دریاچه‌ای که مانند آفتاب پرست رنگ عوض می‌کند

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تا به حال دریاچه‌های زیادی با رنگ‌های خیره‌کننده و جذاب دیده‌ایم، اما دریاچه‌هایی که در دهانه آتشفشانی کوه کلیموتو در جزیره معروف فلورس قرار گرفته‌اند، عجیب و حیرت‌انگیز هستند.
دریاچه های آتشفشانی کلیموتو

فلورس (Flores) جزیره‌‌ای در اندونزی است که در مجمع‌الجزایر سوندای کوچک در آسیای جنوب شرقی قرار دارد. در این جزیره‌ محبوب و دیدنی، جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد، اما یکی از آن‌ها توانسته نظر گردشگران را بیشتر به خود جلب کند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با دریاچه های آتشفشانی کلیموتو آشنا شوید.

دریاچه های آتشفشانی کلیموتو

کوه آتشفشانی با نام کلیموتو (Kelimutu) در جزیره فلورس قرار دارد که در دهانه‌ آن سه دریاچه زیبا به چشم می‌خورد. این دریاچه‌ها دارای رنگ‌های متفاوتی هستند و هر لحظه نیز رنگ آنان تغییر می‌کند. این یک پدیده کاملا طبیعی است که گویی خود را با رویای مسافران هماهنگ کرده است.

دریاچه ای که تغییر رنگ می دهد

رنگ‌های سبز، آبی و قرمز، رنگ‌های اصلی و غالب هستند، اما این دریاچه‌‌ها در هر زمانی می‌توانند تغییر رنگ بدهند و حتی رنگ مشکی هم در این میان دیده شده است. دریاچه‌ای که دریاچه افراد پیر نام‌گذاری شده است، معمولا دارای رنگ آبی است. دریاچه‌ای که دریاچه زنان و مردان جوان نام‌گذاری شده است، معمولا به رنگ سبز و دریاچه‌ای که مسحور‌کننده نام دارد، معمولا به رنگ قرمز است.

دریاچه رنگی

راز این دریاچه‌ها چیست؟

در حالی که دیگر دریاچه‌های رنگی، اغلب رنگ مخصوص خود را از باکتری‌های موجود در آب می‌گیرند، اما دریاچه دهانه آتشفشانی کلیموتو کمی مرموز است و نکته جالب و قابل تامل این است که رنگ آن هر لحظه ممکن است تغییر کند و هیچ‌کس نمی‌تواند حتی رنگ بعدی را حدس بزند. زیرا این تغییر رنگ تابع هیچ نظم یا قانونی نیست.

دریاچه های آتشفشانی کلیموتو

پوشش گیاهی

تا چند متری اطراف این دریاچه‌ها هیچ پوشش گیاهی حجیمی به چشم نمی‌خورد، زیرا وجود گوگرد و گاز‌های گوگردی خارج شده از دهانه آتشفشانی کوه کلیموتو، موجب از بین رفتن و پژ‌مرده شدن گیاهان اطراف دهانه دریاچه‌ها شده است. اما کمی آن طرف‌تر، جنگلی وسیع و سر‌سبز به چشم می‌خورد که زیبایی این دریاچه‌های مرموز را چند برابر کرده است.

دریاچه رنگی

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ساحل مکسر، تندیس باشکوه طبیعت جنوب.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۸:۴۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۲۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۲۴ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…