طرز کاربری صحیح میکرودرم خانگی برای انواع پوست

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
میکرودرم ابریژن روشی غیر‌تهاجمی، بدون درد، مطمئن و موثر برای پاکسازی و جوانسازی پوست است.
Untitled 1 20 طرز کاربری صحیح میکرودرم خانگی برای انواع پوست

میکرودرم با از بین بردن سلول‌های مرده‌ی سطح پوست باعث تحریک و افزایش تولید کلاژن و در نتیجه جوان شدن پوست می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی استفاده از دستگاه‌های میکرودرم خانگی خواهیم پرداخت.

دستگاه میکرودرم خانگی چگونه کار می‌کند؟

عمل میکرودرم ابریژن برای اولین‌بار در سال ۱۹۸۵ در ایتالیا انجام شد و پس از آن به عنوان یکی از روش‌های درمانی پوست در جهان مورد استفاده قرار گرفت. پیش‌تر عمل میکرودرم با استفاده از دستگاه‌های مخصوص تنها در کلینیک‌های درمانی انجام می‌گرفت. اما با توجه به نیازهای بازار انواع خانگی این دستگاه توسط برندهای مختلف تولید شد.

چنانچه مشکلات پوستی شما چندان حاد و شدید نیست، کیت‌های خانگی میکرودرم می‌توانند شما را از مراجعه به کلینیک‌های زیبایی بی‌نیاز کنند. با صرف هزینه و زمان کمتر می‌توانید پوستی شفاف‌تر و جوان‌تر داشته باشید.

میکرودرم خانگی

به طور کلی عملکرد دستگاه میکرودرم خانگی ایجاد مکش و وکیوم است که باعث می‌شود لایه‌های مرده روی پوست جدا شوند و پوست لطیف و شفاف ایجاد شود. در این دستگاه نوعی میکروکریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم وجود دارد که در تماس با سطح پوست خراش‌های بسیار ریزی بر روی پوست ایجاد می‌کند.

سایندگی میکروکریستال‌ها به همراه حالت وکیوم و مکشی که دستگاه ایجاد می‌کند باعث لایه‌برداری پوست، جدا شدن سلول‌های مرده از روی پوست و افزایش سرعت جریان خون می‌شود.

میکرودرم خانگی

طرز کاربری صحیح میکرودرم

در مرحله‌ اول استفاده از میکرودرم خانگی با استفاده از پاک‌کننده ملایم فاقد چربی و عطر پوست خود را تمیز کنید. از شوینده‌های تند که می‌توانند باعث خشک شدن بیش از حد معمول پوست و حساسیت به فرآیند میکرودرم ابریژن شوند، خودداری کنید.

پوست خود را با یک حوله‌ی پنبه‌ای خشک کنید. بسیار مهم است که پوست کاملا خشک باشد تا دستگاه میکرودرم ابریژن بتواند به بهترین نحو کار کند.

دستگاه میکرودرم خانگی ابریژن را روشن کنید و به آرامی سر میکروکریستال دستگاه را مطابق شکل زیر روی پوستتان بکشید. به خاطر داشته باشید که روی هر ناحیه از پوست خود بیشتر از دو بار سری میکروکریستال را نکشید چرا که در غیر این صورت ممکن است پوست آسیب ببیند.

میکرودرم خانگی

پس از استفاده از میکرودرم خانگی، از تونر برای پوست خود استفاده کنید تا ph پوست شما تنظیم شود و به حالت اول برگردد. سپس روغن، لوسیون و یا کرم‌های لازم برای مراقبت از پوست را استفاده کنید. به دلیل باز شدن منافذ صورت و افزایش سرعت گردش خون موادی که پس از میکرودرم بر روی پوست استفاده می‌شود تاثیر بسیار بیشتری خواهند داشت.

پس از انجام عمل میکرودرم ممکن است کمی سوزش، حساسیت یا قرمزی در برخی از مناطق پوست خود را احساس کنید. به طور کامل پوست خود را آبرسانی کنید تا پوست شما خشک نشود و قرمزی نواحی حساس کاهش یابد. در حالت ایده‌آل، شما باید مرطوب‌کننده‌ای را انتخاب کنید که قابلیت محافظت در برابر نور آفتاب را هم داشته باشد. پوست شما روزهای بعد از درمان میکرودرم ابریژن به نور خورشید حساس‌تر است.

اگر قرمزی پوست شما بعد از استفاده از میکرودرم خانگی شدید بود از یخ یا کمپرس سرد استفاده کنید. در این مواقع استفاده از پماد اکسید زینک هم توصیه می‌شود.

Untitled 1 24 طرز کاربری صحیح میکرودرم خانگی برای انواع پوست

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه جوانسازی پوست با میکرودرم را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۷:۰۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۰۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

    ممنون بابت مطلب خوبتون

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱۹ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۲۳ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…