نشانه‌های کم آبی در بدن را جدی بگیرید

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آب یکی از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده بدن است؛ به نحوی که بیش از دو سوم وزن بدن هر فرد سالمی را آب تشکیل داده است؛ کمبود آب در بدن اختلالی است که هر فردی ممکن است با آن مواجه شود و می‌تواند بسیار خطرناک باشد.
نشانه های کم آبی در بدن

مطمئن باشید که هر روز به اندازه کافی آب می‌نوشید. نوشیدن ۲ تا ۳ لیتر آب برای زنان و ۳ تا ۴ لیتر آب برای مردان ضروری است. با مجله دلتا همراه باشید تا با نشانه های کم آبی در بدن آشنا شوید.

نشانه های کم آبی در بدن

این نشانه‌های کم آبی در بدن را جدی بگیرید و به محض مواجه شدن، نوشیدن آب را در اولویت قرار دهید.

تنفس بد بو

یک علت عمده بد بو شدن تنفس، کاهش میزان بزاق و خشکی دهان است. بزاق عامل پاک کننده دهان از باکتری‌ها است و هنگامی که در نتیجه کم آبی بدن کاهش می‌یابد، باکتری‌های دهان افزایش یافته و تنفس شما بدبو می‌شود.

هوس‌های غذایی

کم آبی باعث می‌شود تا اعضای بدن نتوانند گلیکوژن و سایر اشکال انرژی را آزاد کنند. چون برای آزاد کردن آن نیازمند آب هستند. این باعث می‌شود تا بدن شما هوس خوردن مواد غذایی مخصوصا مواد شیرین را داشته باشد چرا که بدن نمی‌تواند گلیکوژن را تولید کند. قبل از اینکه سراغ چیز‌های شیرین بروید یک لیوان آب میل کنید. حتی می‌توانید میوه یا سبزی میل کنید.

نشانه های کم آبی در بدن

درد و التهاب

غضروف‌ها در مفاصل با وجود آب است که نقش یک روان کننده را بازی می‌کنند. وقتی بدن کم آب می‌شود، غضروف‌ها آب کافی برای خیس بودن خود را ندارند و این باعث می‌شود تا حالت چروک خورده پیدا کنند. همین باعث می‌شود موقع حرکت مفاصل اصطکاک زیادی ایجاد شود که منجر به درد مفاصل خواهد شد. کاهش نوشیدن قهوه، نوشیدنی‌های غیر الکلی و چای‌های غیر گیاهی و افزایش نوشیدن آب، می‌تواند به مقدار زیادی درد مفاصل را کاهش دهد.

سردرد

کم آبی باعث می‌شود تا بافت مغزی آب خود را از دست بدهد. این باعث می‌شود تا مغز از طرف جمجمه تحت فشار قرار بگیرد و نتیجه‌ای جز سردرد و سبکی سر نخواهد داشت. از طرف دیگر جریان خون کاهش پیدا می‌کند، که باعث می‌شود مقدار اکسیژنی که به مغز می‌رسد کم شده، رگ‌های خونی گشاد شوند و سردرد بروز کند. در هنگام بروز سردرد سعی کنید به جای مصرف چای و یا سایر نوشیدنی‌ها، آب بخورید.

ریتم غیر طبیعی قلب

از دست دادن آب بدن منجر به از دست رفتن املاح معدنی می‌شود که مسئول ریتم طبیعی قلب هستند. کمبود پتاسیم و منیزیم یکی از علل ریتم غیر طبیعی قلب است.

یبوست و عملکرد ضعیف گوارش

کمبود آب یکی از شایع‌ترین علائم یبوست مزمن است. کم آبی بدن باعث می‌شود روده بزرگ قادر به دفع مواد زاید نباشد. آب به تجزیه مواد غذایی کمک می‌کند و مواد مغذی بهتر جذب می‌شوند. ننوشیدن کافی آب منجر به عملکرد ضعیف گوارش خواهد شد.

ادرار تیره

ادرار تیره دارای غلظت بالای سموم و یک نشانه فوری است که به شما می‌گوید باید فورا آب بنوشید. از دست دادن آب بدن می‌تواند باعث سنگ کلیه شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۷ خوراکی که برای داشتن عمر طولانی باید بخورید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۱ ب٫ظ

    بمن ماشاالله ابراهیمی ا ز مشهید مقد س به این مطلب ا ز ۱ ۵ امتیاز دهیدایم از همی شما عزیزهی دلم تشکره میکنیم خداودی بزک نکادرای شماه باشد

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۲ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۳۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…