کلاهبرداری با ارائه کالاهای ارزان قیمت

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با همه‌گیر شدن استفاده از اینترنت، کار خرید و فروش اینترنتی هم رونق گرفته است. امروزه سایت‌های زیادی را در دنیای مجازی می‌توان دید که انواع و اقسام محصولات موجود در بازار را می‌فروشند.
کلاهبرداری با کالای ارزان

استفاده از خدمات آنلاین به خصوص خرید و فروش اینترنتی در بین عامه مردم امروزه رونق گرفته است و می‌توان انواع و اقسام کالاها را خرید و فروش کرد. اما در این بین کلاهبردارن با تبلیغاتی هم‌چون فروش کالاها و ارائه خدمات ارزان قیمت از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند. در این نوشتار از مجله دلتا به موضوع کلاهبرداری با کالای ارزان می‌پردازیم.

کلاهبرداری با ترفند فروش کالا و انجام خدمات ارزان قیمت

کلاهبرداران سایبری با انتشار آگهی‌های تبلیغاتی جعلی با موضوعاتی مانند فروش انواع کالاها و خدمات ارزان قیمت مانند کالاهایی با ۵۰ درصد تخفیف، حراج پوشاک تک سایز، کارهای تعمیراتی با نصف قیمت و غیره از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

مجرمان سایبری از خریداران می‌خواهند تا بخشی از هزینه را به عنوان بیعانه پرداخت کنند. با پرداخت پول، این مجرمان دیگر پاسخگو نبوده و خبری از کالا نیست و با این روش از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا توصیه می‌کند: شهروندان خریدهای اینترنتی خود را از سایت‌ها و فروشگاه‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند انجام دهند.

کالای ارزان

هم‌چنین قبل از واریز هرگونه وجهی از اصالت و معتبر بودن سایت و فروشگاه اطمینان حاصل کنند. افراد باید در خصوص هویت انتشار‌دهندگان آگهی‌‌های خدمات ارزان قیمت تحقیق به عمل آورند.

رئیس پلیس فتا با اعلام اینکه کلاهبرداری در فضای مجازی با مبالغ بسیار اندک رخ می‌دهد و کاربران با توجه به ارزش ریالی کم مبلغ کلاهبرداری از اعلام شکایت صرف نظر می‌کنند، گفت: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با هر نوع جرمی در فضای مجازی، موضوع را سریعا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی به همکاران ما اطلاع دهند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی ۳ راه آسان برای شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی  مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۰۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۵۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …