غار الهه نمک در جزیره هرمز را بشناسید

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کشور ایران با داشتن اقلیم‌های طبیعی مختلف و خاص در تمام سال، گزینه‌هایی عالی برای سفر و طبیعت‌گردی دارد و می‌توان روزهای خوبی را در مناطق مختلف آن رقم زد.
image 1 1 غار الهه نمک در جزیره هرمز را بشناسید

خلیج همیشه فارس ایران با جزایر متعدد و منحصربه‌فرد یکی از قطب‌های گردشگری مهم کشور است. در این میان، جزیره هرمز با ساحل رنگین خود مسافران زیادی را به سوی خود می‌کشد. غار الهه نمک از جاذبه‌های دیدنی جزیره هرمز است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با غار الهه نمک در جزیره هرمز آشنا شوید.

غار الهه نمک در جزیره هرمز

جزیره هرمز در استان هرمزگان از جزایر ایرانی خلیج فارس است که به‌دلیل مجاورت با یکی از مهم‌ترین تنگه‌های جهان، یعنی تنگه هرمز، شهرت بسیار دارد. عمق دریا در تنگه هرمز به حدی است که نفتکش‌های بزرگ هم به‌راحتی می‌توانند از آن عبور کنند. این جزیره در طول تاریخ پرفراز و نشیب ایران به‌دلیل موقعیت استراتژیک خود، همواره مورد توجه بوده است.

غار الهه نمک فیروزه ای2 1 غار الهه نمک در جزیره هرمز را بشناسید

غار الهه نمک در جزیره هرمز قرار دارد. این جزیره تاریخی به کوه‌های نمکی، صخره‌های زیبا و خاک سرخ خود شهره است. جزیره هرمز با ۷۲ کانی مختلف و رنگارنگ به سرزمینی خاص تبدیل شده که بهشت زمین‌شناسان و طبیعت‌گردان است و پتانسیل‌های بی‌شمار گردشگری دارد. سفر به جزیره هرمز می‌تواند یکی از خاص‌ترین تجربه‌های هر انسانی باشد؛ گرچه به‌دلیل عدم اطلاع از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و زمین‌شناسی آن، کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

ویژگی‌های غار الهه نمک

کوه و غار الهه نمک ازجاذبه‌های معروف جزیره هرمز هستند و گردشگران را به این منطقه جذب می‌کنند. کوه الهه نمک در واقع یک بلور نمکی بزرگ است. این کوه و غار دورن آن، طی سالیان زیاد در اثر فعالیت‌های زمین‌شناسی و فرسایش آبی و بادی شکل گرفته‌اند. کوه الهه نمک برخلاف دیگر کوه‌ها صدا را منعکس نمی‌کند و سکوت آرامش‌بخشی به فضا می‌بخشد.

b80a122b 9273 4ee9 bdde 97d00986e92a غار الهه نمک در جزیره هرمز را بشناسید

در ابتدای غار الهه نمک هرمز، سنگ‌های معمولی نمک به رنگ سفید دیده می‌شوند؛ اما هرچه در غار پیش برویم سنگ‌های رنگارنگ بیشتری رخ نشان می‌دهند. وجود طیف‌های رنگی مختلف خاک در بدنه غار از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است و نشان از حضور مواد معدنی مختلف در منطقه دارد. در غار رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای و سفید بیشتر به چشم می‌خورند.

در سفر به غار الهه نمک کجا اقامت کنیم؟

جزیره هرمز چند اقامتگاه بوم‌گردی و چند رستوران محلی دارد. انتخاب اقامتگاه‌های بوم گردی، سفری ارزان و خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

ezgif.com gif maker غار الهه نمک در جزیره هرمز را بشناسید

بهترین زمان سفر به غار الهه نمک 

به‌دلیل هوای گرم و شرجی جنوب کشور و جزایر خلیج فارس در نیمه اول سال، بهتر است این سفر را به پاییز و زمستان موکول کنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند تنگه لی‌لی، معنای واقعی بهشت در لرستان.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۲۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…