باغ شاهزاده ماهان، بهشتی در دل کویر کرمان

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهر ماهان، نه تنها طبیعت زیبایی دارد، بلکه آب و هوای بهشتی‌اش باعث شده که یکی از خوش آب و هواترین شهرهای کرمان شود. این شهر در دامنه‌ کوه‌های جوپار و پلوار قرار گرفته و مامن باغ شاهزاده است.
باغ شاهزاده ماهان در کرمان

شاهزاده ماهان (یا شازده ماهان) یکی از این باغ‌های دل‌انگیز است که در دو کیلومتری شهر ماهان و در نزدیکی کرمان قرار دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با باغ شاهزاده ماهان در کرمان آشنا شوید.

باغ شاهزاده ماهان در کرمان

شازده ماهان باغی سرسبز و دل‌نواز در دل کویر و از جاذبه‌های دیدنی کرمان است و یکی از ۹ باغ ایرانی و مشهور جهان به شمار می‌رود که به‌همراه باغ پاسارگاد شیراز به‌عنوان مادر باغ‌های ایرانی در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

باغ شازده ماهان در کرمان

شاهزاده ماهان کیست؟

حال ببینیم شاهزاده ماهان کیست که این باغ به اسم وی نام‌گذاری شده است. این شاهزاده همان عبدالحمید میزرا ناصرالدوله، نوه دختری ناصرالدین شاه و حاکم کرمان است که به تکمیل و ساخت‌وساز در این باغ اقدام کرد. داستان جالبی نیز در مورد ناصرالدوله و این باغ وجود دارد و گفته شده است که وقتی خبر مرگ وی به گوش بنای باغ رسید، از فرط خوشحالی تغار گچی را که در دست داشت محکم به دیوار کوبید و کار را رها کرد. اگر در بازدیدتان به‌خوبی دقت کنید، متوجه می‌شوید برخی از بخش‌های آن فاقد تزیینات و ظریف‌‌کاری‌ها است که نشان از نیمه‌کاره رها شدن ساخت آن‌ها است. مانند جای خالی کاشی‌ها که همچنان بر سر در ورودی خودنمایی می‌کند.

عمارت شازده ماهان

باغ شازده ماهان کجاست؟

باغ شازده ماهان از جاذبه‌های دیدنی استان کرمان در دل کویر است و در نزدیکی شهر و در دو کیلومتری شرق شهر ماهان از توابع کرمان قرار دارد. این باغ فرح‌بخش در دامنه‌ کوه‌های تیگران احداث شده است و با داشتن آب‌وهوای مطبوع و دلپذیر، مقصد بسیاری از گردشگران است.

مسیر دسترسی باغ شاهزاده ماهان

برای دیدن باغ شاهزاده ماهان راهی استان کویری کرمان شوید. سپس جاده کرمان به بم را در پیش بگیرید. در ۳۵ کلیومتری این جاده و ۶ کیلومتر مانده به شهر ماهان، می‌توانید این باغ تاریخی و تماشایی را ببینید.

باغ شاهزاده ماهان در کرمان

امکانات باغ شاهزاده ماهان

رستوران

بدون شک نشستن در فضای دلنشین باغ و میل کردن غذایی خوشمزه بسیار دلپذیر است. در این باغ، رستورانی واقع در عمارت شاه‌نشین و گاهی نیز در فضای باز باغ، پذیرای مهمانان است. در ضمن در این رستوران می‌توانید از اینترنت رایگان استفاده کنید.

مهمان‌سرا

گردش در باغ شازده ماهان را با خیال راحت انجام بدید و نگرانی اقامت شبانه را نداشته باشید. چراکه در مهمان‌سرای این باغ امکان اقامت فراهم است.

اسب‌سواری

امکان اسب‌سواری در اطراف این باغ برای علاقه‌مندان فراهم شده است.

خرید صنایع‌دستی

در عمارت باغ برخی از اتاق‌ها به فروش سوغاتی و انواع گلیم و فرش اختصاص داده شده است که بی‌شک دیدن آن‌ها جذابیت خاص خود را دارد و می‌توانید به‌عنوان سوغاتی برای خانواده و دوستان خرید کنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند خانه بهنام، گنجینه‌ای ارزشمند در تبریز.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۲۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۳۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۵۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۰۴ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…