۸ نکته طلایی برای داشتن خانه شیک و مدرن

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اکثر افراد برایشان مهم است که با ورود به منزل، چیدمان وسایل به‌گونه‌ای باشد که ظاهری شیک و اصیل به خانه داده و تحسین دیگران را جلب کند.
اصول مدرن در دکور منزل

چه اصولی را باید در دیزاین خانه رعایت کنیم؟ طراحان داخلی از چه نکات مهمی در دکوراسیون منازل استفاده می‌کنند؟ در این مطلب از مجله دلتا به بیان اصول مدرن در دکور منزل می‌پردازیم.

استفاده از تابلو‌های هنری

قطعه‌های هنری بزرگ از جمله ویژگی‌های سبک دکوراسیون مدرن است. برای طراحی داخلی مدرن می‌توانید مثل تصویر زیر یک تابلو هنری بزرگ بدون قاب را به دیوار آویزان کنید. همین‌طور می‌توانید مجموعه‌ای از تابلوهای هنری کوچک را بر روی دیوار بچینید اما از چیدمان گالری مانند خودداری کنید چرا که ظاهر مدرنیسم را به هم می‌ریزد.

اصول مدرن در دکور منزل

دیوارهایی به رنگ خنثی

نقاشی‌های دیواری و کاغذ دیواری‎‌های به طرح ویکتوریایی سال‌های سال در دکوراسیون داخلی محبوب بودند. اما طراحی داخلی مدرن استفاده از دیوارهای به رنگ خنثی را جایگزین آن کرد. پالت رنگی سفید یا خاکستری گزینه‌‌ای عالی برای دکوراسیون داخلی مدرن هستند.

اصول مدرن در دکور منزل

خطوط صاف و هموار

طراحی داخلی مدرن اغلب حول خطوط ساده و صاف است و تقریبا تمامی سطوح و ظواهر در اتاق صاف، ساده، بدون جزییات و بدون تزیین اضافی هستند. خطوط افقی و عمودی نقش مهمی در طراحی مبلمان و دکوراسیون مدرن دارند و در خانه‌های مدرن زیادی دیده می‌شوند.

خطوط صاف و هموار

فضای مینیمالیستی

طراحی داخلی مدرن نیز از شعار کمتر بیشتر است، پیروی می‌کند. این بدان معنی است که شما در اتاق نشیمن خود فقط باید چیزهای ضروری و موردنیاز خود مثل صندلی‌ها، مبل و میز جلو مبلی را نگهدارید و از موارد غیرضروری اجتناب کنید.

فضای مینیمالیستی

رنگ‌های اصلی

بر خلاف سبک دکوراسیون مینیمال، رنگ‌های اصلی در کانون توجه طراحی داخلی مدرن قرار دارند و فضاهای مدرن به رنگ‌های جسورانه خود معروف هستند. شما می‌توانید رنگ‌های مثل زرد، قرمز، آبی، سیاه و سفید را از طریق آثار هنری، فرش یا لوازم تزیینی به فضای داخلی خود اضافه کنید.

طراحی پلان باز

طراحی پلان باز یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های فضاهای مدرن هستند. در این طراحی با فضاهایی بصورت باز و بزرگ روبه‌رو هستید که در آن دیوارها و اتاق‎‌های مجزا به حداقل رسیده‌اند. فضاهای نشیمن، ناهارخوری و آشپزخانه در طراحی پلان باز با هم ترکیب شده و نتیجه یک فضای مشترک است. توجه کنید که طراحیپلان باز باعث می‌شود که فضای شما بزرگ‌تر و روشن‌تر به‌نظر برسد.

طراحی پلان باز

 مبلمان ساده

استفاده از مبلمان ساده با خطوط صاف و مستقیم یکی دیگر از موارد اصول مدرن در دکور منزل است که باید به آن توجه کنید. پس از مبلمان با خطوط صاف و پارچه ساده برای فضای مدرن خود استفاده کنید و از نقش و الگوهای زیاد در این فضاها پرهیز کنید.

 مبلمان ساده

بی خیال گچبری شوید

گچبری‌ها جایی در خانه‌های مدرن ندارند و بهتر است که از طراحی‌های تزیینی کمی استفاده کنید. به‌طور کلی شما باید در تمامی بخش‌های خانه حداقل آیتم‌های تزیینی را به‌کار ببرید.

گچبری نکنید

پنجره‌های بزرگ

پنجره‌های بزرگ نه تنها به شما کمک می‌کنند تا طراحی داخلی مدرن خود را تکمیل کنید، بلکه باعث می‌شوند که نور کافی در فضای شما وجود داشته باشد. علاوه بر این نور کافی باعث می‌شود که فضای خانه شما بزرگ‌تر به‌نظر برسد.

پنجره‌های بزرگ

پیشنهاد مطالعه: مطلب با ارزان‌ترین روش اتاق پذیرایی را زیبا و لوکس کنید را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۳۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۲۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…