۶ وسیله پرکاربردی که حسابی آلوده و خطرناک هستند!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیشتر باکتری‌ها و ویروس‌هایی چون ویروس کرونا می‌توانند ساعت‌ها بیرون از بدن انسان زنده بمانند. وقتی فردی آلوده به این میکروب‌ها سرفه یا عطسه می‌کند، این باکتری یا ویروس‌ها به اجسام و سطوح مختلف می‌چسبند و آن‌ها را آلوده می‌کنند.
وسایل کثیف و آلوده

هر روز و در بیشتر مکان‌ها با انواع میکروب‌ها سروکار داریم که برای پیشگیری از بیماری‌زا بودن آن‌ها باید بهداشت را به‌خوبی رعایت کنیم؛ اما آیا می‌دانید بیشتر وسایلی که در روز از آن‌ها استفاده می‌کنید، کثیف و آلوده‌تر از چیزی هستند که فکرش را می‌کنید؟! در این مطلب از مجله دلتا، به وسایل کثیف و آلوده که روزمره از آن استفاده می‌کنیم اشاره کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

وسایل کثیف و آلوده که روزمره از آن استفاده می‌کنیم

۱. تلفن‌های همراه

تلفن همراه‌تان همه جا همراه‌تان است. بررسی‌ها نشان داده که این وسیله حداقل ۱۰ برابر کثیف‌تر از توالت است. در ضمن تلفن همراه بهترین ابزار برای میزبانی انواع و اقسام باکتری‌ها و ویروس‌هاست. این میکروب‌ها می‌توان فرد را به اسهال مبتلا کند یا ویروس‌هایی مانند ویروس کرونا اشاره کرد.

۲. ریموت کنترل وسایل الکترونیکی

کنترل از راه دور تلویزیون، پنکه یا هر وسیله الکترونیکی دیگر در خانه، وسایلی هستند که با آن‌ها دائم در تماس هستید. وقتی این دستگاه در دست‌تان نیست، روی کف اتاق، مبل یا روی میز و هر سطح دیگری گذاشته می‌شود. این سطوح مکان‌هایی دنج برای رشد باکتری و کپک‌های قارچی هستند. برای اینکه بتوانید اعضای خانواده را از خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از این میکروب‌ها دور نگه دارید، به‌طور مرتب این دستگاه را با حوله‌های کاغذی ضد باکتری تمیز کنید.

۳. صفحه‌کلید کامپیوتر

معمولا در محل کار پشت میز‌تان ناهار می‌خورید. ممکن است بدون اینکه متوجه شوید تکه‌های بسیار ریز غذا یا حتی بزاق‌تان به روی صفحه‌کلید کامپیوترتان ریخته شود.

کامپیوترهای خانه هم دست کمی از کامپیوترهای اداره ندارند و حاوی میکروب‌های متعددی هستند. پس ضدعفونی کردن وسایل الکترونیکی را فراموش نکنید. صفحه‌کلید کامپیوترتان را هم باید مرتب تمیز کنید.

۴. اسکاچ

اسکاچ هم یکی دیگر از کثیف‌ترین وسایل خانه است. با استفاده از اسکاچ تمام باقی‌مانده‌های غذا و چربی‌های روی ظروف و دیگر وسایل آشپزخانه تمیز می‌شوند. بنابراین این وسیله دائم با آلودگی‌ها سر و کار دارد. تمیز نگه‌داشتن اسکاچ خیلی سخت است. بنابراین بهتر است هر از چندگاهی آن را تعویض کنید یا پس از هر بار استفاده، اسکاچ را شسته و خشک کنید.

۵. کیف دستی یا کیف پول

کم پیش می‌آید کیف دستی یا کیف پول را که مرتب از آن استفاده می‌کنید تمیز کنید. درضمن، این وسایل را بیشتر مواقع روی وسایلی که باکتری‌های متعددی دارند، مانند صندلی، میز، صندلی‌های خودروها، قرار می‌دهید. این کار باعث می‌شود که هر روز حجم بالایی از میکروب‌ها را همراه خود داشته باشید.

برای کاستن خطر گسترش بیماری از کیف دستی یا کیف پول، هر بار که از بیرون به خانه برمی‌گردید، آن را روی یک قلاب مجزای چوب لباسی قرار دهید. همچنین می‌توانید با استفاده از دستمال‌های مرطوب ضدباکتریایی سطح کیف را تمیز کنید.

۶. دکمه‌های دستگاه‌های عابربانک

این روزها مردم سراسر دنیا با دستگاه‌های عابر بانک سروکار دارند و دکمه‌های آن را لمس می‌کنند. محققان با بررسی این دستگاه‌ها، باکتری‌هایی روی آن‌ها یافته‌اند که معمولا روی ماهی، مرغ، گیاهان فاسدشده و… مشاهده می‌کنند. وقتی شما هم به دکمه‌های این دستگاه دست بزنید، این میکروب‌ها روی انگشتان دست‌هایتان قرار می‌گیرند و اگر دست‌هایتان را نشویید، وارد بدن‌تان می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب اینجا برای مهمان، درخت سر می‌برند را بخوانید

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۰۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…