چشمه گل رامیان، شاهکار طبیعی استان گلستان

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چشمه گل رامیان، از جاذبه‌های طبیعی استان گلستان است و در جنوب شهرستان رامیان قرار دارد. این چشمه واقعا زیبا و چشم‌نواز است.
چشمه گل رامیان در گلستان

این چشمه که یکی از تفرجگاه‌های مردم شهرهای دور و نزدیک است، از عمیق‌ترین دریاچه‌های جهان نیز محسوب می‌شود. عمق چشمه گل رامیان را ۸۰ متر تخمین زده‌اند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با چشمه گل رامیان در گلستان آشنا شوید.

چشمه گل رامیان در گلستان

در دامنه کوهی به نام پنهان خانه و در میان جنگلی انبوه از درختان پهن برگ و زربین و زمین‌های کشاورزی، چشمه‌ای شگفت‌انگیز و رویایی جای گرفته است که چشمه گل رامیان نام دارد. این چشمه زیبا به‌صورت چاله‌ای بیضی شکل و مانند یک تشت دیده می‌شود و در اثر فرونشست در سطح تشکیلات آهکی شکل گرفته است. گل رامیان یکی از عمیق‌ترین و سردترین چشمه‌های آب جهان به شمار می‌رود.

3 13 چشمه گل رامیان، شاهکار طبیعی استان گلستان

عمق این دریاچه بین ۴۴ تا ۸۰ متر است و رنگ سبز تیره و چشم‌نوازی دارد که آن را بین چشمه‌های منطقه زبانزد کرده است. این رنگ به‌دلیل عمق زیاد این چشمه است. آب چشمه از کف چشمه تأمین می‌شود و از هیچ جایی آب وارد آن نمی‌شود. یک مجرای خروج آب نیز دارد که سرریز آن به رودخانه قره‌چای رامیان که یکی از شاخه‌های گرگانرود است، وارد می‌شود و شالیزارها و زمین‌های زراعی اطراف را نیز سیراب می‌کند.

دریاچه رامیان کجاست؟

چشمه گل رامیان در استان گلستان و در جنوب شهرستان رامیان قرار گرفته است و با این شهر تنها پنج کیلومتر فاصله دارد. این چشمه در مسیر جاده رامیان النگ در دامنه کوه تپه‌آرام، قلعه ماران و رشته کوه خاکسار واقع شده است.vdszv چشمه گل رامیان، شاهکار طبیعی استان گلستان

اقامت در چشمه گل رامیان

از آن جا که چشمه گل رامیان به شهر رامیان نزدیک است و فاصله‌ چندانی با آن ندارد، برای اقامت می‌توانید مراکز اقامتی این شهر را انتخاب کنید و در اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی مانند خانه ابریشم و اقامتگاه بوم گردی جیرا شب را سپری کنید.

بهترین فصل بازدید از چشمه گل رامیان

فصل پاییز و مهمانی رنگ‌ها جذابیت زیادی به این چشمه هدیه می‌دهد و می‌تواند فصل مناسبی برای بازدید از این چشمه باشد.

رامیان

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند طبیعتی بکر و سرسبز در سیاهکل گیلان.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۵۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۴ ق٫ظ

    خیلی جالب بود مثل چشم می مونه

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۲۹ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۳۲ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…