چطور نور مناسب فضاهای خانه را انتخاب کنیم؟

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یک نورپردازی زیبا و شیک می‌تواند جذابیت خانه شما را دو چندان سازد و دکوراسیون و چیدمان منزل شما را باشکوه‌تر جلوه دهد.
سیستم روشنایی برای خانه

هر بخش از خانه شما دارای شخصیتی مستقل و فعالیتی منحصر به فرد است و باید متناسب با فعالیتی که در آن صورت می‌گیرد یک نورپردازی چشم‌نواز و دلپذیر داشته باشد. انتخاب سیستم روشنایی برای خانه یکی از جزئیاتی است که باید در هنگام تزیین یک فضای جدید و دکوراسیون و طراحی داخلی آن در نظر بگیرید. با مجله دلتا همراه باشید.

ورودی منزل

سیستم روشنایی برای ورودی بسیار مهم است، زیرا می‌تواند خانه شما را بسیار جذاب جلوه دهد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که حالتی مناسب را در درب جلویی تنظیم کنید. یک لامپ بزرگ یا لوستر می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اگر آثار هنری را روی دیوارها به نمایش گذاشته‌اید، چراغ‌های تاکیدی می‌توانند به شما در برجسته کردن زیبایی آن‌ها کمک کنند.

یک لامپ بزرگ روی زمین در یک گوشه از ورودی خانه، می‌تواند به شما سیستم روشنایی بیشتری را بدهد که این منطقه به آن احتیاج دارد. اگر سالن ورودی بزرگ‌تری دارید، باید استفاده بیش از یک چراغ آویزان را در نظر بگیرید. استفاده از سیستم روشنایی لوستر نیز گزینه‌ای عالی برای این فضا بوده و باعث زیبایی فضا می‌شود.

سیستم روشنایی برای خانه

سیستم روشنایی اتاق نشیمن

یک لوستر بزرگ می‌تواند نقطه کانونی سیستم روشنایی اتاق نشیمن شما باشد. اطمینان حاصل کنید که لوستر با سبکی که برای اتاق انتخاب کرده‌اید، مطابقت داشته باشد.

لامپ‌های روی زمین یا میز، به شما این امکان را می‌دهند که حال و هوای فضا را در چند ثانیه تغییر دهید. چراغ دیوارکوب برای برجسته کردن آثار هنری یا جزئیات تاکیدی عالی است. تنظیم تعادل مناسب سیستم روشنایی در اتاق نشیمن بسیار مهم است؛ چرا که این فضا معمولا انعطاف‌پذیر بوده و از آن نه تنها برای تفریح بلکه به‌عنوان مکانی برای استراحت نیز استفاده می‌شود. بنابراین استفاده از سیستم روشنایی دائمی مانند لوستر یا لامپ آویزان و همچنین لامپ‌های کف و دیوارکوب را نیز در نظر بگیرید.

سیستم روشنایی برای خانه

سیستم روشنایی آشپزخانه

برای سیستم روشنایی آشپزخانه در نظر داشته باشید که بیش از یک نور آویزان داشته باشید. شما می‌توانید انواع مختلفی از لامپ‌های روشنایی مانند این دسته کوچک از لوستر و چراغ آویز را مانند تصویر زیر داشته باشید. سیستم روشنایی تعبیه شده در سقف به شما امکان می‌دهد تا نور را در مناطق کلیدی قرار دهید.

آشپزخانه به نورپردازی پیچیده‌تری احتیاج دارد، زیرا هیچ نقطه کانونی واحدی در این اتاق وجود ندارد. بنابراین برای کارهای اساسی به چراغ‌های سقفی و در مناطقی نظیر سیستم جزیره آشپزخانه، بالای سینک یا بالای اپن نیز نیاز به نور اضافی دارید. در همه این قسمت‌ها می‌توانید نور آویزان داشته باشید. نورهای پخش نیز گزینه مناسبی هستند.

سیستم روشنایی آشپزخانه

اتاق خواب

اگر دنبال سیستم روشنایی متفاوت‌تری هستید، به جای لامپ از چراغ‌های آویز استفاده کنید. روشنایی اصلی در اتاق خواب بسیار مهم است، زیرا به شما امکان می‌دهد روحیه‌ای آرام داشته باشید. نورپردازی تاکیدی می‌تواند به شما امکان ایجاد زمینه‌ای چشم‌نواز را بدهد.

در مورد اتاق خواب، بهترین انتخاب، نور گرم است زیرا استراحت و آرامش بیشتری را ایجاد می‌کند. معمولا از نورپردازی اصلی روی میزهای کنار تختخواب استفاده می‌شود، اما می‌توانید در آنجا نیز سیستم چراغ دیوارکوب داشته باشید.

چیدمان زیبای اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ روش جذاب برای چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۸:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۳۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۳۸ ب٫ظ

    لطفا از این مطالب بیشتر منتشر کنید🙏

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۱ ق٫ظ

      ممنون از لطف و همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…