۶ فایده شگفت‌انگیز پیاده‌گردی برای جسم و ذهن

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پیاده‌گردی فواید بسیار زیادی دارد و می‌تواند تاثیرات بسزایی روی زندگی اجتماعی و سلامت بدن ما بگذارد. همچنین از خیلی بیماری‌ها جلوگیری و حافظه را تقویت می‌کند.
شش فایده پیاده گردی

فرقی ندارد اگر در حال حاضر اهل پیاده‌گردی باشید یا اینکه به‌تازگی تصمیم گرفته‌اید به سراغ آن بروید. در هر صورت ممکن است کنجکاو باشید که این ورزش چه فوایدی به دنبال دارد و چه تأثیری روی سلامت جسمی و روانی شما می‌گذارد. نکته مهمی که باید بدانید این است که پیاده‌گردی درست مانند هر نوع پیاده‌روی و گام برداشتن دیگری می‌تواند بسیار برای بدن مفید باشد و سلامت کلی شما را بهبود ببخشد. با مجله دلتا همراه باشید تا شش فایده پیاده گردی را بشناسیم.

پیاده‌گردی چیست؟

پیاده‌گردی، رهنوردی یا راهپیمایی، یک فعالیت تفریحی است و همان پیاده‌رویِ ساده ولی در طبیعت به شمار می‌رود. برخلاف یک پیاده‌روی معمولی که بیشتر برای رفت‌وآمد با پای پیاده انجام می‌شود، پیاده‌گردی به معنای گام برداشتن برای لذت بردن از طبیعت است و یک ورزش در نظر گرفته می‌شود. این ورزش یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های بیرون از خانه و در فضای باز به حساب می‌آید.

فایده های پیاده گردی

شش فایده پیاده گردی

نیرو و توان شما را تقویت می‌کند

پیاده‌گردی گونه‌ای از ورزش‌های هوازی به شمار می‌رود که فشار کمی به بدن وارد کرده و به ساخت ماهیچه‌ها و استخوان‌های قوی‌تر، به‌ویژه در پاها و کمر، کمک می‌کند. همچنین در صورتی که روی مسیرهای ناهموار گام بردارید، می‌توانید ماهیچه‌های مرکزی را هم درگیر کنید و استواری کلی بدن را بهبود ببخشید.

استقامت بدن و سلامت قلب را بهبود می‌بخشد

ورزش و فعالیت بدنی منظم خطر مرگ‌ومیرهای ناشی از بیماری‌های قلبی و سرخرگ کرونری را کاهش می‌دهد و می‌تواند به پایین آمدن خطر ابتلا به برخی از بیماری‌های مزمن دیگر هم کمک کند.

می‌تواند به کاهش وزن کمک کند

درست مانند هر ورزش دیگری، پیاده‌گردی هم روی کاهش وزن تأثیر می‌گذارد و می‌تواند چربی‌های اضافی بدن را کاهش دهد، جلوی افزایش وزن ناخواسته را بگیرد و به شما برای حفظ وزنتان کمک کند.

منجر به کاهش استرس و فشارهای روانی می‌شود

شما با انجام این ورزش کارکرد قلب را بهبود می‌بخشید و به آن اکسیژن می‌رسانید. می‌توانید ذهن هوشیارتر و تیزتر، بدنی پر از آرامش، خلاقیت و نوآوری بیشتر و روابط بسیار شادتری داشته باشید.

افزون بر این‌ها، پیاده‌گردی و گام برداشتن در دل طبیعت ممکن است روی کیفیت خواب شما هم تأثیر بگذارند، زیرا منجر به ایجاد حس آرامش و خستگی می‌شوند. بنابراین، پس از استراحت و خواب شبانه می‌توانید روز بعد را با انرژی بیشتر و ذهنی شفاف‌تر آغاز کنید.

فواید پیاده گردی

به بهبود سلامت مغز و ویژگی‌های شناختی شما کمک می‌کند

پیاده‌گردی نه تنها خلق‌وخوی شما را بهبود می‌بخشد، بلکه فواید دیگری را هم از جمله بهبود سلامت روان، نوآوری بیشتر، حافظه‌ی قوی‌تر و قدرت حل مسئله و مقابله با مشکلات به دنبال دارد.

جدا از این‌ها، اگر تصمیم بگیرید به همراه دیگران پیاده‌گردی کنید، می‌توانید از فواید اجتماعی این ورزش هم بهره‌مند شوید.

خطر ابتلا به آرتروز و از دست دادن تراکم استخوان را کاهش می‌دهد

افزون بر اینکه پیاده‌گردی بدن شما را قوی‌تر می‌کند، این ورزش روی نیروی استخوان‌ها، مفاصل و بافت‌های همبند بدن هم تأثیر می‌گذارد. این ورزش فشار کمی به بدن وارد می‌کند و این فشار تأثیر کمی روی مفاصل دارد. از آنجا که پیاده‌گردی از وزن بدن شما استفاده می‌کند و در حقیقت شما باید بدن خود را جابه‌جا کنید، می‌توانید استخوان‌ها و مفاصل را درگیر کنید تا به‌خوبی تقویت شوند.

پیشنهاد مطالعهترفندهای لاغری سریع بدون ورزش را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۰۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۰۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…