جدیدترین ایده‌های ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تلفیق دکوراسیون سنتی و مدرن می‌تواند سبک و سنت‌های از یاد رفته ایرانی را دوباره برای شما زنده کند.
ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن

چند سالی است که دکوراسیون سنتی و آثار هنری و صنایع دستی دوباره در میان مردم محبوب شده است و ما شاهد حضور المان‌های سنتی در دکوراسیون مدرن امروزی هستیم. ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن می‌تواند شما را با خاطرات گذشته پیوند بزند. با مجله دلتا همراه باشید.

ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن با کاشی‌های سنتی

آشپزخانه

یکی از ایده‎‌های جذاب برای ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن استفاده از کاشی‎‌ها در دکوراسیون داخلی خانه است. اولین پیشنهاد ما به شما استفاده از کاشی‌های سنتی برای دیوار پشتی کابینت‌ها و سینک ظرفشویی است.. شما می‌توانید با استفاده از کاشی‌ها انواع طرح‌ها و نقوش اصیل و سنتی ایرانی را به فضای خانه خود بیاورید و آن را با کابینت‌های چوبی مدرن خود ترکیب کنید.

ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن

اتاق نشیمن

شما می‌توانید از این کاشی‌های سنتی برای دکوراسیون اتاق نشیمن‌ خود نیز استفاده کنید. این کاشی‌ها می‌توانند دیوار تاکیدی جذابی را در دکور خانه‌ شما ایجاد کنند. نگاهی به اتاق نشیمن زیر بیندازید. این کاشی‌های فیروزه‌ای رنگ الگوهای زیبایی را به فضا اضافه کرده است.

علاوه بر این شما می‌توانید از کاشی‌های سنتی به‌عنوان بخشی از کفپوش خانه نیز استفاده کنید و فضای نشیمن دنج و جذابی را برای خودتان بسازید.

ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن

نکته: اگر شما به هر دلیلی نمی‌توانید از کاشی‌های سنتی در دکوراسیون خود استفاده کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای آن کاغذدیواری‌هایی با طراحی‌های سنتی را به‌کار ببرید.

شیشه‌های رنگی

همان‌طور که می‌دانید نور در فرهنگ ایرانی بسیار مقدس و محترم بوده است. اگر نگاهی به خانه‌های قدیمی بیندازید پنجره‌های بزرگ ارسی با شیشه‌های رنگی را مشاهده می‌کنید که بیشترین میزان نور طبیعی را به داخل خانه هدایت می‌کنند. شما می‌توانید از این شیشه‌های رنگی در دکوراسیون مدرن خود نیز استفاده کنید و جذابیت فضای زندگی خود را چندین برابر کنید.

شیشه‌ های رنگی

مبلمان و لوازم دکوری

معمولا مبلمان بخش اعظمی از دکوراسیون هر خانه‌ای را تشکیل می‌دهد و تاثیر مستقیمی در حس و حال فضای زندگی شما دارد. با اینکه امروزه انواع تخت‌های سنتی با نقش‌ و نگارهای اصیل ایرانی در بازار موجود است اما به هر حال خرید مبلمان جدید می‌تواند هزینه‏‌ زیادی را به شما تحمیل کند. شما می‌توانید سبک مبلمان جدید خود را با لوازم دکوری سنتی ترکیب کنید و فضای دنج و راحتی را برای خودتان بسازید. مثلا می‌توانید از انواع گلیم‎ و جاجیم دستباف و کوسن‌هایی با طراحی‌های سنتی برای تزیین مبل خود استفاده کنید.

مبلمان و لوازم دکوری

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه رنگ فرش و مبلمان را ست کنیم؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…