همه چیز در مورد رنگ اتاق خواب که باید بدانید

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پالت رنگی اتاق خواب به نوع خاصی خودنمایی می‌کند چرا که این رنگ‌های فضای اطراف ما هستند که تعیین می‌کنند چه حس و حالی از فضا دریافت کنیم.
رنگ مناسب برای اتاق خواب

اتاق خواب فضایی است که یک سوم عمر خود را در آن به انجام فعالیت‌هایی همچون مطالعه، تماشای تلویزیون و خواب می‌گذرانیم. با توجه به اهمیت بالایی که انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب دارد، تصمیم گرفتیم در این مطلب از مجله دلتا به نکات لازم پیرامون این مسئله بپردازیم.

دلایل اهمیت رنگ در دکوراسیون اتاق خواب چیست؟

شما قبل از اینکه به انتخاب رنگ برای هر یک از فضاهای منزل بپردازید، باید تعیین کنید چه حس و حالی می خواهید از آن فضا دریافت کنید. به‌عنوان مثال اتاق نشیمن نیاز است که هیجان‌انگیز و انرژی بخش باشد اما اتاق خواب باید آرامش بخش باشد. قدم بعدی انتخاب رنگ‌هایی است که آن حس و حال را به دکوراسیون می‌بخشند.

رنگ مناسب برای اتاق خواب

ترکیب رنگ ها در پالت رنگی اتاق خواب

برای ترکیب رنگ‌ها و انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب می‌توانید طبق قانون ۱۰-۳۰-۶۰ عمل کنید.

کدام رنگ ها ترکیب بهتری در کنار هم برای اتاق خواب می سازند

وقتی نوبت به ترکیب رنگ‌ها برسد، گزینه‌های زیادی پیش روی شما خواهند بود که می‌توانید متناسب با سبک دکوراسیون و سلیقه خود از آن‌ها بهره مند شوید. در ادامه به معرفی برخی از جذاب ترین ترکیب رنگ ها برای دکوراسیون اتاق خواب می پردازیم

رنگ مناسب برای اتاق خواب

سفید + بنفش کم رنگ

رنگ بنفش در اتاق خواب آرامش‌بخش است که در کنار رنگ سفید ترکیبی ایده‌آل برای استفاده به‌عنوان پس زمینه چیدمان اتاق خواب می‌سازد. می‌توانید بالش‌ها یا صندلی‌های اتاق را به رنگ بنفش کم رنگ انتخاب کنید و برای دیوارها از رنگ سفید استفاده کنید. برای اینکه رنگ سفید دیوارها بعد از مدتی خسته کننده نشود، می توانید از تابلوهایی در رنگ‌هایی قوی همچون آبی یا لوسترهای فانتزی کمک بگیرید تا به دکوراسیون جان ببخشید.

ترکیب رنگ بنفش و سفید

سفید + سبز

رنگ سبز به آرامش بخش بودن شناخته می شود . با استفاده از رنگ سبز برای نصف دیوارهای اتاق و سفید برای نیم دیگر خوابیدن و بیدار شدنی همراه با آرامش را تجربه خواهید کرد. برای ایجاد جلوه ای طبیعی و روستیک از تخت خواب و دیگر عناصر چوبی در کنار رنگ سبز و سفید استفاده کنید.

زیبایی رنگ سبز در چیدمان منزل

بژ + صورتی پررنگ + آلویی

اگر به دنبال پالت رنگی لوکس و مدرن برای اتاق خواب خود هستید، این ترکیب رنگ را از دست ندهید. رنگ بژ پس زمینه‌ای خنثی ایجاد کرده و به رنگ‌های آلویی و صورتی اجازه دیده شدن می‌دهد.

چیدمان زیبای اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: مطلب با کاغذ دیواری اتاق خواب را شیک و مدرن کنید را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۸ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…