طرز تهیه خوراک بامیه بدون گوشت

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بامیه یکی از پرخاصیت‌ترین گیاه‌هاست که به دلیل طعم بی‌نظیری که دارد در بسیاری از غذاها از آن استفاده می‌شود.
طرز تهیه خوراک بامیه

خوراک بامیه یکی از انواع خوراک‌ها است که بسیار خوشمزه و ساده تهیه می‌شود و گوشت هم ندارد و می‌توانید آن را به راحتی برای شام یا ناهار به‌عنوان غذایی نانی سرو کنید. این غذا فوق‌العاده آسان و پر خاصیت است زیرا از بامیه به همراه دیگر سبزی‌ها تهیه می‌شود. شما می‌توانید بامیه را به صورت درسته داخل خوراک بیندازید یا می‌توانید آن را حلقه‌ای خرد کنید. این خوراک در کنار نان تازه و سبزی فوق‌العاده می‌شود. اگر طعم و مزه بامیه را دوست دارید این خوراک را حتما درست کنید و از خواص خوب آن لذت ببرید. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه خوراک بامیه را یاد بگیریم.

مواد لازم

  • بامیه ۴۰۰ گرم
  • هویج ۳ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • قارچ ۱۰ عدد
  • گوجه‌فرنگی ۲ عدد
  • رب گوجه‌فرنگی یک قاشق غذاخوری
  • سیر ۲ حبه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر تخم گشنیز، فلفل قرمز به مقدار لازم

خوراک بامیه بدون گوشت

طرز تهیه خوراک بامیه

مرحله اول

ابتدا باید بامیه‌ها را پاک کنید و کلاهک بامیه را بگیرید و خوب بشویید. دقت کنید زیاد کلاهک را نگیرید که مایع لزج آن خارج شود. شما می‌توانید از بامیه‌های ریز استفاده کنید تا نیازی به خرد کردن نداشته باشد. حالا بامیه‌ها را بعد از شستن داخل یک تابه ریخته و با مقداری روغن سرخ کنید تا یک تفت بخورد و سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم

پیازها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه وُک کمی تفت دهید تا طلایی شود. سپس سیر را افزوده و به همراه پیاز و کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت دهید تا عطر سیر بلند شود و بعد گوجه‌فرنگی‌های نگینی شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گوجه نرم شود.

مرحله سوم

حالا هویج‌ها را پوست بگیرید به همراه قارچ‌های شسته شده خرد کنید و بعد به مواد فوق اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود. سپس رب را افزوده و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. در انتها بامیه‌ها را به مواد اضافه کنید.

d8aed988d8b1d8a7daa9 d8a8d8a7d985db8cd987 d988 d8aad985d8a7d8aad987 5ec394cc8e2d0 e1631092111406 750x430 1 طرز تهیه خوراک بامیه بدون گوشت

مرحله چهارم

حالا باید ادویه‌ها را به همراه کمی نمک به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا بوی ادویه‌ها خارج شود. یک استکان آب روی مواد بریزید و در قابلمه یا تابه را به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا خوراک جا افتاده و همه مواد پخته شوند. بعد از ۲۰ دقیقه سبزیجات را چک کنید و اگر نیاز بود کمی آب اضافه کنید و بگذارید تا خوراک کاملا بدون آب و غلیظ شود. سپس به همراه نان تازه سرو کنید.

نکات مهم

  • می‌توانید در انتها کمی آب لیموترش تازه یا پودر لیمو اضافه کنید.
  • به دلخواه می‌توانید به این خوراک بامیه بادمجان نیز اضافه کنید.
  • اگر طعم سیر را دوست ندارید حذف کنید.

پیشنهاد مطالعهطرز تهیه لازانیا اسفناج و سوسیس را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…