خوراک قارچ و بادمجان ، شامی سریع و آسان

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خوراک بادمجان با قارچ یکی از خوشمزه‌ترین و راحت‌ترین غذاهای اصیل ایرانی است که طرفدارهای خیلی زیادی دارد. همیشه نباید مواد اولیه غذاها گران باشد تا خوشمزه و لذیذ شوند، گاهی می‌توان با کمترین و ارازن‌ترین مواد اولیه هم خوشمزه‌ترین غذاها را درست کرد.
خوراک قارچ و بادمجان

خوراک قارچ و بادمجان یکی از غذاهای سبک و بسیار خوشمزه و مخصوص افرادی است که رژیم غذایی دارند و برای ورزشکاران نیز مناسب است. این غذا بسیار راحت بوده و طرز تهیه آسانی دارد و شما زمان زیادی برای تهیه این غذا لازم ندارید و به دلخواه می‌توانید سبزیجات دلخواه را در کنار این خوراک خوشمزه سرخ و به همراه برنج یا نان برای یک وعده غذایی کامل سرو کنید.

خوراک قارچ به دلیل داشتن قارچ فواید خوب و زیادی دارد؛ مانند تنظیم سطح کلسترول، رفع کم‌خونی، مبارزه با دیابت، کمک به سلامت استخوان، تقویت سیستم ایمنی بدن و … با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه خوراک قارچ و بادمجان را با هم یاد بگیریم.

مواد لازم

  • قارچ ۴۰۰ گرم
  • بادمجان ۲ عدد
  • فلفل دلمه رنگی ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیب‌زمینی ۱ عدد
  • رب گوجه‌فرنگی ۱‌ قاشق غذاخوری
  • آبلیمو ۱.۵‌ قاشق غذاخوری
  • سیر ۲ حبه
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک قارچ و بادمجان

مرحله اول

ابتدا بادمجان‌ها را با پوست و یا بدون پوست به شکل دلخواه خرد کنید و ۲۰ دقیقه داخل محلول آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن‌ها گرفته شود. قارچ‌ها را نیز خوب بشویید و داخل آبکش قرار دهید تا خشک شود. سپس خرد کنید.

مرحله دوم

بادمجان‌ها را داخل تابه بریزید و به همراه کمی روغن سرخ کنید تا طلایی شود. سپس از تابه خارج کنید و روی دستمال روغن‌گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود. شما می‌توانید به دلخواه برای جذب کمتر روغن با قلم‌مو مقداری ماست روی بادمجان‌ها قبل سرخ کردن بزنید.

طرز تهیه خوراک قارچ و بادمجان

مرحله سوم

پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی یا نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا سبک شود. در ادامه سیر را پوره کنید و به همراه پیاز تفت دهید. سپس فلفل دلمه خردشده را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی نرم شود.

مرحله چهارم

سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید و به شکل مکعبی ریز خرد کنید و به همراه دیگر مواد تفت دهید تا سرخ شود. سپس قارچ‌ها را به همراه آبلیمو اضافه کنید (آبلیمو مانع سیاه شدن قارچ می‌شود) مواد را تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.

مرحله پنجم

در انتها بادمجان‌ها را داخل تابه ریخته و رب را اضافه کنید و تمام ادویه‌ها را به همراه نمک بریزید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود به همین راحتی خوراک فوری ما حاضر شد.

پیشنهاد مطالعهطرز تهیه کیک مرغ مجلسی را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۴۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…