ساحل مکسر، تندیس باشکوه طبیعت جنوب

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ساحل مکسر در بندر مقام، حاصل میلیون‌ها سال فرسایش طبیعت است. تلاقی کوهستان با دریا و سال‌ها نفوذ آب میان شیارهای کوه‌، تندیس‌هایی زیبا آفریده‌اند.
ساحل مکسر در هرمزگان

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های استان هرمزگان، برخورداری هم‌زمان از بافت کوهستانی و دریا است. ساحل مکسر بارزترین نمونه‌های این تلاقی را باصخره‌های شکل گرفته از رد آب دارد. نفوذ آب طی سالیان دراز به منافذ کوه، ساحل مکسر را به‌شکل امروزی آن پدید آورده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با ساحل مکسر در هرمزگان آشنا شوید.

استان هرمزگان در پنج رده نخست مقاصد گردشگری ایران قرار دارد. ۹۵ درصد از سفرهای دریایی کشور، در این استان رخ می‌دهند. با این وجود، همچنان تعداد سواحل بکر و دیدنی با قابلیت گردشگری بالا در کرانه خلیج‌فارس بسیار زیاد هستند. ساحل مکسر به‌تازگی مورد استقبال بالا در جذب گردشگران قرار گرفته است که با وجود ظرفیت‌های طبیعی و جذاب این ساحل و اطراف آن، دور از انتظار نیست.

bvdfih ساحل مکسر، تندیس باشکوه طبیعت جنوب

ساحل مکسر در هرمزگان

این ساحل در کرانه ساحلی خلیج ‌فارس و استان هرمزگان واقع شده است. این سواحل صخره‌ای، در حدفاصل شهر پارسیان تا بندر مقام و در چند کیلومتری شهر بندر مقام، قرار دارند. بندر مقام از توابع بخش شیبکوه و در شهرستان بندر لنگه است. بندر لنگه در گذشته به نام بندر مروارید شهرت داشت؛ زیرا مرکز عمده صید مروارید بود و امروزه پررونق‌ترین شهر ساحلی ایران است.

مکسر کلمه‌ای عربی و به معنی شکسته و خرد شده است. ساکنان ساحل مکسر در گذشته قبایل عرب‌زبان بودند؛ به همین دلیل بسیاری از اسامی و مناطق در ناحیه نام‌هایی عربی دارند.

psvsd ساحل مکسر، تندیس باشکوه طبیعت جنوب

چگونه به ساحل مکسر برویم؟

راه‌های دسترسی به ساحل مکسر متفاوت هستند. بسته به اینکه در سفرتان برای بازدید از چه مناطقی در هرمزگان برنامه‌ریزی کرده باشید، می‌توانید از دو مسیر متفاوت به بندر مقام و ساحل مکسر برسید. یک راه رسیدن به مقام از طریق شهر بندر لنگه است. چنانچه قصد سفر به مرکز هرمزگان را دارید، می‌توانید از بندر عباس پس از طی مسیر ۱۸۰ کیلومتری، به بندر لنگه بروید و با ادامه دادن مسیر در جهت غرب و به فاصله ۱۸۷ کیلومتر دیگر به بندر مقام خواهید برسید.

lkdsnvds ساحل مکسر، تندیس باشکوه طبیعت جنوب

راه دوم از طریق استان‌های فارس و بوشهر و گذشتن از شهر عسلویه است. در این مسیر از بندر عسلویه در جهت جنوب شرقی پس از طی مسافت ۶۰ کیلومتری به شهر پارسیان می‌رسید و در ادامه مسیر و حدود ۶۰ کیلومتر دیگر، با گذشتن از روستاهای «زیارت» و «مغدان»،  وارد بندر مقام می‌شوید. ساحل مکسر در انتهای این جاده چشم‌نواز و ۱۰ کیلومتر مانده به بندر مقام واقع شده است. جاده بین بندر مقام و شهر پارسیان، جاده مقام-بستانو نام دارد و بسیار زیبا و دیدنی است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند تنگه لی‌لی، معنای واقعی بهشت در لرستان.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۲۸ ق٫ظ

    چقدر زیباست واقعا باشکوهه

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۲۳ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۲۵ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…