۷ روش جذاب برای چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان مبل در اتاق پذیرایی و نشیمن اصول و قوانین خاصی دارد که باید با توجه به اندازه و شکل اتاق و سبک دکوراسیون داخلی منزل شما انجام شود.
روش‌های چیدمان مبل منزل

چیدمان مبلمان اگر اصولی باشد باعث دوبرابر شدن زیبایی دکوراسیون منزل می‌شود، نحوه چیدمان مبلمان مهمترین نکته در دکوراسیون منزل است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان روش‌های چیدمان مبل در منزل می‌پردازیم.

یک جفت کاناپه

یک جفت کاناپه که روبه‌روی هم هستند برای اتاق‌های نقشه آزاد و بزرگ فوق‌العاده است، چون فضا را تقسیم می‌کند و برای اتاق‌های باریک هم بهتر از دیگر مبل‌ها جواب می‌دهد.

روش‌های چیدمان مبل منزل

یک کاناپه و ۲ صندلی

اگر این مبل‌ها را دارید، کار چیدمان را با کاناپه‌ای بزرگ شروع کنید و بعد یک جفت صندلی یا مبل تک اطراف آن بگذارید. احتمالا این رایج‌ترین شیوه است و تقریبا در تمام اتاق‌های پذیرایی قابل استفاده است. خوبی این چیدمان این است که می‌توانید ابعاد صندلی تک را متناسب با اندازه اتاق انتخاب کند.

روش‌های چیدمان مبل منزل

۲ کاناپه و ۲ صندلی ناهماهنگ

اگر فضای بزرگی دارید اما با این حال باید گذرگاه‌های زیادی را نیز برای عبور خالی بگذارید. یکی از روش‌های چیدمان مبل در منزل این است که دو کاناپه را به‌صورت قائم کنار هم قرار دهید و دو صندلی در اندازه‌های متفاوت در ضلع چهارم بگذارید. این چیدمان فضای زیادی از اتاق را برای رفت‌وآمد خالی می‌کند. همچنین گنجایش شش تا هشت نفر را دارد و ترکیب مبلمان برای گپ‌وگفت مناسب است.

۲ کاناپه + ۲ صندلی ناهماهنگ

یک کاناپه و ۴ صندلی

اگر فضای بزرگی دارید، دو جفت صندلی را در کنار هم قرار دهید. شاید بهتر باشد یک جفت از صندلی‌ها بزرگ و شبیه به صندلی مطالعه باشد که در آن احساس راحتی کنید و جفت دیگر برای نشستن و گپ زدن به کار رود. البته می‌توانید مطابق تصویر زیر چهار صندلی یک فرم داشته باشید و با تغییر در رویه مبل تفاوت ایجاد کنید.

یک کاناپه +۴ صندلی

مبلمان جداشونده بزرگ

اگر اتاق نشیمن بزرگ است و اسباب سرگرمی زیادی هم ندارید، یکی از روش‌های چیدمان مبل منزل این است که یک دست مبل بزرگی که قابلیت جدا شدن داشته باشد را انتخاب کنید. به‌طور کلی برای اینکه نشیمن راحت‌تر و شخصی‌تری داشته باشید که همه اعضای خانواده در آن راحت باشند، در بسیاری موارد مبل جداکننده بهترین راه حل است.

مبلمان جداشونده بزرگ

 کاناپه و صندلی‌های چرخان

موارد بسیاری پیش می‌آید که باید به اتاق صندلی اضافه شود اما نمی‌توان همه‌ صندلی‌ها را رو به نقطه کانونی و برای مثال تلویزیون گذاشت. راه حل ما در این موارد صندلی چرخان است. در تصویر زیر، تلویزیون داخل گنجه است و صندلی‌های چرخان می‌توانند هر وقت لازم شد رو به تلویزیون قرار بگیرند یا هنگام گفت و گو رو به کاناپه باشند.

 کاناپه + صندلی‌های چرخان

کاناپه و ۲ صندلی با نیمکت

خانه‌هایی که سالن نشیمن یکپارچه دارند را خیلی خوب می‌توان چیدمان کرد. در این بین نیمکت یک گزینه جذاب است. نیمکت راهی فوق‌العاده برای متفاوت جلوه دادن یک اتاق است. بدون اینکه دید شما را محدود کند.

کاناپه + ۲ صندلی + نیمکت

پیشنهاد مطالعه: مطلب جدیدترین ایده‌های ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۸:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…