاری از روش‌ها داشته باشد که در عین سادگی بسیار شیک و مدرن خواهد بود.

اجرای نورپردازی

پیشنهاد مطالعه: مطلب چطور نور مناسب فضاهای خانه را انتخاب کنیم؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…