معماری خانه مدرن ؛ طراحی نمای متناسب با نور آفتاب

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معماری خانه مدرن در ملبورن استرالیا نمونه زیبایی طراحی نمای ساختمان است. در این خانه نور ملایمی در تمام طول روز به سالن نشیمن می‌تابد.
معماری خانه مدرن

معماری خانه مدرن چیست؟ معماری داخل خانه را چگونه تغییر دهیم؟ معماری داخلی ساختمان چگونه تغییر می کند؟  نمای داخلی ساختمان ایرانی را چگونه تشخیص دهیم؟ معایب خانه دوبلکس را چگونه برطرف کنیم؟ نمای داخلی منزل ایرانی را بهتر بشناسیم. چه رنگی در نمای داخلی ساختمان ۱۲۰ متری استفاده کنیم بهتر است؟ برای دیدن پاسخ همه‌ی این سوالات از مجله دلتا دیدن کنید و با ما همراه باشید.

معماری خانه مدرن

معماری خانه مدرن ملبورن در خیابان «ملبورن» به گونه‌ای قرار گرفته‌است که فرم مثلثی شکلی در نمای ساختمان ایجاد کرده‌است. این خانه کمی به سمت عقب متمایل است. طراحی نما یکی از اهداف اصلی در اجرای این ساختمان بود که در وضعیت نامساعدی قرار داشت. نمای این ساختمان سفید و بسیار چشم نواز است و در زمینه تیره‌ی سایت کنتراست رنگی خاصی را به بیننده القا می‌کند.

شهر «ملبورن» در جنوب شرقی کشور استرالیا و در امتداد رود «یارا» و بر کرانه‌های خلیج «پورت فیلیپ» قرار گرفته است. ملبورن پایتخت ایالت ویکتوریا و منزلگاه بیش از %۷۰ اهالی این ایالت، است. ملبورن برای ترکیب زیبای معماری تاریخی ویکتوریایی منحصربه‌فردش در کنار بناهای مدرن و پیشرفته آن شهرت جهانی یافته‌است. معماری خانه مدرن در این شهر بسیار قابل تأمل است.

طرح قدیم فضای داخلی این خانه پیچیده و کم نور بود. در طراحی جدید که طراحان می بایست  فضایی روشن، بزرگ و یکپارچه را طراحی می‌کردند، طرح مثلثی خطی و ریتیمیک را در نمای ساختمان به کار بردند. طرح جدید ،نور ورودی به ساختمان را کنترل می کند و بر زیبایی آن می‌افزاید.

خانه مدرن

نور ملایمی در تمام طول روز به سالن نشیمن می‌تابد. چیدمان این خانه، بسیار خاص طراحی و اجرا شده‌است و با آنچه به‌صورت معمول انتظار می رود، تفاوت دارد.

نکته بسیار مهم در طراحی دکوراسیون این خانه، استفاده از رنگ های شاد و متضاد است. در کف ساختمان از رنگ قهوه ای و تنالیته رنگ گرم استفاده شده است.

صندلی های لاجوردی زیبایی بصری خاصی را به قسمت نشیمن افزوده است. مدل چیدمان این خانه نمونه ی متعادلی از طراحی دکوراسیون یک خانه مدرن است.

در طبقه همکف این خانه سالن مطالعه، اتاق های خواب و سرویس بهداشتی قرار گرفته است. فضاهای خصوصی در طبقه‌ی بالا (بالای همکف) قرار دارند. سالن نشیمن در طبقه بالا قرار دارد و پلان بازی دارد.

در این سالن پنجره بزرگ باعث می‌شود تا نور طبیعی وارد فضا شود و آن را روشن سازد. وجود پنجره‌های سقفی در بخش غذاخوری نیز نور ملایم را وارد فضا می‌کند.

موقعیت: استرالیا، ملبورن

معماری: استودیو Wala

مساحت: ۱۴۲ مترمربع

سال: ۲۰۱۸

منبع: Contemporist

برای خواندن مطالب بیشتر و دیدن عکس خانه های دوبلکس ایرانی ، نمای بیرونی خانه های دوبلکس ایرانی ، معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…