طبیعتی بکر و سرسبز در سیاهکل گیلان

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سیاهکل با طبیعتی بکر و سرسبز، یکی از قطب‌های مهم گردشگری در استان گیلان است که گردشگران را از سراسر کشور به‌سوی خود می‌کشاند.
جاذبه های دیدنی سیاهکل

این منطقه طبیعتی سرسبز و بکر با آب و هوایی مرطوب و معتدل دارد. نام محلی سیاهکل در تلفظ سی کل است. سی به معنی کوه با شیب تند و کل به معنی آبادی است و در حقیقت نام سیاهکل به معنی آبادی کنار کوه با شیب تند است. این شهر دیدنی‌های فراوان طبیعی و تاریخی دارد که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جاذبه های دیدنی سیاهکل آشنا شوید.

آبشار لونک

این آبشار در منطقه جنگلی مسیر سیاهکل به دیلمان قرار دارد و فاصله آن تا شهر سیاهکل حدود ۲۵ کیلومتر است. آبشار لونک تنها یکی از چندین آبشارهای زیبا و جاذبه های دیدنی سیاهکل محسوب می‌شود. این آبشار در فصل بهار و پاییز بسیار پرآب است. در اطراف این آبشار می‌توان جنگل‌های طبیعی و سرسبزی را تماشا کرد. این آبشار دوقلو است و به‌دلیل زیبایی و سرسبزی محیط اطرافش به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه تبدیل شده است.

  • آدرس: دیلمان، ۲۲ کیلومتری جنوب سیاهکل

vlnsd طبیعتی بکر و سرسبز در سیاهکل گیلان

حمام تاریخی دیلمان

حمام تاریخی دیلمان در ابتدای ورودی شهر دیلمان در ارتفاع یک هزار و ۴۶۶ متری واقع شده است و از جاذبه‌های تاریخی این منطقه محسوب می‌شود. احتمال می‌رود قدمت این بنا متعلق به دوره ایلخانیان باشد. این بنا زیر انبوهی از گل و لای مدفون شده بود و به دستور میرزاعلی میر بلوک از زیر لایه‌های خاک بیرون آورده شد و مورد بازسازی قرار گرفت. این حمام دارای یک صحن مرکزی است که چهار صحن دیگر در چهار جهت اصلی محوطه مرکزی حمام را احاطه کرده است. نورگیرها در بالای گنبد حمام قرار دارند و به‌علت در دسترس نبودن شیشه شفاف، از سنگ و مرمر شفاف برای عبور نور استفاده شده است. با توجه به موقعیت کوهستانی و اقلیم سرد منطقه، جز بناهایی است که با شرایط خاص کوهستانی در جهت سرما و مقابله با آن طراحی شده است. این حمام تاریخی در ردیف آثار میراث فرهنگی ثبت شده است.

  • آدرس: ۵۰ کیلومتری شهر سیاهکل، دیلمان، مجاورت کوچه میراث فرهنگی و قبل از میدان اصلی شهر

ezgif.com gif maker 28 طبیعتی بکر و سرسبز در سیاهکل گیلان

کاروانسرای تی تی

کاروانسرای تی تی یا تی تی خانم (تی تی به منای شکوفه) در ۴ کیلومتری شهر سیاهکل و محل تلاقی ساحل شیم رود و باباکوه واقع است. در حقیقت این کاروان‌سرا در محل گذر قدیم دیلمان به لاهیجان احداث شده است. بنای آن از سنگ، آجر و گچ و دیواره خارجی آن از سنگ و ساروج است. قدمت این بنا به دوره صفویه می‌رسد و گفته می‌شود بانی آن تی تی خانم عمه یکی از شاهان صفوی بوده است. این بنا در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

  • آدرس: ۱۰ کیلومتری جاده سیاهکل به دیلمان

ougo طبیعتی بکر و سرسبز در سیاهکل گیلان

منطقه شکار ممنوع دیلمان

منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک در ‌١٠ کیلومتری جنوب شهرستان سیاهکل قرار گرفته و به‌صورت شکار ممنوع مدیریت شده است. این منطقه جنگلی، کوهستانی است. گونه‌های گیاهی مهم منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک شامل افرا، ممرز، پلت، شیردار، راش، توسکا، لیلکی، صنوبر، انار، تمشک، شب خسب، ون، شمشاد، گردو و ملج است. گونه‌های مهم جانوری شامل مرال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه‌ای، شغال، گراز، گربه جنگلی، سمور و رودک است.

  • آدرس:  ‌١٠ کیلومتری جنوب شهرستان سیاهکل

8yuf طبیعتی بکر و سرسبز در سیاهکل گیلان

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند در این روستای ایرانی همه دو قلو هستند.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۲۹ ق٫ظ

    خیلب زیباست

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۰ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…